מעורב הופס ליום שלישי: טראמפ מוכר את ארה"ב (ומובילה שאולה) / מנחם לס

1. אני בוש וניכלם להיות אמריקאי עם נשיא פחדן, מוג-לב, ומפוקפק נפשית ומנטלית כטראמפ!

תמיד הייתי גאה להיות אמריקאי-ישראלי. אותי ניתן היה להוציא מישראל אבל את ישראל לעולם לא יוציאו ממני, אבל זה עניין אחר לחלוטין.

אני גר בארה"ב כבר 57 שנים ותמיד – תמיד – הייתי גאה בארה"ב ובאמריקאים. הייתי גאה בתמונה כשהם מעלים את הדגל באיבו ג'ימה. הייתי גאה באמריקאים עולים בגל אחרי גל של חיילים על הגבעות-חומות של חוף אומהה ב-D-DAY כשהגרמנים יורים בהם מראש החומה והאמריקאים – למרות חללים שנפלו כזבובים – ממשיכים לטפס בחבלים אל ראש הגבעה עד שאחרי מאות רבות של חללים הצליחו לכבוש את העמדות המבוצרות ולתקוע יתד בחוף.

הייתי הרבה פחות גאה באמריקאים במלחמת ווייטנאם בגלל החלטה מטורפת ומטומטמת של נשיא, אבל החיילים לחמו בגאון עד שהאמריקאים נאלצו לעזוב את המדינה שלא היה להם כל עסק להיות בה.

והייתי תמיד גאה באמריקאים באולימפיאדות בשחייה, בא"ק, בכדורסל, ובסך המדליות באולימפיאדות הקיץ והחורף. ואני גאה כמובן בכל הדברים האמריקאים השוטפים את העולם בתרבות, אופנה, זמר (היפ-הופ ומה לא) שפה (אמש, כשג'וקוביץ' הסרבי החמיץ כדור בטוח לוולי מוצלח קראתי את שפתיו הזורקות באנגלית "FUCK IT. GOD DAMN IT!"). כל ביטויי האינטרנט והסמארטפונים כבשו את כל העולם, כי ארה"ב היתה המגדינה החשובה, העשירה, והחזקה בעולם ברמות.

האמריקאים תמיד היו השוטר הטוב של העולם החופשי. אחרי מלחמת העולם השנייה ארה"ב תמיד היתה המדינה שכל מדינות מערב אירופה (כמו כל המדינות החופשיות בעולם) סמכו עליה שהיא תהיה שם כשיגיעו מים עד נפש. האמריקאים תמיד היו פרו-ישראלים עד הסוף מבחינת ציוד ועזרה צבאית, אבל  אף פעם האמריקאים לא באו לעזרת ישראל כמו במלחמת יום כיפור כשישראל הופתעה לחלוטין ונמצאה בלתי מוכנה, ורק 'רכבת אווירית' במבצע שנקרא ניקל גראס (מבצע ניקל גראס.) של 567 טיסות אמריקאיות שהביאו לנו עשרות אלפי טונות של מטוסים, מסוקים, תחמושת, אמצעי שיבוש למטוסי אוייב, וציוד צבאי הכרחי אחר הציל את ישראל ממצב מביך מאד. אני בטוח שהיינו מנצחים גם ללא העזרה האמריקאית בסופו של דבר, אבל במחיר הרבה, הרבה יותר כבד.

האמריקאים היו איתנו תמיד בהכל – במטוסי F-14 ועתה F-30, ובמערכות הגנה נגד טילי חמאס (וכמובן שאני יודע על ההמצאות הנפלאות של 'רפאל' בנידון'), תמיד כשהיינו זקוקים לעזרה בציוד. למעשה ארה"ב היתה המדינה היחידה שעוזרת לנו מאז המיראז'ים הצרפתים בשנות ה-60 של המאה שעברה. זה עצוב אבל חייב להיאמר: כל שאר מדינות העולם מלבד ארה"ב (ואולי קנדה) לא אוהבות את ישראל.

היום בהלסינקי הכל השתנה. טראמפ אמר לכל העולם שהוא מאמין למילתו של פוטין יותר מאשר לארגוני המודיעין של ארה"ב עצמה, ושבראשם הוא – טראמפ – עומד. הוא אמר ללא כחל וסרק שהוא מאמין לפוטין שנשמע לו 'רציני ואמיתי' שלא היתה לו כל מעורבות בבחירות של ארה"ב לנשיאות של 2016, כי כידוע, הבחירות בארה"ב הם הדבר הדמוקרטי ביותר הקיים. נסיון רוסי להשפיע עליהם הוא ניסיון לפגוע בדמוקרטיה האמריקאית, וזה למעשה כמו הכרזת מלחמה.

הטראמפ הזה יכול לעשות משחקים דרמטיים ולהעביר את השגרירות האמריקאית לבירה, אבל אם חס ושלום ישראל תהיה בצרה, ופוטין ישלח לו מסר "מוטב שלא תתערב", טראמפ השפן הזה, השקרן, והפגוע מנטלית באיגו מניאקית ברמה קלינית, יתקפל כמו מגדל קלפים. אוי ואבוי למדינה שלנו אם היא צריכה לסמוך על פסיכופאט כמו טראמפ במלחמתנו נגד כמה מדינות ערב ואיראן, כשרוסיה מאחוריהן. אלוהים ישמור שזה רק לא יקרה, כי אם זה יקרה, טראמפ כבר ימצא תרוץ למה זה "לא עניין של ארה"ב, וארה"ב תמיד באה ראשונה, ושישראל המלאה בחכמים יהודים כבר תסתדר בעצמה".

כשהוא ניבחר הוא נישבע להגן על החוקה האמריקאית. היום הוא בעצמו ירק על מה שנשבע לעשות, וזרק היום כמה הצהרות שאף נשיא אמריקאי אחד לא העלה על קצות שפתותיו. טראמפ, נשיא אמריקאי, התקפל מול פוטין. ארה"ב שהיא חזקה כלכלית פי 65 מכלכלת רוסיה (שהושוותה היום לכלכלת מדינת אורגון מבחינת ווליום ו'ערך'), ומבחינה צבאית שוב אין כל השוואה,  כרעה מול פוטין והרוסים.

הוא כינה את ה-JUSTICE DEPARTMENT שלו "A DISASTER FOR OUR COUNTRY". הוא רמז שה-FBI בכוונה היטתה את חקירותיה, ו"כמה מבחיריה לא אמרו את האמת בקשר להתערבות רוסית בבחירות האמריקאיות". הוא כינה את אחד מבכירי ה-FBI שהעיד בפני הקונגרס "A DISGRACE TO OUR COUNTRY"

ההצהרות שלו היום הם MILESTONE חדש בכל הצביון של ארה"ב. אנגליה, צרפת, גרמניה, ושאר האירופאיות רואות שעל הפחדן הצבוע הזה לא ניתן לסמוך והם יתחילו לבנות נא"טו חדש ללא ארה"ב. ארה"ב תישאר בודדת לנפשה ותרד מדחי לדחי, והכל בשנות כהונתו של הנשיא האיום.

ואתם יודעים למה טראמפ פוחד כל כך מפוטין ומהחקירות על ההתערבות הרוסית בבחירות? בקשר לפוטין, אני בטוח שלרוצח הרוסי הזה ישנם סודות על השקעות טראמפ ברוסיה שהן אנטי אמריקאיות בתכלית, ואם פוטין פותח את פיו, טראמפ מועף בשנייה. אז הוא מוכן להוביל את כל ארה"ב אל עברי הפחת ולהפרדה מהקשר ההדוק עם אירופה שהוא היסוד של החוזק והאון המערבי, העיקר לא להיפגע, ובקשר למעורבות הרוסית הפחד הפסיכופאטי שלו הוא שיגלו שאולי הרוסים היטו את הבחירות עד כדי כך שהוא הצליח לגבור על הילארי. אחרת היא הייתה מנצחת. הוא כל כך  חולה מנטלי שהמחשבה הזאת תוליך אותו שאולה. הבנזונה הדפוק הזה מעדיף שכל ארה"ב תלך שאולה, רק לא הוא.

2. מצא מין את מינו

חשבתם פעם כמה ולדימיר פוטין וקונור מקרגור דומים? אותם טיפוסים פיקס. אותו מוח שמדריך אותם בכל צעדיהם. אותן מחשבות.

פוטין הזמין את קונור ("הספורטאי שאני הכי מעריך מכולם") מקרגור להיות אורחו האישי בגמר המונדיאל, וקונור, מצידו, כינה את פוטין כ'גדול המנהיגים של זמננו'.

וואלה מצא מי את מינו.

הנה הטוויטר:

 

3. ההזדמנות של גרג פופוביץ' להראות ללברון מי הבוס

לברון החליט שהוא לא משתתף במיני-קמפ הראשון של נבחרת ארה"ב החדשה תחת מאמנה החדש – גרג פופוביץ', מאמן סן אנטוניו.

המחנה הוא מיני-קמפ בלאס וגאס, וזאת תהיה יותר חגיגה לכבוד הפלח שהפך למלך הקולחוז, וכל עובדי האדמה ורועי העיזות שלו. זה לא יהיה מחנה אימון בו ג'יימס הארדן הולך אישית לוחצת נגד ראסל ווסטברוק.

קיירי אירוינג יהיה שם אבל עדיין לא ישתתף. לברון האציל המלכותי, אפילו לא יופיע. לא בשבילו. הוא ירצה להופיע אחרי שיינפו אישה 20 מה-35 שהוזמנו.

הייתי נותן את האשך של האשך שהוא יהיה הראשון שפופ יחתוך. זה יהיה היום המאושר ביותר שלי מאז…מאז…מאז שנולדתי? ייתכן. כי זאת תהיה שמחה לאיד מהולה בסדיסטיות שבאה על סיפוקה. יומיים מחורבנים בלאס וגאס מה-25 עד ה-27, אבל לא לכבודו של הוד מעלתו להופיע.

פופוביץ', עשה לנו טובה. זרוק אותו קיביני מאט. מה אתה צריך טיפוס שאף אחד בקבוצה – אפילו לא אחד! – מחבב. למעשה, אני בטוח שכולם ללא יוצאים מין הכלל לא סובלים אותו והיו מעדיפים שהוא לא יהיה שם.

הוא מסביר את אי השתתפותו בצורך להיות באקרון, אוהיו, לפתיחת בית הספר ה-"I PROMISE"  ב-30 ליולי שניבנה בתרומה משותפת של העיר, וה-LEBRON JAMES FAMILY FOUNDATION.

מה יש לו לעשות שם? לחתוך איזה סרט, ולומר כמה מילים? מה-27 עד ה-30 ליולי ישנם 3 ימים. טראמפ הספיק להגיע מיום ראשון ממגרש הגולף שבנה על הדונות בסקוטלנד (שם שיחק ראונד של גוף כשמאות שוטרים שומרים עליו מפני תושבי המקום שמוכנים לרגום אותו עד מוות על שהרס איזה 6 ק"מ של חולות DUNES על החוף עם משטח גולף שעומד ריק ועולה למחוז עשרות אלפי דולארים בחודש כי אף תייר לא מגיע לשם (בניגוד ל"הבטחתו" של טראמפ שהוא יארגן טיסות זולות מגלזגו, דבר שהיה עוד שקר משקריו) עד הלסינקי ביום שני לשיחה בארבע עיניים עם פוטין שמחזיקו בביצים ולוחץ ברגע שטראמפ לא מתנהג כראוי. אז לברון לא יכול להגיע בשלושה ימים מוגאס לאקרון?

אין לכם מושג כמה זה מחליא אותי. הזקנה הכינה לי סטייק שטובריאן לארוחת ערב שבישלה על גריל אלומיניום חדש כשהעשן עולה השמיימה בקלות כזאת ועף לעבר הרי הסמוקי'ס, ואני סרבתי לתקוע בו אפילו ביס אחד, עד כדי כך מבחיל אותי הלברון הזה (אבל, במחשבה שנייה, אולי הוא יעזור לי לנהוריד 5 ק"ג שמציקים לי).

הנה המוזמנים:

Named to the 2018-20 USA National Team are: Harrison Barnes (Dallas Mavericks); Bradley Beal (Washington Wizards); Devin Booker (Phoenix Suns); Jimmy Butler (Minnesota Timberwolves); Mike Conley Jr. (Memphis Grizzlies); DeMarcus Cousins (New Orleans Pelicans); Stephen Curry (Golden State Warriors); Anthony Davis (New Orleans Pelicans); DeMar DeRozan (Toronto Raptors); Andre Drummond (Detroit Pistons); Kevin Durant (Golden State Warriors); Paul George (Oklahoma City Thunder); Eric Gordon (Houston Rockets); Draymond Green (Golden State Warriors); Blake Griffin (Detroit Pistons); James Harden (Houston Rockets); Tobias Harris (Los Angeles Clippers); Gordon Hayward (Boston Celtics); Kyrie Irving (Boston Celtics); LeBron James (Cleveland Cavaliers); DeAndre Jordan (Los Angeles Clippers); Kawhi Leonard (San Antonio Spurs); Damian Lillard (Portland Trail Blazers); Kevin Love (Cleveland Cavaliers); Kyle Lowry (Toronto Raptors); CJ McCollum (Portland Trail Blazers); Khris Middleton (Milwaukee Bucks); Victor Oladipo (Indiana Pacers); Chris Paul (Houston Rockets); Isaiah Thomas (Los Angeles Lakers); Klay Thompson (Golden State Warriors); Myles Turner (Indiana Pacers); Kemba Walker (Charlotte Hornets); John Wall (Washington Wizards); and Russell Westbrook (Oklahoma City Thunder).

בוקר, מקולום, מידלטון, תומאס, וטרנר, הם מוזמנים חדשים.

4. האם זהו זה ללייקרס? זאת תהיה הקבוצה?

 

לברון הגיע ללייקרס. מלבד זאת מאומה לא קרה. כל צעירי הלייקרס נשארו איתה, וככה גם עם זקניה, ואלה שחולבים ממנה את המיץ. דנג אמרנו? לא אמרמו. אז בואו נגיד: דנג.

הגיעו הווטרנים ראז'ון רונדו, ג'אבייל מגי, ולאנס סטפנסון. בכל אחד מהם קבור מספיק CRAZY שיספיק לקומה שלמה  ב-מרכז לבריאות הנפש גהה.

מה נראה לי מהצד, כאחד שלא שם קצוץ על הלייקרס אבל הוא כותב  עליהם שוב ושוב כי כל משיכת קולמוס על העלובים הללו מיד מביאה 300 תגובות רציניות, מצחיקות, ורובן בלתי מובנות?

לי נראה שבלייקרס לא יקרה שום דבר והיא תצא לקרב עם מה שיש לה היום.

נראה לי שמאחר שפול ג'ורג' העדיף את הת'אנדר, וקאווי לינארד יישאר אחרי הכל בסן אנטוניו, או אפילו ייעלם אל השחור ולא נראה אותו יותר. הרגע הסתיים סרט נהדר של HBO על רובין ויליאמס שהיה כאילו מאושר רק כשהיה על הבמה או בסרט, אבל ברגע שהמצלמה לא היתה ממוקדת עליו הוא היה אחד הטיפוסים האומללים, מדוכאים, ובודדים ביותר עד שהתאבד. נראה לי שלינארד די דומה לו, מלבד ההתאבדות. הוא טיפוס שהכל נישכח עבורו כשהוא משחק, אבל מחוץ לפרקט הוא בודד וכנראה די מסכן. טיפוסים כמוהו מתאים להם להפתיע את כולם ולהיעלם כי הם מעדיפים להיטמע בין האוכלוסיה ושלא נשמע מהם יותר.

אז הלייקרס מחכים עתה עד 2019. אתם צעירים מדי להבין ולדעת מה יכול לקרות – וקורה – בשנה. העולם יכול להתהפך. שחקנים יכולים להתעלות או לאכזב. להיפצע או לך תדע מה. הסופרסטארים של השנה הבאה עלולים לגלות שעם לברון הלייקרס הפכה לכזה גן חיות שאנשים לא ירצו להתקרב אליה מבלי שאוקיאנוס יפריד ביניהם. בעוד שנה דנבר או יוטה או דאלאס או שיקגו, או לך תדע מי, יכולה להפוך למשיכה המועדפת ב-2019-20.

עד 2019-20 קייל קוזמה יכול ליהפך לעוד שחקן בינוני שסיים שנה שנייה, וברנדון אינגראם וג'אש הארט יהיו בסביבות ה-12-15 ביכולתם מכיתת הדראפט שלהם. ולונזו בול? שיעבור את הניתוח ונראה אם הוא מסוגל לקלוע יותר מ-10 נק' למשחק.

הגוף של לברון יחטוף מכות ומהלומות, והוא יזדקן בעוד שנה ויגיע לגיל בו אתה כבר לא יכול להיות כזה פקטור, מלבד, אולי, אם אתה סנטר מצויין שלא חייב לנוע ולרוץ 40 דקות למשחק.

אני לא מבין. כדי לנצח את הקבוצה הטובה ביותר – או בין השתיים-שלוש הטובות ביותר – מג'יק ופלינקה מאמינים שהשחקן הזה שהשנה היה (אולי) הטוב ביותר בליגה אבל הוא מבוגר בשנה, יחד עם 4 צעירים שלא יודעים מהחיים שלהם, 3 מוזרים שאתה לא מסוגל לנבא מה יעשו ברגע הבא, וכמה מבוגרים-זקנים משומשים שאבד עליהם הכלח, יוכלו לתת לווריורס קרב?

אני מציע להם לחשוב קודם מה לעשות אם הם לא יעשו את הפלייאוף.

ואתם יודעים מה היה הרגע הגדול של לאס וגאס? לברון שהגיע למגרש עם מכנסי לייקרס קצרות ניפגש לראשונה עם לוק וולטון ואמר לו את מילות הפלא:
*

*

I"I AM FOR THE TEAM. I"M NOT FOR MYSELF!!!

איזה כיף!!! איזה גדול זה הלברון הזה!!! הקבוצה חשובה לו יותר מ-HIMSELF!!!

הוריי! הוריי! הוריי!

מעניין מה הלייקרס יעשו את פתאום הם מקבלים צלצול שלינארד הוא AVAILABLE. אם הם מטומטמים עד כדי נתינת שניים מצעיריהם הטובים ביותר, ובחירת דראפט ראשונה – GO AHEAD. את השגיאה האיומה שעשו הם יגלו עוד שנתיים-שלוש. אחרת הם הולכים על העתיד, אבל העתיד נעשה פחות ופחות וורוד עם כל שנה שנוספת לגילו של לברון. פלינקה אמר שהווריורס ישלטו בעתיד הנראה לעין ולא ניתן יהיה לנצחם במשחקם הם אלא ע"י הגנה.

אז רגע. הוא סומך על רונדו, מגי, וסטפנסון שינצחו את הווריורס עם הגנה? או על שלושת צעיריו שכוכם הוא התקפה? HE CANNOT HAVE IT BOTH WAYS.

אני יודע דבר אחד: הקבוצה שיש ללברון העונה היא טובה הרבה פחות מהקבוצה שהיתה לו בעונה שעברה בקליבלנד. אני מקווה עבורו, לפחות, שמזג האוויר יהיה שם טוב יותר.

5. איפה הם היום? אכניס כמה כל יום.

1. מהמט אוקור

הרבה שחקנים טובים – אבל עם משחק אפור וחסר השראה אפילו שהוא יעיל, לא מקבלים את הקרדיט המספיק, ומהמט הוא דוגמה טיפוסית. אולי בגלל שיוטה היא שוק קטן, או לך תדע, אולי מורמונים וטורקים לא בדיוק מתחברים, אבל העובדה שהוא תרם שם המון  – ואפילו קיבל כינוי אהבה ביוטה 'THE MONEY MAN'  אבל נעלם כאילו אף פעם לא היה שם, והוא שחקן שנישכח לחלוטין בקבוצה לה תרם כה הרבה.

אבל לפני שתתחילו לשפוך דמעתכם עליו,  מוטב שתדעו שהוא נשוי ל'מיס טורקיה' Yeliz Çalışkan, ויש להם בת בת 11 ובן בן 8. לפני שנה הפיניקס סאנס שכרה אותו ל-DEVELOPMENT COACH של קבוצת ה-G שלהם (התמונה מימין), האזרח הטורקי הראשון לאמן ב-NBA.

אוקור, אשתו (מלכת היופי של טורקיה לשעבר), וילדיהם בביתם בפיניקס

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
366 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דדי
דדי
17 ביולי 2018 6:34

אתה מפספס את כל הסיפור עם מחנה האימונים של הנבחרת האמריקנית, והסיפור הוא לא לברון אלא קוואי.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
17 ביולי 2018 11:46
Reply to  דדי

מה עכשיו?

דדי
דדי
17 ביולי 2018 15:35

אתה לא חושב שלשאלה האם קוואי יופיע בכלל ואיך הוא יראה על המגרש תהיה השפעה דרמטית לגבי סאגת הטרייד שלו ?

וזה לפני שדיברנו על פופ כמאמן במחנה הזה…

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
17 ביולי 2018 16:10
Reply to  דדי

לא

דדי
דדי
17 ביולי 2018 16:53

אז תחשוב שוב…

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
17 ביולי 2018 17:26

עדיין לא

דדי
דדי
17 ביולי 2018 6:35
עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 7:17
Reply to  דדי

לאוקראייני הזה יש וואחד יד. לא משהו שלא ידענו אבל ליד לברון ורונדו הוא יוכל להסתפק ב -3 אפילו בלי ה D.

דדי
דדי
17 ביולי 2018 15:39

מה שמעודד אותי לגביו זה שלמרות שמדובר בליגת קיץ – הוא משחק שם בלי שחקנים יוצרים לידו ועדיין מצליח להביא את הקליעה לידי ביטוי.
ליד לברון, לונזו, אינגראם, רונדו – יש סיכוי טוב מאד שזה ימשיך גם בליגה של הגדולים.

ומה שבאמת הפתיע זו אינטילגנציית המשחק שלו, יכולת מסויימת כעושה משחק, אתלטיות טובה, והגנה סבירה +.

שייקה
שייקה
17 ביולי 2018 7:35
Reply to  דדי

נתן כמה הופעות נהדרות בקיץ הזה.

דדי
דדי
17 ביולי 2018 6:36
מנחם לס
מנחם לס
17 ביולי 2018 6:37
Reply to  דדי

ראיתי את המשחק ומחנה האימונים שלהם מעניין את הביצים שלי

דובי
דובי
17 ביולי 2018 6:58
Reply to  דדי

היי, אולי הוא ייקח mvp כמו לונזו! או טיוס ג'ונס.

שייקה
שייקה
17 ביולי 2018 7:38
Reply to  דובי

או גלן רייס ג׳וניור.

דדי
דדי
17 ביולי 2018 15:33
Reply to  דובי

דובי, גם אתה בקבוצת הרפים שלא מסוגלת להבין כמה לונזו טוב ?

אגב, בלייקרס ממש ממש לא מופתעים מג'וש הארט – ראו אותו עובד במתקני האימונים יום יום כל הקיץ וידעו לאן זה הולך.
כנ"ל עם קוזמה.
קצת פחות בול שהקיץ שלו היה בעייתי מבחינת פציעה שכנראה לא אובחנה נכון אבל גם הוא נתן עבודה.
ואינגראם זה יותר מסתורי כי הוא עבד רוב הקיץ בניו יורק, אבל אין לאף אחד ספקות לגבי הרצינות ומוסר העבודה שלו מהיום הראשון, אז ברור שגם הוא ימשיך לעשות התקדמות מצויינת.

בקשר לצבי כבר כתבתי לפני הדראפט שהוא הדהים אותם באימון הפרטי שעשו לו והיה הכי טוב מכל האימונים שהם ראו השנה.

הסקאוטים של הלייקרס העדיפו את רובינסון של הניקס וגם את ספלמן מאטלנטה לפני וואגנר, אבל מג'יק עקף אותם וקבע שוואגנר (שהסקאוטים שמו אותו ב 20 על הביג בורד) יהיה הבחירה ב 25 בגלל דאגות בריאות לגבי ספלמן, והפחד להמר על רובינסון שלא שיחק שנה קודם.

אני סבבה לגמרי עם וואגנר שנראה מצויין, אבל רובינסון נראה כמו פוטנציאל אדיר.

תומר השני
תומר השני
17 ביולי 2018 17:37
Reply to  דדי

גוש הארט נראה מצויין וגם שנה שעברה במשחקים שקק"פ לא יכל לשחק הוא נראה טוב לדעתי שנה הבאה הוא ייתן עונה חזקה

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
17 ביולי 2018 20:35

1+
הארט כבר שנה שעברה הראה שהוא הולך להיות שחקן אדיר

IDO
IDO
17 ביולי 2018 6:41

מנחם – אל תייסר את עצמך יותר מידי. אתם נפלתם שם לנוכל חלקלק שעבד על כולכם, בנראה בעזרת מכונת תעמולה משומנת. בזווית של ההיסטוריה שהעמידה מולו את המועמדת היחידה בעולם שהיתה יכולה להפסיד לו.

יש תמונות של הבת שלו איוונקה בחופשה עם הבת של פוטין (גם מליארדר גדול ומושחת ) אז להגיד שאין קשר בין השניים אפילו לא מצריך לחפש את הכסף..

אני מקווה שההיסטוריה תלמד את הלקח שלה ותעשה את התיקון ואז הכל ייצא לטובה. אמריקה תמיד הייתה גורם חשוב ומרכזי ועשתה תפקידה נאמנה במשך שנים.

מנחם לס
מנחם לס
17 ביולי 2018 7:01
Reply to  IDO

שמעתי שפוטין הווא העשיר ביותר ברוסיה, יותר מכל האוליגרכי0

trusttheprocess
trusttheprocess
17 ביולי 2018 7:04
Reply to  מנחם לס

האוליגרכים עובדין בשביל פוטין , על כל דולר שהם מרוויחים הוא מקבל את החלק שלו ומי שלא מסיים מוצא את מותו בתאונה זו או אחרת

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 8:32
Reply to  מנחם לס

פוטין הוא האיש העשיר בעולם. רק שאף אחד לא יודע את זה ונשארים עם גיייטס ובאפט וכו. אצל פוטין אין פורבס הכל מוחבא.

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 8:34
Reply to  מנחם לס

פוטין זה כמו דון קורליאונה, הוא נותן להם להיות אוליגרכים והם מפרישים לו מעשר. מי שבטעות עולה לו השתן לראש וחושב שפתאום בא לו להיות נשיא במקרה הטוב גומר בסיביר על העלמות מס. הצד השני של המטבע זה פולוניום או התאבדות מסתורית:)

trusttheprocess
trusttheprocess
17 ביולי 2018 6:49

רונלד רייגן מתהפך בקיברו כשהוא רואה את האידיוט הזה מאמין לנשיא רוסיה על פני ראש ה CIA וראש ה FBI ( אנשים שהוא עצמו מינה).

פוטין מרגל ה KGB נגד טראמפ האידיוט זה מיסמצ' כמו גולדן סטייט נגד אטלנטה

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 9:21

מישהו אמור לזוז בכסא בחוסר נחת כי הוד קדושת רייגן מתהפך בקברו ?

Smiley
Smiley
17 ביולי 2018 6:52

היה אחלה משחק של לייקרס מול קליבלנד (ניצחון ללייקרס אחרי 2 הארכות).
הארט היה אדיר וגם מיכאליוק עם 30+ נקודות כ"א.
סקסטון נראה מבטיח אצל קליבלנד.

Smiley
Smiley
17 ביולי 2018 6:54

לייקרס לא רוצים לתת חבילה גדולה על לנארד כי אף אחד לא יודע מה מצב הבריאות שלו.

trusttheprocess
trusttheprocess
17 ביולי 2018 7:22
Reply to  Smiley

פילדלפיה יודעים מה מצבו הבריאותי ולא מוכנים לשלם יותר מקובינגטון,סאריץ' ובחירת דראפט

Smiley
Smiley
17 ביולי 2018 7:46

בגלל שפילי לא יודעים הם לא מוכנים לתת חבילה אטרקטיבית יותר

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 9:32
Reply to  Smiley

אין מצב שפילי לא יודעים. אותו רופא יודעים גם יודעים. המחיר הנמוך נובע לאו דווקא בגלל מצבו הבריאותי אלא בגלל שהוא לא מוכן להאריך חוזה וזה רק לשנה. עבור שנה אחת אני חושב גם שהמחיר של סאריץ גבוה מידי.

Smiley
Smiley
17 ביולי 2018 6:54

קישור ממפיס-פורטלנד בליגת הקיץ:
http://nba-stream.com/live/trail-blazers-live-stream/channel-2/

נתן
נתן
17 ביולי 2018 6:55

הייתי משיב לך על נושא טראמפ אבל זה יהיה חסר תכלית אתה כל כך בטוח שפוטין והוא רקחו איזה מזימה סודית כדי שטראמפ יהיה נשיא ,לא הייתה שום מזימה כלום ,ודרך אגב אם היית קצת מודע למה שקורה בסוריה בשנה וחצי האחרונות היית יודע שאמריקה חונקת את הרוסים שם המונעים מהם גישה לבארות הנפט וגישה לצד הכורדי הקריטי למשטר בשאר איראן ורוסיה אבל מן הסתם לא טרחת להזכיר את זה , ולגבי ישראל אני מניח שאתה לא יודע את זה אבל לישראל יש קשר חזק מאוד עם פוטין ועם טראמפ אז את ההזיות שלך תשמור לעצמך ואל תבלבל לנו תשכל בדברים שאין לך מושג בהם,עצה תכתוב רק על כדורסל זה הנושא שאתה מבין בו יותר

trusttheprocess
trusttheprocess
17 ביולי 2018 6:59
Reply to  נתן

נכון , איך בעל האתר לא מתבייש לכתוב באתר שלו על מה שהוא שרוצה ומי שהוא רוצה ולהביע את דעותיו(שלפעמים הן אכן קצת בעננים)
חייב קודם לבקש אישור מנתן

מנחם לס
מנחם לס
17 ביולי 2018 7:04
Reply to  נתן

פוטין וטראמפ לא יזמו מזימה זדונית. כתבתי את שני הדברים שבגלל פוטין מחזיוק את טראמפ בביצי אבל אתה יותר מדי אהבל מלהבין את הכתוב.

dkf
dkf
17 ביולי 2018 7:21
Reply to  מנחם לס

מנחם,
עם כל הכבוד, ויש הרבה כבוד, האהבל פה זה כנראה אתה.
אתה כנראה מושפע מכמה ליברלים הזויים.
כי כשמתבוננים בהרס שהמדיניות הליברלית של אובמה השאירה בעולם והאופן שהוא והאירופאים האנטישמים סדרו את איראן ודפקו אותנו, כשטראמפ ה'פחדן' זרק את האיראנים מתחת לגלגלי האוטובוס כל בר דעת מבין מי לנו ומי לצרינו.

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
17 ביולי 2018 9:36
Reply to  dkf

טראמפ זרק את האיראנים בעיקר בגלל הסעודים. ממליץ לך לבדוק מה קרה למדינות שמקבלות סיוע בטחוני מארה"ב כשהם רצו להצביע באו"ם על הנקה חופשית.

ואין קשר בין הכשלים של אובאמה לזה שהרוסים תופסים את טראמפ בבייצים. באותו אופן, אין קשר בין נציגים דמוקרטיים שונאי ישראל שנבחרים לזה שלטראמפ לא אכפת מישראל.

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 9:44

במה תופסים אותו? בזיונים? אז הוא עשה אורגיות ביג דיל, מה יעשו יפטרו אותו בגלל זה? חח

נתן
נתן
17 ביולי 2018 10:27
Reply to  מנחם לס

למה אתה משתמש במילים כאלה אני קראתי לך אהבל ככה אתה מדבר. אתה אומר שפוטין מחזיק את טראמפ בביצים בגלל נושא ההתערבות בבחירות אולי תסביר לי אם יש אמת בדברים והfbi באמת אומר אמת איך טראמפ עדיין נשיא איךךךךךך עם כל התקשורת העולמית נגדו המפלגה הדמוקרטית נגדו מדינות נגדו עולם הבידור נגדו עולם נגדו אז איך ייתכן שהוא עדיין נשיא ארצות הברית

שלמה
שלמה
17 ביולי 2018 14:15
Reply to  מנחם לס

מעניין ת'תחת שאתה "מתבייש להיות אמריקאי" האמריקאים יודעים טוב יותר מה טוב עבורם ואתה תראה את זה בבחירות לקדנציה השניה
מנחם, מספיק עם ההטרלות
והלייקרס יתפוצצו לך בפנים

תומר שור ליבפלד
תומר שור ליבפלד
17 ביולי 2018 16:29
Reply to  מנחם לס

https://www.youtube.com/watch?v=Ej_D0YkDjy8
טימוטי סניידר אחד מההסטוריונים התותחים היום (ייל, הרווארד)- מסביר עד איזה עומק הצרה של טראמפ עם פוטין…זה הרבה יותר גרוע ממה שאתה חושש.

IDO
IDO
17 ביולי 2018 7:18
Reply to  נתן

נתן – לא מזימה סודית ולא נעליים. משפט עם כתבי אישום ל-12 מרגלים רוסים ומשתפי פעולה בכירים בקמפיין טראמפ עצמו. כולל מנהל הקמפיין מנפורט. אתה רוצה את זה בפונט יותר גדול?

Berch
Berch
17 ביולי 2018 8:47
Reply to  IDO

אולי עם תמונות זה יעזור……

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 9:24
Reply to  IDO

רק להזכיר את תגובת טראמפ ל12 כתבי האישום –

"הסיפורים ששמעתם אתמול אודות 12 הרוסים התרחשו במהלך ממשל אובמה, לא ממשל טראמפ. למה הם לא עשו שום דבר בנידון? במיוחד כשדווח שהאף.בי.איי יידע את הנשיא אובמה בעניין כבר בספטמבר, לפני הבחירות?""

oron
oron
17 ביולי 2018 6:56

מעורב מצויין, תודה.

Ma
Ma
17 ביולי 2018 7:10

חלק גדול מהישראלים חולים על טראמפ. אחרי שנות דיכאון עם הצואה האנושית אובמה, טראמפ הוא פשוט פינוק עבור ישראל.
אוהבים להגיד על טראמפ שהוא הפכפך, אבל לא ראיתי בינתיים דוגמה אחת לזה. הוא עקבי מאד במחיקת המורשת של האפס המאופס אובמה, ובזכותו אנחנו לא תקועים עם העבריינית קלינטון.
מה שכן, הוא מתנהג כמו תינוק מגודל, והוא מסוגל לפתוח חזית עם כל העולם במקביל.
מבחינת ישראל אני רגוע לחלוטין כשהוא באזור, כי כמו שאמרתי, הוא לא הפכפך.
אמנם אני אמריקאי, אבל כל חיי גדלתי בישראל, ואני לא מספיק מתמצא בשביל לאבחן אם הוא טוב לאמריקאים או לא במדיניות הפנים שלו. מבחינת מדיניות החוץ, אין יותר גרוע מהשטיח אובמה, אז על פניו יש שיפור.
אובמה האפס המאופס שטען שיתקוף את סוריה אם יתברר שעשו שימוש בנשק כימי, ואז כעס על ישראל שחשפו שזה מה שקרה, ואז אמר שיתקוף, עשה רעש וצלצולים והתחנן שמישהו יפסיק אותו, כי אףס כמוהו לא מסוגל לעמוד בדיבורו. בסוף הוא לא תקף בעצמו הסתמך על פוטין שאמר שידאג להעלמת הנשק הכימי מסוריה (מדברים על מי שמאמין לפוטין…..), וכמובן שום דבר לא השתנה והתקיפות המשיכו.
האפס שהשפיל את עצמו בפני האיראנים, ופשוט נתן להם להיות ממלכת טרור עולמי עם הכשר, וכשהם חטפו את הספינה האמריקאית והשפיל אותם עד עפר, המינוס הזה שילם להם מאות מליוני דולרים כדי לשחרר אותם. מאות מיליונים שכמובן הופנו בחלקם הגדול לטרור.
אובמה היה כזה בושה לאנושות, ופוטין לא שם עליו ועשה מה שהוא רוצה בזמנו.
אם לא הרגשת בושה להיות אמריקאי בשנות אובמה, אז מצחיק שעם טראמפ בנשיאות אתה כן מרגיש.

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 7:15
Reply to  Ma

אני לא בטוח שהבנתי, אובמה היה מאה אחוז?

no funny shtuff
no funny shtuff
17 ביולי 2018 7:44

הוא היה גם אפס וגם מינוס

trusttheprocess
trusttheprocess
17 ביולי 2018 7:18
Reply to  Ma

זה שאובמה היה אידיוט זה לא אומר שטראמפ בסדר , גם ג'ורג' בוש ה יה איום ונורא והוא האשם העיקרי במה שקרה במזרח התיכון וההתעצמות של אירן.
אין שום סיבה להאמין לתחמן הזה פוטין על פני כל 19 סוכנויות המודיעין של ארה"ב , כולם אומרים אותו דבר אבל פוטין מחזיק את טראמפ בביצים אז הוא אומר מה שפוטין רוצה שהוא יגיד.

והכסף שארה"ב שיחררה לאירן היה כסף שבאופן חוקי היה שייך לאירן והיה מוקפא , או אולי אתה רוצה להפנות אותו לעוד שקר של טראמפ על מזוודות המזומנים שהוא ראה בטלויזיה בדרך לאירן

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 7:21

לא בא להיכנס לויכוח פוליטי. פשוט שעשע אותי הצורך לחזור על זה מיליון פעם כאילו זה ויכוח בין ילדים בגן.

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 7:25

ועכשיו אני רואה שזו בכלל הייתה תגובה אליו ולא אלי אז סליחה על החפירה.

trusttheprocess
trusttheprocess
17 ביולי 2018 7:27

הכל בסדר , החיים שלי טובים בקליפורניה , כאן טראמפ לא נחשב בתור נשיא ושום דבר שהוא עושה לא משפיע פה
סתם עוד אידיוט שיושב בוושינגטון

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 7:30

איך הכל בסדר? אתה צריך לשמוע יום יום חפירות אינסופיות על הלייקרס. וזה עוד לפני שהזכרתי איזו קבוצה די עצובה בצד השני של היבשת.

trusttheprocess
trusttheprocess
17 ביולי 2018 7:37

הקבוצה הזאת הזאת כבר לא עצובה ,ילד בן 20 מסאן קלמנטה הולך להוביל אותם לתור זהב של 15 שנה

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 7:38

אני מת על האופטימיות שלך. מסכים בתנאי שהילד מהיריבה יעשה את אותו הדבר.

trusttheprocess
trusttheprocess
17 ביולי 2018 7:42

אני תמיד אופטימי , אחרת הייתי אוהד באפלו……

Captain Beefheart
Captain Beefheart
17 ביולי 2018 7:51
Reply to  Ma

הלוואי שתיפול לבור של צואה אבל שהראש יישאר בחוץ כדי שתמות מרעב. לכתוב על נשיא אמריקאי שנתן לישראל את הסיוע הכי גדול "צואה אנושית" זה בערך הדבר הכי מגעיל שקראתי באתר הזה.
לא תאומן השנאה לאובאמה מצד ימנים אמריקאים וגם ישראלים. ברור שמדובר במשהו שהוא הרבה מעבר לביקורת (שהיא לגיטימית תמיד) ולכן אין להסיק אלא שגם המגיב הזה הוא גזען עלוב נפש שעדיין מרגיז אותו שכושי הגיע למשרה הרמה.

יום אחד
יום אחד
17 ביולי 2018 9:07

"הלוואי שתיפול לבור של צואה אבל שהראש יישאר בחוץ כדי שתמות מרעב" זה הדבר הכי מגעיל שקראתי באתר כלשהוא בשנים האחרונות.
בושה.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 10:44
Reply to  יום אחד

אולי הוא נכשל לרגע בחשיבה ליברלית עכשווית:
אם אינך חושב כמוני – אתה לא סתם טועה, אתה רע.
וצריך להתייחס אליך חזרה ברוע, זה מתבקש ומוסרי.

Captain Beefheart
Captain Beefheart
17 ביולי 2018 13:53
Reply to  יום אחד

לא הבנתי – לך מותר לקרוא למישהו (שאני מעריך מאוד וגם אתה חייב לו הרבה) "צואה אנושית" אבל עליך אי אפשר?
שמח שהרגזתי אותך, זו היתה המטרה. לך ואל תחזור.

יוסי ברקלי
יוסי ברקלי
17 ביולי 2018 22:06

איתך במאבקך הצודק.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 10:39

מעתיק לך התייחסות מאתר "מידה" לסיוע של אובמה:

עד היום הייתה מקבלת ישראל 3.1 מיליארד דולר בשנה. כלומר הגדלת התקציב ל-3.8 היא הגדלה של 700 מיליון דולר. אלא שכעד היום תוכניות ההגנה מטילים לא היו כלולות בתוך הסיוע. בשנת הכספים 2013 ביקש הנשיא אובמה עבור ישראל 99 מיליון דולר. בפועל קיבלה ישראל מהקונגרס 478 מיליון דולר, כלומר יחד עם הסכם הסיוע קרוב ל-3.6 מיליארד דולר. לשנת התקציב 2017 ביקש הנשיא 145.8 מיליון, והקונגרס העביר חוק של כ-600 מיליון – בסה”כ 3.7 מיליארד, בלי דרישות דרקוניות ותנאים מגבילים. סביר להניח שלולא חתימה על ההסכם היה מסכים הקונגרס בעצמו להוסיף את הכספים בעת חירום או לצורך פיתוח תוכנית חדשה.

לעוד – עיין כאן
https://mida.org.il/2016/09/14/%D7%94%D7%A1%D7%9B%D7%9D-%D7%94%D7%A1%D7%99%D7%95%D7%A2-%D7%95%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%A7%D7%A5-%D7%A9%D7%9C-%D7%90%D7%95%D7%91%D7%9E%D7%94/

Captain Beefheart
Captain Beefheart
17 ביולי 2018 13:57

אתר "מידה מגונה" נכתב ע"י מקארתיסטים, ידוע כאתר מגמתי שהוא קודם אג'נדה ורק אחר כך עובדות, וגם הן מעוותות.
הנה מה שכותב מכון מחקר באונ' ת"א על הסיוע. מקווה שזה יגמול אותך מלהאמין לאתר המטופש הזה שלקח לעצמו שם יפה
http://www.inss.org.il/he/publication/american-aid-to-israel-budgetary-and-strategic-significance/

Avri
Avri
17 ביולי 2018 18:07

השנאה לאובמה זה משהו שנכתב בדף המסרים של הצל לעוקביו והם כולם חוזרים על כך כמו תוכים, ומקווים שאם יגידו את זה מספיק פעמים זה גם יהפוך לנכון. שיהיה להם (ולכולנו) בהצלחה עם זה.

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 8:29
Reply to  Ma

לגבי מחיקת מורשת אובמה ע"י טראמפ:

trust the process

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 9:26
Reply to  Ma

+1

Mbk
Mbk
17 ביולי 2018 7:17

יש איזה טרנד מאז המונדיאל מיטב מנהיגי עולם מלקקים לפוטין
טראמפ מסכן את כלכלת העולם עם הגישה שלו זה יותר בעייתי מפוטין
הלייקרס עוד יעשו מהלך מטומטם זה פשוט מתאים להם

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 8:28
Reply to  Mbk

פוטין זה גישה לכסף ותמיד עדיף אותו כחבר מאשר כאויב. הייתי עושה אותו דבר.

גיא א
גיא א
17 ביולי 2018 7:18

מנחם טראמפ הוא כיום אחת הבעיות אם לא הבעיה הכי גדולה של ארה״ב ואני מסכים עם כל מילה שכתבת אבל חבל שנכנסת לזה. ישראל השתנתה מאד בעשור האחרון, והיא כנראה המדינה היחידה בעולם שחלקים גדולים ממנה חושבים שטראמפ הוא אדם ראוי לנשיאות ארה״ב ב(או אדם שפוי באופן כללי). רובם בלי שום קשר לימין ושמאל, קצת איבדו את היכולת להבחין בין טוב לרע.זו מגמה שלי באופן אישי מאד מציקה. עוד מעט בוקר בארץ ואני בטוח שיהיו כאן המון תגובות ואני מקווה שלא יהיה כאן גל עכור של השמצות כלפיך, והתבטאויות מכוערות שקצת יהרסו לי באופן אישי את הכיף מהאתר.

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 7:20
Reply to  גיא א

המדינה היחידה חוץ מארה"ב….(או שאתה חושב שהאמריקאים בחרו בו בגלל שהוא לא שפוי? גם אופציה)

גיא א
גיא א
17 ביולי 2018 7:24

הסיבות לבחירה שלו הן מורכבות ומהוות קומבינציה של כמה תנאים שיצרו סערה מושלמת ( רצון בשינוי כיוון, כלכלה גלובלית שפגעה באזורים שהתבררו כקריטים ביום הבחירות, מועמדת לא מלהיבה, הצבעה שבטית ועוד עוד…). אני חושב שגם הרבה רפוליקנים שאני מכיר, מלומדים וחכמים, סתמו את האף והצביעו כי הם לא העריכו נכון כמה גרוע זה הולך להיות

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 7:32
Reply to  גיא א

אתה חושב שהוא לא יבחר לקדנציה שנייה?

trusttheprocess
trusttheprocess
17 ביולי 2018 7:43

הוא לא יכול להיבחר לקדנציה שניה אם הוא לא יסיים קדנציה ראשונה

גיא א
גיא א
17 ביולי 2018 7:44

אני ממש לא יודע. אני חי בעיר ליברלית אבל בילתי שנים בוירג׳ניה מוקף בבייס שלו פלוס האליטה של הממסד הרפובליקני (והתחתנתי עם בחורה מלנגלי) וחשבתי שהם לא יצביעו עבורו וטעיתי. קשה לי מאד להאמין שהם יסתמו את האף עוד פעם אבל אני די בטוח שהבייס שלו נלהב יותר מאי פעם. נראה איך תשפיע מלחמת הסחר על הבייס שלו.

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 7:49

אני מניח שזה כמו תמיד יהיה תלוי גם במי יתמודד מהצד השני.

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 8:27

יבחר כמו גדול.

dkf
dkf
17 ביולי 2018 7:23
Reply to  גיא א

ישראל היא לא היחידה.
ארה"ב היא שבחרה בו לנשיאות.

trusttheprocess
trusttheprocess
17 ביולי 2018 7:25
Reply to  dkf

ארה"ב גם בחרה באובמה וג'ורג' בוש , עוד שני אידיוטים לרשימה

גיא א
גיא א
17 ביולי 2018 7:26
Reply to  dkf

המדינה היחידה בעולם שהיא לא ארה״ב. וגם שם הוא קיבל 3 מיליון קולות פחות מהמועמדת השניה

IDO
IDO
17 ביולי 2018 7:32
Reply to  גיא א

ושני המועמדים קבלו 58% קולות כי 42% מהקולות בכלל העעגיפו לא לבחור בכלל

ז"א 66 להילרי
63 לבריון
ו 85 מליון בחרו לאף אחד משניהם.

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 7:34
Reply to  IDO

אחוזי ההצבעה בארה"ב בדרך כלל נמוכים.

גיא א
גיא א
17 ביולי 2018 7:36
Reply to  IDO

מה הנקודה? אחוזי ההשתתפות בבחירות בארה״ב נמוכים באופן הסטורי. זו בעיה לדיון אחר באתר אחר

IDO
IDO
17 ביולי 2018 7:39
Reply to  IDO

רק אומר .. מי שמחפש סיבה במספרים למה הנשיאים של ארה"ב יכולים להיות שרלטנים ולוביסטים מקצועיים ועדיין לקחת את התפקיד.
פה תמון הכלב.

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 7:43
Reply to  IDO

זה יותר קשור לשיטת הבחירה מלאחוז הבוחרים.

IDO
IDO
17 ביולי 2018 7:20

מנחם –
זן הכותרת הראשית בישראל של ידיעות אחרונות
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5311358,00.html#autoplay

אז מה כל מה שאתה אומר משנה משהו?

שמואל קלימי
שמואל קלימי
17 ביולי 2018 7:22

האמריקאים מעולם לא מכרו לנו מטוסי f14, ומטוס מסוג f30 בכלל ולא קיים.
וחבל שאתה מכניס לאתר המדהים הזה, פוליטיקה קטנה מהסוג הנמוך ביותר.

Ish
Ish
17 ביולי 2018 10:06

אני הולך להיות לא טיפוסי ולהגן על השגיאות הקלדה של מנחם. תהפוך את המספרים מ14 ל15 ו16 ומ30 ל35 והופ הכל בסדר.

צביקה
צביקה
17 ביולי 2018 7:31

נחיה ונראה. בינתיים המעשים של טראמפ בעיני מאוד נכונים, ומשקמים בצורה מרשימה את נזקי אובמה העצומים.

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 8:24
Reply to  צביקה

לגמרי

Avri
Avri
17 ביולי 2018 18:12
Reply to  צביקה

משקמים?!? הבנאדם הוציא את ארהב מהסכם פריס והחזיר לחיים המון תעשיות מזהמות. אני לא יודע מה רמת המודעות שלך לשינויי האקלים אבל הבנאדם הזה מסכן לא רק את הכלכלה והסדר העולמי אלא גם את העתיד של הנכדים שלך.

נתן
נתן
17 ביולי 2018 7:56

קריאה לעזרה: מישהו יודע איך אפשר להחזיר את תמונת הגרווטאר לנייד? במחשב עובד, באנדרואיד לא, למרות שהיא מוגדרת G. זה קרה רק מאז שהאתר נפל.

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 7:58
Reply to  נתן

ראית מה שכתבתי לך? בדקת שכתובות המייל בשני המקרים תואמות?

נתן
נתן
17 ביולי 2018 8:32

תואמות

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 8:33
Reply to  נתן

טוב אני אבדוק אם אני יכול לראות משהו.

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 8:37

טוב יא מציחקול – תחליף gmail ל-yahoo

נתן
נתן
17 ביולי 2018 8:38

תודה

נתן
נתן
17 ביולי 2018 8:37
Reply to  נתן

עכשיו ראיתי שהיתה טעות בכתובת בנייד, בודק אם עובד

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 8:38
Reply to  נתן

עכשיו נזכרים?

נתן
נתן
17 ביולי 2018 8:44
Reply to  נתן

כן, זו טעות הקלדה, לא אימייל שונה, עד שלא העלית את העניין לא שמתי לב.

no funny shtuff
no funny shtuff
17 ביולי 2018 7:58

מה יש לפורטלנד להריץ את קולינס בליגת הקיץ, מה זה נותן להם?
חשבתי שזו ליגה לבדוק רוקיז ושחקני g ליג כאלה, כשבסוף שחקן לייקרס זניח זוכה ב-mvp.

גל אל איי
גל אל איי
17 ביולי 2018 8:05

לכל מעריצי מייקל רפפורט באתר (שיחק פשוט נפלא ב-Prison Break), תראו מה התחזית שלו לגבי גמר המערב השנה:
https://www.youtube.com/watch?v=Hy7WUhF_P5E

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 8:21

1. מנחם הדבר האחרון שהייתי אומר עליך הוא שאתה נאיבי אבל במקרה רוסיה אתה מאד נאיבי. כל העולם מרגל אחרי כל העולם, חוקי המשחק ידועים, כל עוד לא נתפסת הכל סבבה. אמריקה מרגלת אחרי ישראל ולהיפך, אמריקה מרגלת אחרי רוסיה ולהיפך, הכל בסדר אין פה נזקים. תמיד אמרתי (עוד לפני טראמפ) שלארהב כדאי יחסים טובים עם רוסיה, זה תמיד מועיל (בודאי גם בהקשרים של הון שלטון וכסף שזה הכי חשוב לפוליטיקאים). אז פוטין אולי עשה כמה ספינים עם האקרים ואולי לא ואולי זה סתם ספינים של הדמוקרטים לא באמת מעניין, פוטין לא שינה כלום בבחירות בארה"ב.
טראמפ משחק נכון.
לגבי ישראל טראמפ היה ועוד איך תומך בנו כי למען האמת רוסיה לא יכולה למנוע מארהב לעשות כלום ולהיפך. ארהב ורוסיה יעשו מה שירצו בכל מקום מה שירצו, מתי שירצו. למה? 2 המעצמות החזקות בעולם מבחינה צבאית
מקסימום יכולים בדיבורים לומר דברים אחד נגד השני וזהו, דה פקטו שניהן חופשיות לעשות ככל העולה על רוחן בכל מקום בעולם, איש לא יצא למלחמה אחד נגד השני.
ארהב יתמכו בישראל בכל הכוח ובכל העוצמה ולא אופתע גם אם יפציצו יחד איתנו באיראן (זה רק עניין של זמן) ורוסיה לא יתערבו וימכרו נשק לאיראנים, כל אחד על מנת למקסם את רווחיו ואינטרסיו.
לא צריך להסתכל על זה בנקודת מבט נאיבית.

טראמפ יודע מי המספר 2 שלו וזה פוטין. מי שחלשה ונאיבית זה אירופה שאט אט נכבשת ע"י האיסלאם עד שגם שם תחולל מהפכת ימין קיצוני ומלחמה (גם עניין של זמן). טראמפ הבין שאירופה חלשה, רכרוכית ולא מסוגלת להזיז כלום ומעדיף ברית עם מספר 2 תוך כבדהו וחשדהו. אף אחד לא נאיבי.
טראמפ נשיא אדיר ולישראל הוא הכי טוב שהיה בודאות.

2. ללברון אין כבר כוח לנבחרת ארה"ב וברור שלא ישחק שם ואין לזה קשר לפופוביץ'. כמו שדדי אמר הסיפור הוא קאווי שם גם בנבחרת.

3. הספרס ממשיכים עם מי ימצמץ ראשון לגבי קאווי, הלייקרס לא ממצמים ומקסימום ינסו לשרוד העונה את לחצי התאגיד והספינים שלו אם לא יצליחו להנחיתו ועונה הבאה הוא יגיע בחינם. גם באטלר פנוי. לליקרס מבחינת מועדון יש את כל הזמן שבעולם.
המפסיד הגדול מאי הגעת קאווי העונה הוא רק לברון שחושב על מורשתו ועוד שנה הלכה לו סתם. אחריו המפסידים הם הספרס שיפסידו אותו חינם או יקבלו עליו 2 בחירות דראפט ואיזה נגר בפברואר. אחרי זה המפסיד הוא קאווי שבטח ישחק בחוסר חשק אם בכלל ישותף (זה הדבר הכי מסקרן העונה בשבילי).

4. אכן יש סכנה שלברון לא יגיע לפלייאוף עם התחזקות המערב השנה ועוד במיוחד אם נ"א תצליח להתחזק עוד.

5. אני רואה את דנבר טופ 5 העונה לפחות במערב.

א.ב
א.ב
17 ביולי 2018 9:38

שמעון, פוטין מחדש את ניסיונות רוסיה להשתלט על מדינות וליצור השפעה. בניגוד להצגה שלך אותם כאיזו מעצמה מטורפת, מדובר במדינה עם כלכלה חלשה יחסית לגודלה וסנקציות בהחלט יזיקו לפוטין, כך שלומר שלטראמפ אין מה לעשות בנידון זו בדיחה, ה"דיבורים" האלו והעדר מעשים מסמנים לפוטין שהוא יכול להמשיך. גם למחירי הנפט יש השפעה עצומה ובקטע הזה הקשר של אובאמה עם סעודיה והגברת ייצור הנפט בארה"ב בתקופתו קידמו מאד את היכולת שלו להשפיע על רוסיה.

ולגבי אירופה החלשה הנכבשת על ידי האסלאם – עד מתי אנשים שגרים במדינה של 20% מוסלמים ימשיכו לומר על מדינות שיש בהן 2%-8% מוסלמים שהן נשלטות על ידי האסלאם?

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 9:43
Reply to  א.ב

אמרתי מבחינה צבאית. רוסיה זה מעצמה בכל קנה מידה ואף אחד לא יעיז להיכנס איתם למלחמה. רוסיה בגזרת הגבולות תעשה מה שיתחשק לה מתי שיתחשק לה זאת עובדה וזה גם מה שקורה. אף אחד לא יעיז להתחיל מלמה עם רוסיה.

כנ"ל ארה"ב.

2-8% נראה לי נתונים שקריים אבל סבבה נאמין לך, זה קרה תוך 20 שנה. עוד כמה שנים יהיה 20%. בניגוד אלינו האירופאים נאיבים. השם הנפוץ באנגליה הוא מוחמד. הייתי בלונדון ומילאנו וזה הזכיר לי לגמרי את ירושלים. מוחמד בכל מקום שם.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 10:00

ב2016 בצרפת – רבע מכלל תלמידי בתי הספר הזדהו כמוסלמים. קצב הילודה של המוסלמים גבוה בהרבה משל האחרים, לכן זה שונה מישראל שהילודה הערבית בירידה והילודה היהודית בעליה.
מתוך Ynet – "עד תחילת שנות ה-2000, מספר הילדים הממוצע שאישה צפויה ללדת במהלך חייה (שיעור פריון כולל) בקרב נשים ערביות עמד על כ-4.3 בממוצע לעומת כ-2.6 בקרב נשים יהודיות. אבל מאז הצטמצמו ההבדלים באופן משמעותי: ב-2014 שיעור הפריון הכולל של אישה ערבייה עמד על 3.17 ילדים במהלך חייה, לעומת 3.11 בקרב היהודיות. "

א.ב
א.ב
17 ביולי 2018 11:27

יש לך מקור לנתון של 25%? כי הוא לא הגיוני בשום צורה.
ולגבי פער הילודה והגידול במספרים, זה תחת ההנחה שהקצב נשאר אותו דבר (לא הגיוני, אצל הדור הבא המצב הסוציו אקונומי ישתפר והילודה תרד), שלא יהיה חילון של המהגרים בדורות באים ועוד.
גם אם אני זורם וכל 10 שנים, בגלל הילודה, האוכלוסיה הלא מוסלמית לא תגדל בכלל והאוכלוסיה המוסלמית תעלה ב- 30%, וזה מספר פסיכי, עדיין ייקח לאירופה 50 שנה להגיע למספרים של ישראל.

בקיצור, כשתהיה לכם אחיזה מסוימת במציאות, אני אחזור לדיון, בינתיים אתה יכול להמשיך לחגוג לבד.

אבל מעבר לזה, מה שמנחם זוכר היטב זה את רוסיה של לפני גורבצ'וב. מי שנולד אחרי שנת 70 ופיתח מודעות פוליטית רק באזור גורבצ'וב, לדעתי פשוט מתקשה לתפוס את הסכנה העצומה בהעלמת עין מניסיון של רוסיה לחזור לתהילת עבר.

ועוד משהו, גם הנחת ה"כולם מושחתים" אז זה יוצא מהמשוואה היא מטומטמת. כי יש שחיתות של הקלות לחברות תורמות ויש שחיתות של מכירת חצי מדינה לחברים ורצח של מי שלא מיישר קו, וזה לא אותו הדבר.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 11:55

מקור ל25% – פיסקה 2 במאמר של גיא בכור:

https://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=3659

לגבי ירידה עתידית בילודה המוסלמית בגלל עליה ברמת החיים – אולי. כבר שנים רמת החיים שלהם לא עולה במיוחד, הם ברובעים שלהם. זה לא כמו פולנים או הודים שמהגרים לצרפת שמתקדמים בחיים, להרגשתי.

לגבי סכנת רוסיה לחזור – בגלל זה טראמפ כ"כ כועס על האיחוד האירופי, המדינות שם התרגלו שמישהו נותן להן מטריה ענקית ביטחונית (כלומר כלכלית) , מישהו נותן להן צוללות שמפטרלות ולווינים שעוקבים וטילים טנקים שמוכנים, ופתאום יש להם פנאי וכוח לעשות מלחמת סחר עם ארה"ב. סליחה ? זה ביזיון, טראמפ צודק. וטראמפ צודק כשהוא מתקרב לפוטין, יש לו את השיקולים העיסקיים של בחושים שלו מה יתן לו יותר כוח. הוא מזעזע את האירופים קצת. לא נורא. הבייס שלו בבית לא יתן לו באמת לסכן את ארה"ב ולתת השפעה רוסית לתוך ארה"ב, זה אבסורד. טראמפ יודע שאם אירופה הולכת לפוטין אמריקה תיפגע קשות.

א.ב
א.ב
17 ביולי 2018 14:34

איך בכור מתאר את זה? "תוצאות סקר מקיף ומדעי" כשברור שזה לא מקיף ולא מדעי.
גיא בכור כרגיל אצלו, מפנה למקור מפוקפק, סוג של רוטר, שמפנה למחקר שלא מקושר לשום מוסד אקדמי ובכלל נעשה על ידי חוקר עצמאי, בקרב תלמידים של קולג' ספציפי .ולא במדגם או משהו מייצג.

אבל עזוב, תראה את התיאורים הקונספירטיביים שלו, הוא מצטט מלא מקורות מוכרים ששמים את המספרים על 6-8 אחוז ואז כותב שזה יותר גבוה בלי מקור כי זה "אחד הסודות השמורים במדינה" שרק במקרה פורסם במלא מקורות שהוא ציטט קודם לכן…

עשה לעצמך טובה, אל תתבסס על גיא בכור.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 14:47

הסקר נערך על ידי cnrs , שהוא "המכון הלאומי למחקר מדעי הוא ארגון המחקר הממשלתי הגדול ביותר בצרפת וגוף המחקר הבסיסי הגדול באירופה." על 9000 נשאלים.

בסעיף 1 הוא בונה את המתח, ואז בסעיף 2 הוא שולף את השפן (לגבי תיכונים, לא לגבי כלל האוכלוסיה, זה לא סותר). אתה יכול להיאנח מהסגנון, אבל זו הפרנסה שלו. בכל אופן אין כאן אי דיוק, רק בניית הרצאה או מאמר.

IDO
IDO
18 ביולי 2018 10:20

זה 6.9% עפ"י מרשם אוכלוסין כל צרפת. 22% בסנט דניס.
https://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_France

Avri
Avri
17 ביולי 2018 18:18

באנגליה יש 5%. בגרמניה בערך 5 וחצי. בהולנד בערך 4 אחוז. בצרפת יש 12 וחצי (הכי הרבה באירופה). בישראל – בגבולות 67, 17 וחצי אחוזים.

nir
nir
17 ביולי 2018 11:06
Reply to  א.ב

מאיפה לך הנתונים על 2%?
בצרפת זה יותר מ-10% בשוודיה למשל במאלמו זה 25%

וזה רק מתגבר כי הם לא רוצים/ יכולים לעצור את זרם הפליטים.
ואל תשווה את ההתנהלות של המוסלמים פה שאם כל זה שהמפסר שלהם מרובה הם עדיין לא עושים מה שהם עושים באירופה, ערביי ישראל לא עושים פיגועים (כמעט ולא) אונס בכמויות גבוהות כמעט לא קיים מהם.
מה שכן הם מתנהגים כאדוני הארץ ורוצחים גונבים ומשתמשים באלימות בעיקר אחד כלפי השני.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 8:24

לא הבנתי אותך לגבי טראמפ.
אתה טוען:
א) בגלל שטראמפ לא עויין כיום את פוטין, ברגע שפוטין יזרוק מילה נגד אינטרס ישראלי בסוריה טראמפ יתקפל.
לא הבנתי את הקשר סיבה-תוצאה. ידוע שבפוליטיקה הכל אינטרסים, טראמפ יכול לזרוק אותנו מתחת לגלגלים בין אם הוא עויין את פוטין ובין אם הוא יהיה המחותן שלו, תלוי באינטרסים שלו. האינטרס הכי חזק שלו בקדנציה הזו לפחות היא לשמור את הבסיס האוונגליסטי בשביל עוד קדנציה, וזה יותר חזק מכל פוטין או הסכם סחר, כי המניע העיקרי של טראמפ להיות נשיא הוא עצם היותו נשיא ומקבל כבוד, ולא בגלל אמריקה שהוא רוצה לתקן.

ב) טראמפ סומך על פוטין יותר מארגוני המודיעין של ארה"ב.
לא הבנתי מה כל כך נורא בזה דווקא ביחס לטראמפ, אולי זה נכון ואולי זה נורא בגלל שהמודיעין של ארה"ב עושה פוטש וקשר להפיל את טראמפ בכל חיר ? אני לא אפול מהכסא, ההיסטוריה מלאה בכאלה דברים. בהתחשב ברמת השנאה הליברלית לרפובליקנים (יש הומואים וטרנסג'נדרים שאמרו שיותר היה קשה להם להגיד לחבריהם הליברלים שהם מצביעים טראמפ מאשר לצאת מהארון מול משפחתם, תנועת #walkaway) זה כל כך מתבקש וצפוי.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 9:00

הוספה לסעיף א –
לפי ההגיון שלך, אם טראמפ מתיידד עם כל מי שלא אוהד ישראל במיוחד – הוא מנוול וצריך להתבייש בו, כי אותו ידיד יבקש מטראמפ משהו לא לטובתנו.
זה כולל היום את בריטניה, גרמניה, קנדה, סין, ברזיל, סקנדיביה… עדיף להגיד מי לא – איטליה, מיקרונזיה.

זה לא קצת מגוחך ?

אסף
אסף
17 ביולי 2018 8:36

מנחם לא בטוח שזה כל כך רע ללייקרס לרוץ שנה בהרכב הזה ובקיץ הבא להישאר עם כסף לעוד אולסטאר פנוי ולא במחיר טרייד, גם ככה תחרות ללוחמים הם לא ייתנו השנה..

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
17 ביולי 2018 8:38

תודה מנחם! מרתק כרגיל.

רוצה להתגאות עוד בארה"ב?
לסשה ברון כהן יש סדרה חדשה בשואוטיים שבה הוא מראיין תחת זהויות בדויות אנשים הזויים.
בין השאר הוא מתחזה למדריך קרב מגע ישראלי.
זה מראה הכי טוב מי זו אמריקה:

https://youtu.be/QkXeMoBPSDk

לגבי השיקוץ, כיף שסוף סוף אתה לגמרי בצד שלנו.
הוא מהאנשים שלא מפספסים הזדמנות לפספס.
פס ייצור בלתי פוסק של דרמות, פארסות ושערוריות.
נשב השנה עם הפופקורן ונהנה.

בינתיים התחושה שאם קוואי יעזוב ללייקרס זה יהיה תחת משולש הצעירים בפגרת האולסטאר, כשהלחץ מהשיקוץ יגדל מנשוא לאחר חצי עונה מאכזב.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 8:42

"זה מראה הכי טוב מי זו אמריקה".

לא.
זה מראה הכי טוב מה העורך לא חתך והחליט לשדר כי הפרנסה שלו תלויה ברייטינג.
אם היו משדרים את כל החומרים הבלתי חתוכים, זה היה מתחיל להראות מי זו אמריקה.
גם אני יכול למצוא לך 10 פמניסטיות שיצטרפו למתחזה התורן בקריאה להפיל עוברים זכרים כי כל גבר הוא אנס בפוטנציה. זו אמריקה ?

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 8:45

בטוח וגם זה יהיה פרק ענק,וגם זה אמריקה.

אלי לס
אלי לס
17 ביולי 2018 8:58

100+
אשך, לא מתאים לך ליפול בזה. זה כמו שתגיד שבוראט מראה מה זאת קזחסטאן

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 9:03
Reply to  אלי לס

לא, בוראט עושה את אותו דבר בדיוק (באופן לא מפתיע).

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
17 ביולי 2018 9:22

לא כי איגוד הרובאים לא מחזיק מדינה שלמה בביצים וילדים בבתי ספר טובחים חופשי בחבריהם.
זה בוראט שהמציא את זה, פייק ניוז

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 9:30

פייק ניוז זה לצאת נגד מכירת 'רובי סער' בארה"ב, שזה הקמפיין הליברלי. כי האמת היא שרוב ההרוגים בארה"ב נהרגים ע"י אקדחים פשוטים, אבל הליברלים בחיים לא יצאו נגד מכירת אקדחים בארה"ב כי זה ירחיק אותם מהבית הלבן ל800 שנה בערך. אז קל להם לתקוף מטרה מזוייפת יחסית, כי מה שמעניין את רובם באמת זה (לא חיי אדם, בטח שלא יותר מחצי אומה אמריקאית שכן תומכת במכירת נשק) לתקוף בכל דרך את הרפובליקנים.

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 9:33

אמת.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
17 ביולי 2018 9:45

קשקשן ימני מצוי

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 9:55

"קשקשן ימני מצוי"
תגובה שמאלנית אופיינית כשאין משהו הגיוני להגיד.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
17 ביולי 2018 11:12

תמשיך לזיין תשכל ולמכור רובי סער לילדים.
אני בטח לא מתכוון להמשיך להתדיין איתך (מראש הגבתי רק כי הגבת לי, מעולם לא נכנסתי מרצוני לדיונים האלה איתך כי אני יודע שאין טעם).

משיח
משיח
17 ביולי 2018 16:16

קווין זו התגובה הטיפשית ביותר שלך בכל הזמנים, וכן אני יודע שהיו הרבה תגובות מטומטות שלך קודם אבל הפעם וואו

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 9:31

משיח – תוכל לנמק איפה טעיתי ?
א – האם טעיתי שרוב ההרוגים בארה"ב הם מאקדחים ולא מרובי סער ?
ב – האם טעיתי שרוב הליברלים יוצאים בקמפיין רק נגד רובי סער ולא נגד אקדחים ?
ג – האם טעיתי בהסבר שלי, שיקול פוליטי שמעיד על צביעות ולא על ערכים ?

אם לא טעיתי בא+ב+ג זה סימן שסתם האשמת אותי בטיפשות, כלומר – אתה אידיוט.

א.ב
א.ב
17 ביולי 2018 9:42

אם תביא לי פמיניסטיות כאלו שהן גם סנאטוריות או מושלות, אז סבבה, אפשר להשוות.
נשבר כבר מכל גונבי הדעת שעסוקים רק בוואטאבאוטיזם ומשווים אמירות של כל מיני אנשי שוליים מטעם עצמם לכאלו של פוליטיקאים נבחרים.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 9:56
Reply to  א.ב

"נשבר כבר", זו תופעה מצויה ? למדני וחכמני

Dani din
Dani din
17 ביולי 2018 11:12
קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 11:30

אוכל לשמוע רק בלילה, אם בא לך תכתוב תקציר

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 8:45

ענק….

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 8:50

חחח גדול הרגת אותי כמה צחקתי

פאקו
Admin
17 ביולי 2018 11:51

ראיתי אתמול ביס VOD. פשוט ענק. 27 דקות שבהן אתה לא יודע אם לצחוק, לבכות או לעשות Face palm.

אור
אור
17 ביולי 2018 12:45
Reply to  פאקו

וואו יש שם כמה קטעי WTF (לא ביוטיוב) יותר קיצוניים אפילו מבוראט.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
17 ביולי 2018 17:28
Reply to  פאקו

ראיתי רק עכשיו את הפרק המלא. סוג של שוק עם פרצי צחוק בלתי נשלטים…

שייקה
שייקה
17 ביולי 2018 17:33

איפה ראית?

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
17 ביולי 2018 17:48
Reply to  שייקה

הורדתי בטורנט

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
17 ביולי 2018 18:07

ששה הוא אחד האנשים היחידים שיכול לעשות בפריימטיים ריאיון עם תחת 🙂 לדעתי הוא אמן בנפשו.והרעיון לעשות צחוק מעניין הנשק בארה"ב גאוני.

Avri
Avri
17 ביולי 2018 18:31

My goodness!!!!!

Berch
Berch
17 ביולי 2018 8:52

אחלה מעורב והרגתם אותי בתגובות.
העניינים התחממו…. הווכוח יצא משליטה….. והמילה אהבל נזרקה לאוויר יותר מפעם אחת !!!!
חזרו הימים היפים 🙂

מה שבטוח שטראמפ נותן את השואו הכי גדול של נשיא EVER

אהרון שדה
אהרון שדה
17 ביולי 2018 8:54

מנחם לא אכנס יותר מדי לטראמפ והפוליטיקה האמריקאית הפנימית .
אומר רק את השורה התחתונה שלי .
בבחירה בין אובמה לטראמפ עדיף טראמפ ללא שאלה.
כנ"ל בבחירה בין טראמפ לקלינטון .
בטח לישראלים אבל גם לאמריקאים.
שורת ההישגים של טראמפ מדהימה בעיני בראש ובראשונה בצפון קוריאה וכישראלי בעמידה מאחורי מילותיו להעברת השגרירות.
מדהים כמה הוא עקבי בפן האסטרטגי בשונה מהפן האישי .
האם הוא מושחת ועם קופת שרצים ?
קשה להאמין שלא (בגדול אני בתזה של שמעון בעניין האומרת שכולם מושחתים …אומר זאת כך קשה לא להיות מושחת שמסביב מסתובבים כספיים במיליארדים ).

אך הוא לא יותר מושחת מקלינטון את אובמה (הוא בניגוד להם עשה קצת כסף לפני שנכנס לפוליטקיה).

לי הוא מזכיר מלך ישראל מהעבר בשם יהוא בן נשמי שהכתוב העיד אליו .

"בשגעון ינהג"
אבל לא להתבלבל התנ"ך משבח אותו על שגעון זה ולמעשה מעיד שזו לפעמים במקרה קיצון הדרך הנכונה לשלוט .

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 9:02

הקושי לא להיות מושחת זה לא רק בגלל המיליארדים אלא שבלי לתת משהו ולרוב זה כסף אתה לא תוכל להעביר שום החלטה כי אף אחד לא יתמוך בך. המשחק הפוליטי תמיד עבד סביב שחיתות, זה חלק מהחוקים הלא כתובים של המשחק. זה למעשה כמו פלופ או הצגות בכדורגל, זה גם אסור אבל אלו חוקי המשחק.
מנהיג לא מושחת לא יצליח להנהיג ולהעביר שום החלטה. תראה את שלי יחימוביץ ומיקי רוזנטל, הם לדעתי הכי פחות מושחתים ומקומבנים וכל מה שהם יכולים לעשות זה לנבוח. לכן שחיתות זה בילד אין ואין לי בעיה עם זה בפוליטיקה, השאלה זה בנוסף לטובתו האישית מה הפוליטיקאי עושה גם עבור העם וזה השיקול המכריע.
אף מנהיג לא מגיע למעמד הזה בלי קופת שרצים.

אהרון שדה
אהרון שדה
17 ביולי 2018 11:40

בתלמוד נאמר שאין פרנס על הציבור אם אין לו קופת שרצים על צווארו .
מתפלא עלייך שנפלת בפח ששלי ורוזנטל לא מושחתים .
זה רק תדמית חביבי .

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 11:44

אמרתי הכי פחות מושחתים. לא אמרתי שלא מושחתים. השתחיתות שלהם היא בעיקר תקשורתית וניסיון לדחוף פנימה, אין להם את העוצמה והכסף עדיין של ביבי, לפיד, כץ, גלנט וכו' לזה התכוונתי.

שלי למדה בקמפיין האחרון קצת לקמבן יותר אבל היא עדיין לא שם.

ציפי כבר בדרגה גבוהה

יניב
יניב
17 ביולי 2018 13:02

זאת אומרת שמעון שלצורך הדוגמא כל עוד ביבי מבחינתך עושה את העבודה אז אין שום בעיה שרוכשים 3 צוללות מיותרות שאף אחד לא צריך+מפריטים את האחזקה השוטפת של ספינות שיגינו על אסדת הגז+מעבירים הוראה שצריכים לאבטח את אסדות הגז ושכל הטוב הזה הולך למקורבים של ראש הממשלה

שמעון
שמעון
17 ביולי 2018 13:51
Reply to  יניב

נו ברור. למה עסקאות בטחוניות אחרות לא גזרו קופונים לאורך הניסטוריה? התעשייה הבטחונית היא תחום הכסף מספר 1 והכי הרבה כסף נגנב שם מכל הסקטורים יחד. מה אתה חושב קורה בלוקהיד מרטין וכל החברות האלו בכל העולם. זה מקור הכסף הכי גדול והכי פשוט לגניבה למקורבים לצלחת שם. אפשר לחשוב הכסף שהיה נחסך על הצוללות היה מגיע אליך חח. ההפרש היה הולך למשהו אחר למקורב אחר אל דאגה. אז כן מצידי ביבי יכול להיות בצוללת אחת תוך כדי שהוא תוקע את מירי רגב עם גלידת פיסטוקים מרוחה עליה. צוללת שנייה יאיר עושה אורגיות על חשבוננו כמו הארדן צוללת שלישית שרה מתענגת על גלידת פיסטוק בזמן שמני נפתלי קשור עם קולר על הצאוור ומעסה לה את הרגליים תוך שהיא נובחת אמ אי בי אי

יניב
יניב
17 ביולי 2018 14:21
Reply to  שמעון

טוב מה שיש לי לומר על זה רק שזה עצוב מאוד שאתה חושב ככה.
ולצערי אתה כנראה לא היחידי שחושב ככה ועל זה נאמר שאלוהים יעזור לנו

ולדי קוגן
ולדי קוגן
17 ביולי 2018 9:59

וואי מנחם אתה מפגיז פשוט.מעורב אדיר, עם ירידות לכל דורש

אפלטון
אפלטון
17 ביולי 2018 10:17

תודה מנחם.
מצחיק אותי שיש אנשים שממשיכים להיות מופתעים כשמגלים שפוליטיקאים מושחתים, או שמדינות מרגלות אחת אחרי השנייה.
אותי מפתיע שיש 56% מהאוכלוסיה שמצביעה בבחירות, לא ה44% שלא מצביעים.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 10:24
Reply to  אפלטון

אותי מפתיע ש44% נותנים יותר רלוונטיות לשחיתות הפוליטקאים מאשר להשפעת תוצאות הבחירות על חקיקת ערכיהם ותיקצוב שיפור חייהם.

אפלטון
אפלטון
17 ביולי 2018 11:17

אותם 44% (ובתקווה שיגיעו גם ל60%) נותנים רלוונטיות למחאה אמיתית נגד ה"דמוקרטיה" שכבר מזמן לא כזו. אין הבדל אמיתי בין משטר אסד שנבחר בבחירות דמוקרטיות, למשטר ביבי, או משטר אובאמה/טראמפ.
זה רק כיסוי כדי שהאזרחים לא יקלטו שהכוח באמת בידיים שלהם וימשיכו לחיות באיזו אשליה שיש מישהו גדול וחזק שדואג לאינטרסים שלהם.
וכן, טראמפ נבחר בשל אותה מחאה. כמה שנגחיך את המציאות יותר, אולי יותר אנשים יתפסו כמה היא מגוחכת ויחליטו לקחת צעד אקטיבי לשנות אותה.

אפלטון
אפלטון
17 ביולי 2018 11:20
Reply to  אפלטון

לפני שמישהו ייתפס למשפט אחד כאן- "מזמן לא כזו"= "מעולם לא היתה כזו.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 11:25
Reply to  אפלטון

ועדיין – יש הבדל בין חוקי סמוטריץ' לחוקי יחימוביץ', יש הבדל בין טראמפ לאובמה, בין שופטים כאלה לאחרים בארה"ב.
כל מה שאתה אומר נכון אבל לא רלוונטי, כי אתה מציע אנרכיה שלעולם לא תהיה, ועד שתהיה ייגרם נזק עצום.
אנרכיה – אתה מציע להגיע למציאות שנגיד רק 5% בוחרים, ואז פשוט פקידים לא עושים מה שנדרש מהם כי להרגשתם אין אימון ציבורי בשום דבר, ואז תהיה אנרכיה , תוהו ובוהו. מה אתה חושב יצמח ? לא משהו שונה מכל המהפכות שקדמו לה.
שלעולם לא תהיה – הערכה שלי.
ועד שתהיה ייגרם נזק עצום – כי זה ייקח שנים על שנים, ובנתיים יחוקקו חוקים וינתנו תקציבים למהלכים שפוגעים בך.

הרווחת כלום והפסדת המון.

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 11:31

הוא אפלטון!! לא סתם זה כינויי נלחם למען הצדק והפילוסופיה 🙂

כל אחד פה שהיו משמנים אותו ב100 מיליון דולר היה נותן הכל לצד השני, עד אז הכל דיבורים באוויר.

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 11:35

אני לא אכנס כאן לפוליטיקה אבל תדבר בשם עצמך. הסלחנות שלך לשחיתות היא שלך בלבד. הנטייה שלך לקבל שוחד היא שלך בלבד.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 11:38

זו לא סלחנות, אלא תועלתנות.
עשיתי חשבון פשוט מה קורה אם אתעלם מהשחיתות ואצביע, או אם אחרים בגלל השחיתות ולא אצביע.

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 11:40

זה היה מופנה אל שמעון . אתה לא דיברת בשם כולם.

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 11:41

עידו 100 מיליון דולר לחשבון הבנק שלך+קשרים עם אנשים בכירים+ילדיך מסודרים לכל החיים בג'ובים של בכירים במיליוני דולרים אתה תמכור את כל המדינה ותתן איזה שטח שתרצה לזה שמשלם לך.

אל תגיד לי עכשיו שלא כי זה לא עומד לך מול העיניים ובמציאות אבל אם היה הייתי מוכן לשים את האשך של האשך שהיית לוקח בלי למצמץ.

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 11:43

שוב – תדבר בשם עצמך.
אל תחליט בשבילי מה אני אעשה.
ויתרתי על מספיק כסף בחיים שלי כדי לדעת מה הייתי עושה. תשמור את היומרנות שלך מחוץ לחיים שלי.

מתן גילור
17 ביולי 2018 11:55

שמעון, מה גורם לך לחשוב שאם אתה לא יכול לעבוד בפיתוי מסוים אף אחד אחר לא יכול לעמוד בו? האם אתה הסמן הימני של עמידה בפני פיתויים?

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 12:04

ההיגיון האנושי, טבע האדם, ההיסטוריה והעובדות בשטח. לפי אהרון גם התלמוד 🙂
עד שלא מגיעים לכסא קל לדבר מבחוץ.

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 12:30

היחידי שקל לו לדבר זה אתה.
ובכללי אתה אחד הדברים הכי רחוקים מהגיון או עובדות, אז קצת משעשע שאתה נתלה בהם

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 12:38

האמת שדי בטוח שאני יותר קרוב ממך 🙂

האווי לאסוף
האווי לאסוף
17 ביולי 2018 10:45

אחלה מעורב, דר, תודה רבה.
החלטתי לדלג על התגובות היום (טוב, רובן, לא התאפקתי…). יש פה הרבה אנשים חכמים, אבל אני לוקח ללב, ובא לי בוקר רגוע

מחפצה מנמצה
מחפצה מנמצה
17 ביולי 2018 10:46

מנחם , היום ירית באוטומט ובצדק .
ההתאמה של השיקוץ ללייקרס מתאימה כמו כפפה ליד ( ולאצבעות היפות של ג'ני באס ) .
אדם מבחיל בקבוצה דוחה , מצא מין את מינו

לגבי טראמפ, אין סוד שהוא וביבי קורצו מאותם חומרים . שניהם מאוהבים בעצמם עד כלות . זה נבלה שנשוי ליפה , וזה טרפה שנשוי לנבלה

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 10:54

הוא וביבי… נבלה וטרפה …

בניגוד לקלינטונים ? לפרס ? לרבינית ? וכו'

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
17 ביולי 2018 11:04

גדול

ינתיאל
ינתיאל
17 ביולי 2018 11:09

בישראל של שנת 2015 ממשל אובמה מממן במיליונים רבים את תנועת v15 כולל העברות ישירות ממחלקת המדינה! ומסםק תוכנות מתקדמות ואיתור ופילוח מיליוני מצביעים, מגייסים את כל המדיה לדבר בקול אחד שהנה הנה יש הזדמנות להפיל את שלטון הימין בארץ. דברו איתי כשהרצוג ושות' ישבו בכלא. שלא לדבר על ההפיכות בלוב, באוקראינה ובמצרים ( 'מובראק חייב לעזוב').
בבחירות 2016 בארה"ב כל המנגנון התייצב לצידה של crooked הילרי. כל אמצעי המדיה השתינו מהמקפצה כדי שקלינטון תיבחר, הfbi שתל סוכנים מדיחים בקמפיין של טראמפ. ועכשיו מאשימים אותו.פשוט ביזיון!
גם את נתניהו מאשימים שהטה את אמצעי המדיה לטובתו לאחר שעבר גהנום מהחלאות האלו. אין להם בושה למאפיונרים הללו. האנשים האלו בוזזים את האזרחים בעבור קיום מנגנון עצום שהקימו לעצמם, משתמשים במנגנון כדי לתקוף את המתנגדים ועוד מייללים.
גונבים ובוכים בוזזים ומייללים

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 11:29
Reply to  ינתיאל

כאן בארץ תאגיד התקשורת ניסה להריץ 4 מועמדים, שלי, יאיר, מיקי ועופר. ארבעתם נחלו כישלון. אחד עדיין שרד בזירת הגלדיאטורים ונמצא במשחק, יאיר. השאלה מתי יעיפו אותו מהזירה 🙂

Captain Beefheart
Captain Beefheart
17 ביולי 2018 15:21
Reply to  ינתיאל

שקר וכזב. תחזור עליו מיליון פעם ולא יהיה נכון. אף אגורה ל-V15 לא הגיעה מהממשל האמריקאי

ינתיאל פרזיאל
ינתיאל פרזיאל
17 ביולי 2018 18:13

תת-ועדה של הסנאט של ארצות הברית קבעה כי בעקבות שיתוף הפעולה של V15 עם "קול אחד", עשתה התנועה שימוש בתשתית שנבנתה בעזרת 349 אלף דולרים שהעביר משרד החוץ האמריקני לארגון "קול אחד" בשנת 2014 כדי לתמוך בקידום פתרון שתי המדינות. לפי הדוח של תת-הוועדה השתמשה "קול אחד" בכסף לצורך קמפיין שכלל "הרחבת הנוכחות ברשתות החברתיות, בניית מאגר בוחרים גדול יותר, ושכירת חברת ייעוץ פוליטי אמריקנית כדי שתכשיר פעילים ומנהלים בשיטות ניהול קמפיין עממי למען תמיכה בתהליך השלום הישראלי־פלסטיני". הארגון השתמש בתשתיות אלה כדי סייע לקמפיין של V15. כך למשל, הפעילים שגויסו ואומנו בתקופת המענק ממשרד החוץ האמריקני נרתמו לפעילות V15. "קול אחד" דיווח על כך לקונסול האמריקני הכללי בירושלים, אך זה אמר שלא קרא את האימיילים בעניין משום שהיו ארוכים מדי. הסנטורים קבעו כי מחלקת המדינה לא הציבה מלכתחילה תנאים לגבי השימוש בכסף ולכן לא נעברה עבירה, אולם נמצאו כשלים בדרך שבה מקצה הממשל כספים לעמותות והאופן שבו הוא מפקח עליהם.[12] יושב ראש תת-הוועדה, הסנטור רוב פורטמן, אמר כי הדבר לחלוטין אינו מקובל שנעשה שימוש בכספי משלם המסים האמריקני לבניית תשתית של קמפיין פוליטי שנערך מיד לאחר סוף המענק נגד ידידתה הקרובה ביותר של ארצות הברית במזרח התיכון.[13]

כאמור בשנת 2015 מוזגה התנועה עם "V15" והגוף המאוחד הפך לתנועה בשם "דרכנו".

john
john
17 ביולי 2018 11:14

אין כמעט הסכמה על העובדות כך שהוויכוח הוא כבר לא על האם החלטות כאלה או אחרות טובות או רעות אלא האם העובדות קיימות או נכונות. בעולם פוסט פוסט פוסט מודרני זה מה שנותר. מה שבטוח זה שהחלוקה בארה"ב (ובטח בארץ) היא שיבטת. אנשים מאמינים לשבט שלהם וכבר עושים גזירת עובדות ונרטיבים בהתאם. אם אתה מאמין שאין גוף שיכול להציג עובדות כהווייתן לאחר חקירה מאומצת כי יש להן אינטרסים לשקר אז איזה עובדה תשנה משהו?אם אתה רוצה להאמין שחברה שלך בוגדת בך אז כל תמונה חצי סוג'סטיבית שלה עם גבר אחר תהווה ולידציה לאמונה שלך. אם אתה מאמין שהיא נאמנה לך גם תמונה שלה במיטה עם גבר אחר לא תשכנע אותך אחרת (זה פוטושופ, זה לא היא וכו'…).

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 11:27
Reply to  john

פה נכנס לתמונה אומנות הספין, הלוביסטים, האסטרטגים. כמו בבתי המשפט האמת לא שווה לכלום ואיש לא יודע אותה. מספרים 2 סיפורים לשופט עורכי דין ממולחים והוא בוחר למי להאמין. אותו דבר עם הספינים, לכל מתמודד יש תאגיד משלו, לחלק קטן ולחלק גדול, לכל אחד יש אינטרס כלשהו בכל מילה שנאמרת או מודלפת, זה מה שנקרא ההצגה הטובה בעיר, משחקי הכס.

ספלאש
ספלאש
17 ביולי 2018 11:29

אותי מעניין מה העמדה של רוב האמריקאים הרגילים על טראמפ.
כי זה שהתקשורת וכל הוליווד ועולם הבידור נגדו זה כבר הבנו.
כי העסק שם באמת מזכיר מה שקורה פה, שכל התקשורת נגדו (אפילו יותר קיצוני מאשר בארץ) ועדיין (או בגלל זה?) רוב הבוחרים עדיין עם המנהיג.

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 11:34
Reply to  ספלאש

רוב באמריקאים לא מופיעים כי התאגיד לא רוצה שיראו אותם, הוא מראה רק מחאות, הוליווד וכמה לא טוב שם (מזכיר מדינה קטנה במזרח התיכון). כל אחד והנרטיב שלו.

ב2030 או 2034 התאגיד מס 23 יוביל את התאגיד הדמוקרטי בבחירות ויתחרה מול הרפובליקאנים.

john
john
17 ביולי 2018 12:04
Reply to  ספלאש

לצערי המושג 'אמריקאי' היא פחות רלוונטית. כל מדינה מתנהלת אחרת עם רשויות מחוקקים/מבצעים/שופטים משלה. ההשפעה של המערכות הפדרליות באמת על היום יום של האמריקאים היא יחסית מועטה. מדינת קלפורניה מתנהלת פחות או יותר כמדינה עצמאית לחלוטין בכל מה שנוגע ליחס למהגרים, חקיקה לברלית, היחס ללהט"בים לגליזציה של מריחואנה וכו'. טקסס או צפון קרולינה הן אחרות.

בנוסף מערכת הבחירות בארה"ב היא אלקטורלית כך שכל מדינה מכריעה למי היא נותנת את כלל הקולות שלה ולכל מדינה נקבעה כמות האלקטורים שהיא "שווה" (לא קשור לגודל האוכלוסיה) כך שמה שחשוב זה לא מה רוב האמריקאים חושבים אלא מה מצב הרוב בכל מדינה עם דגש על מדינות שסך האלקטורים שלה גדול משמעותית ממשקלה באוכלוסיה.

בעיני רוחי אני מרגיש שככל שהפערים האידיאולוגים יגדלו ואנשים יתכנסו בשבטים כך האזרח הממוצע יעדיף היפרדות גדולה יותר מהממשל הפדרלי (שתמיד מאכזב את כל הצדדים) ויעדיף לפגוע תקציבית בצבא ובגופי הביטחון של ארה"ב על חשבון תקציבי המדינות שלהם שכפופים הרבה יותר למרותם של התושבים ורצונם. אני מרגיש שבסתר ליבם גם רפובליקנים שמרנים וליברטנים רבים שמעריכים לא מעט מהלכים של טראמפ ברמה האידיולוגית מתביישים בו ערכית ומוסרית ומתחרטים על הבחירה (לא להתבלבל בין שמרנים לאולטרה-ימין והטרולים האנתי-PC)

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 12:12
Reply to  john

אישית,
אם הייתי אמריקאי הייתי בוחר בטראמפ בלי למצמץ פעמיים, למרות שאני יהודי דתי והתנהגותו של טראמפ כלפי נשים וקדושת המשפחה מעוררת חלחלה.
בגלל 2 סיבות – יש דברים שחשובים בעיני מיחס כלפי נשים וקדושת המשפחה.
האחד – לגיטימציה להומואים וחבריהם, השניה – סכנה לארץ ישראל.

הערה – לא באמת ארץ ישראל חשובה בעיני מיחס נורא לנשים, אבל מכיון שטראמפ לא מחולל שינוי בקטע הזה, הוא מייצג סך הכל תרבות שקיימת שנים רבות בכל העולם, הוא לא "גילה את אמריקה", בניגוד להתפתחות היחס להומואים, ולכן מכיון שהעיירה כבר בוערת אני לא מעלה ולא מוריד את גובה השריפה אם הוא נבחר או לא.

אני מעדיף משוגע אבל משלנו, על פני שפוי לא משלנו. "משלנו" – אדם שמתנגד לגילוי עריות להטב"י.

אני מניח שמי שחולק עלי יש לו סדר עדיפויות אחר ולכן הצביע קלינטון.

מחפצה מנמצה
מחפצה מנמצה
17 ביולי 2018 12:47

להתווכח עם דתי זה כמו להתווכח עם מזכירה אלקטרונית

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 12:54

לחזרה לתפריט הראשי (הכשר) לחץ 1 או המתן לקבלת גפילטע פיש

תומר
תומר
17 ביולי 2018 13:00

ההומואים וחבריהם זה כמו הנאצים ועוזריהם? חבר שואל

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 13:20
Reply to  תומר

יש להם כל כך הרבה חברים כמו שתראה בסירטון, בגלל זה לא פירטתי את כולם.
https://www.youtube.com/watch?v=czsltdXEcY0

אגב, הסירטון בגרמנית, זה יתאים לעולם האסוסיאציות של החבר שלך.

תומר
תומר
17 ביולי 2018 13:24
Reply to  תומר

ו… פוףףף!
מטח האירוניה פספס בסנטימטרים, התנפץ אל הקיר ונזל אל הרצפה תוך שהוא משאיר שובל עכור על הטיח

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 13:32
Reply to  תומר

מה אתה מתרגש, שזו מפלגת ימין קיצוני גרמני ?
אז מה ?

כבר אמר הרמב"ם קבל האמת ממי שאמרה.

יש לי מכנה משותף עם כל מי שיש לי עובדתית מכנה משותף איתו.
אם נוצרי נלחם בלהט"ב, יש לי מכנה משותף מסויים איתו, למרות שנצרות זו עבודה זרה
אם ניאו נאצי מגדיר נכון את האיוולת שבגילוי עריות, יש לי מכנה משותף מסויים איתו.
אם נאסראללה או חמינאי מדברים על החשיבות שבאמונה באלוהים (נטו בלי השלכות אח"כ) לעומת מי שכופר – יש לי מכנה משותף מסויים איו.

זו עובדה, לא בחירה.

אותו כנ"ל אם יש (ויש) מפקדי מחנות ריכוז נאציים שהיו צימחוניים – לצימחוניים יש מכנה משותף מסויים איתם, זו עובדה ולא נתון לבחירה.

קבל האמת ממי שאמרה.

קשה לך ?
לעובדות לא אכפת מהרגשות שלך.

לקרדה
לקרדה
17 ביולי 2018 13:51
Reply to  תומר

הומופוב. גזען. שם קליפ של הגלולה האדומה ומקשקש על עובדות ואמת. מצחיק.
תמשיך לתת להכל לעבור לך מעל הראש ותתייחס רק למה שהאנשים שמשקרים לך למחייתם אומרים לך להגיד.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 13:57
Reply to  תומר

שאני אבין, הומופוב זה גנאי ?
אני מעדיף שתקרא לי גילוי-עריותופוב, אתה מעליב את כל הלהט"בים האחרים שלא כלולים בזה. כן, יש לי פוביה מגילוי עריות. לך אין ? רחמי עליך.

גזען – בגלל שהבאתי סירטון של ניאו-נאצי שמדגים את האיוולת בריבוי המגדרים ולא אומר מילה אחת על נאציזם ?
אני גאה להיות בחברה אחת עם הרמב"ם שקראו לו "כופר" על שהביא בספריו דעות של אריסטו כדי להשתמש בהם לחזק את היהדות וכודמה. אנשים שטחיים ולא מורכבים זורקים הערות בלי ביסוס, זה מעיד רק עליהם.

מי אמר לי מה להגיד ? ומי משקר למחייתו ? רק אתה יצור תבוני חושב ? זה בדיוק חלק מהסיבה לכעס כלפי הליברלים שהביאה חלק מהאומה האמריקאית להציבע במחאה נגד הMSM מיין סטרים מדיה. בגלל הגאווה המטופשת השגויה שלה.

תכלס תמשיכו ככה, זה רק מביא עוד פופוליאריות.

תומר
תומר
17 ביולי 2018 14:07
Reply to  תומר

אני חייב להודות שלא פתחתי את הסרטון, מניח שגם לא אפתח

איכשהו תמיד הייתי תחת הרושם שלימוד התורה אמור לפתח באנשים את הכשרונות הרטוריים.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 14:14
Reply to  תומר

הרטוריקה דווקא בתפארתה, השומעים אולי לא במיטבם

תומר
תומר
17 ביולי 2018 15:49
Reply to  תומר

נו, מישהו בלבל בין רטוריקה לדמגוגיה

לקרדה
לקרדה
17 ביולי 2018 13:05

מעדיף גילוי עריות להטב"י על גילוי עריות של חרדים כי לפחות בראשון יש הסכמה הדדית

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 13:21
Reply to  לקרדה

רשמתי לפני את ההעדפה שלך.

גיא א
גיא א
17 ביולי 2018 17:58

סתם מתעניין – מכל העוולות שקיימות בעולם, מה מפריע לך מה שני גברים, או נשים עושים עם החיים שלהם? כיהודי דתי קשה לי לחשוב על משהו עם פחות השפעה על החיים שלך.

סכנה לארץ ישראל – טראמפ הוא סכנה לא״י. הוא סכנה לארה״ב והחוסן הכלכלי והפוליטי של ארה״ב משפיע בצורה ישירה על חוסנה של א״י אבל אני יודע שאין טעם לנסות להסביר…

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 9:35
Reply to  גיא א

תשובה – אם היית חי ביישוב שכולם בו קניבלים. אתה יודע שהם אוכלים גופות בתוך הבתים שלהם. חוץ מזה הם נורמלים. זה היה מפריע לך, או לא ? יש דברים שאתה מרגיש שמאבדים צלם אנוש, צלם אלוהים, איך שתקרא לזה, וכן – זה אכפת לך.

איך טראמפ סכנה לארץ ישראל יותר מקלינטון ?
אדרבה, אם אתה מתייחס לצד הכלכלי, הוא ישפר לדעתי ולדעת חצי אמריקה את המצב הכלכלי יותר משעשה אובמה ומתכנוני קלינטון

גיא א
גיא א
18 ביולי 2018 20:10
Reply to  גיא א

טוב קווין, עד עכשיו דווקא חשבתי שיחסית לדעות הקשות לעיכול שלך אתה יחסית מנומק אבל בתגובה האחרונה אתה לגמרי מנותק. זוג גברים או נשים שאוהבים אחד את השני הוא לא מקבילה לקניבלים ובטח ובטח שלא איבדו צלם אנוש. אין דבר יותר אנושי מלחפש קרבה ואינטימיות. חפש דוגמא טובה יותר. להומואים יש אפס השפעה על החיים שלך. זה שציינת את זה באחד משני הדברים שהכי חשובים לך בנשיא, זה עדיין הזוי.

ולגבי הצד הכלכלי – אל תהיה אידיוט. אובאמה קיבל מדינה במשבר כלכלי חריף (וזו עוד הגדרה מקלה) ותוך פחות מעשור החזיר מדינה משגשגת ומגיע לו 100% קרדיט על זה כי הוא קיבל סדרה של החלטות מאד קשות ולא פופלאריות בדרך. הוא לא מקבל מספיק קרדיט על זה כי הרבה אנשים הם אידיוטים, או שפשוט לא נוח להם לזכור, אבל ב2008 ארה״ב הייתה על קצה המצוק לקראת התרסקות טוטאלית. טראמפ רק רוכב על הגל שיצר אובאמה ואני כמעט 100% בטוח שהוא לא יצליח לשמר את המומנטום.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 20:22
Reply to  גיא א

השוויתי קניבליות למשכב זכר כי :

א) אין שום נימוק שכלי נגדה.
ב) יש אפס השפעה על החיים שלך.
ג) רוב תומכי משכב זכר נגד קניבליות, ואני מנסה להראות להם שא' וב' תקפים בשניהם, אז למה כאן הם נגד וכאן הם בעד ? אם אין להם הסבר הם צבועים עד שיוכיחו אחרת.

בטח שציינתי את זה כחשוב לי, ביהדות יש 3 דברים שהם ייהרג ואל יעבור – עבודה זרה, גילוי עריות, שפיכות דמים. ולא בגלל שזה כתוב זה חשוב לי, אלא מאותה סיבה שזה חשוב לי, מאותה סיבה בדיוק זה יהרג ואל יעבור.

לגבי הצד הכלכלי – אני זוכר שקראתי נתונים לגמרי אחרים, אבל באמת לא אכנס לזה בשרשור הזה, אני צריך לעשות רענון קריאה כדי שאוכל להשיב לך על זה ברצינות, ואין לי זמן לזה עכשיו.

גיא א
גיא א
18 ביולי 2018 20:51
Reply to  גיא א

לפי מספר התגובות והאורך. זמן הוא משאב שיש לך בשפע ואולי זה שורש הבעיה.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 22:33
Reply to  גיא א

אם תקרא מהר ותתאר לך שאני כותב מהר הבעיה תיעלם.

no funny shtuff
no funny shtuff
17 ביולי 2018 20:52

קווין ג'ונסון-
לרגע קט וקל חשבתי שאתה מישהו עם הומור קצת עקום אבל הומור.
שכחתי שמדובר בהומופוב פרימיטיבי חסר השכלה ומוח.
טוב שיש את הפוסטים האלה של מנחם שמזכירים לי איך במדינה שלנו יש אנשים שלכאורה נשמעים נורמטיביים אבל בפנים הם רקובים מהיסוד.
אני מקווה שלא ישבת יותר מדי בילדותך על ברכיו של רב שגרם לך לצאת כנגד הומואים כאיזשהו "תיקון" מול מפלצת הספגטי המעופפת והאמורפית שבה אתה "מאמין בכל ליבך".

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 9:36

סתירה פנימית – הומופורב הוא ההיפך מפרימיטיב, כי כל אדם שמתנגד לגילוי עריות הוא מתקדם לעומת שוכן המערות המפרימיטיבי שתומך בגילוי עריות.

משה
משה
17 ביולי 2018 16:44
Reply to  john

יש לך טעות לגבי האלקטורים, כל מדינה מקבלת מספר אלקטורים כמספר התושבים בה.

פלורידה, טקסס, קליפורניה וניו יורק הם 4 הגדולות אם אני לא טועה

John
John
17 ביולי 2018 19:28
Reply to  משה

אין לי טעות… אני יודע מה אני אומר. מספר האלקטורים פר מדינה מורכב מסקר תושבים מעל גיל 18 שנערך פעם ב10 שנים ומורכב מנציג פר מספר תושבים שנקבע פלוס מספר הסנטורים שיש לה (תמיד 2 בכל מקרה בסוף תמיד יש את אותו המספר שלדעתי הוא סביב ה535-6. זוכר שצריך 270 כדי לנצח בחירות). כך שלצורך הענין נניח שעל כל 500 אלף תושבים וכל המדינה היא 500 אלף תושבים אתה מקבל אלקטור ויש לך 2 סנטורים סה"כ יש לך 3 נציגים על 500 אלף. אם יש לך 30 מיליון תקבל 60 אלקטורים פלוס 2. עכשיו תחלק 500 אלף ל3 ובמקביל 30 מליון ל62 ותראה האם יש את אותה הנציגות

משה
משה
17 ביולי 2018 20:16
Reply to  John

לא ממש.

זאת אומרת, חלק מהנתונים נכונים, אכן יש 535 אלקטורים וצריכים 270 על מנת לנצח בבחירות.

אבל אתה מבלבל בין הבחירות לנשיאות, הבחירות הכלליות, לבין הבחירות לקונגרס, מה שנקרא בחירות אמצע הכהונה או איך שזה לא מתרגם לעברית.

בבחירות לנשיאות מחלקים כל מדינה כמות אלקטורים לפי גודל האוכלוסיה, והמועמד המנצח במדינה גורף את כל האלקטורים.
הראשון ל270 נשיא.

הבחירות לקונגרס מורכבות מבחירות לבית הנבחרים ולסנאט.

כל מדינה שולחת בדיוק 2 סאנטורים ללא קשר לגודלה.
כל מדינה מקבלת ייצוג בבית הנבחרים לפי גודלה- סה"כ 535 (אולי פה יש לי טעות במספר לא בטוח).

אין קשר בין הבחירות לנשיאות לבחירות לקונגרס.

john
john
18 ביולי 2018 11:38
Reply to  John

Electoral votes are allocated among the states based on the Census. Every state is allocated a number of votes equal to the number of senators and representatives in its U.S. Congressional delegation—two votes for its senators in the U.S. Senate plus a number of votes equal to the number of its members in the U. S. House of Representatives.

Under the 23rd Amendment of the Constitution, the District of Columbia is allocated three electors and treated like a state for purposes of the Electoral College.

The allocations below are based on the 2010 Census. They are effective for the 2012, 2016, and 2020 presidential elections.

Total Electoral Votes: 538; Majority Needed to Elect: 270
https://www.archives.gov/federal-register/electoral-college/allocation.html

שגיא כהן של הופס
שגיא כהן של הופס
17 ביולי 2018 11:40

כשקוראים את התגובות הנחרצות והחלולות של שמעון נזכרים במשפט –
ככל שאדם קנאי יותר, ככה הספק שהוא מחביא גדול יותר

מנחם לס
מנחם לס
17 ביולי 2018 16:34

האם אתה ש-ג-י-א שממנן קניתי את האתר?

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 16:38
Reply to  מנחם לס

הוא בעיקר פירורי סומסום שמפוזרים בכל מקום באתר.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 11:46

1) מי אמר את המשפט ?
2) בעצם אתה מציע לאובמה בדיעבד את הסיסמה "yes we can, maybe" ?
3) אתה נשמע *בטוח* בעצמך שכל אדם בטוח בעצמו מסתיר ספק גדול. אז מה *אתה* מסתיר ? או שאתה מסופק אם זה נכון ?

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 11:47

תגובה ל33

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 11:50

עזוב אותו, זה סתם טרול, נובח כמו שלי יחימוביץ'

דקסטר
דקסטר
17 ביולי 2018 12:12

בינתיים הבחירה ה 47 של הלייקרס נראית כמו בחירה 7..

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 12:14
Reply to  דקסטר

שווה משהו האוקראיני באמת? מה אומר?

דקסטר
דקסטר
17 ביולי 2018 12:33

2.01 בערך עם יד קטלנית והגנה מאוד מפתיעה.
סוג של קליי תומפסון. מתאים מאוד לכדורסל של היום.
לדעתי ייכנס לרוטציה מהר מאוד.

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 12:42
Reply to  דקסטר

טוב אז יש מצב פגעתם טוב בדראפט הזה

דינגו
17 ביולי 2018 12:27

מנחם, כל אחד שהיה נבחר לנשיא ארה"ב בעזרה לא כשרה של רוסים היה אומר מה שטראמפ אמר.
גם אני 😁

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 12:41
Reply to  דינגו

אתם לא מבינים. מלאניה היא המרגלת הרוסיה וחונכה מלכתחילה לפתות את דונלנד כדי להתחבר לאיש עסקים בכיר. רצה הגורל והוא הפך גם לנשיא. מלאניה שולטת בו ולמעשה שולטת בבית הלבן

בלי קשר אני ממליץ בחום על הסידרה האמריקאים למי שלא ראה

אור
אור
17 ביולי 2018 12:49

אני מקווה שלפחות הפעם אתה צוחק

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 12:55
Reply to  אור

אל תירא, זה בבדיחת הדעת בודאי.

מתן גילור
17 ביולי 2018 14:23

אלכסיס ויירמוז לא מנזק לקטע אחרי ההתרסקות בקע 9. הצרות של בארדה לא נגמרות.

מתן גילור
17 ביולי 2018 14:24

טוב, זה היה אמור להיות בדיומא…

Cruv Memula
Cruv Memula
17 ביולי 2018 14:32

כמה כיף שארצות הברית והפוליטיקה שלה מעניינת לי את הביצה.
כדורסלמזה כנראה הדבר הטוב היחיד זיש במדינת פח הזאת.
מדבר ממורמר שלא קיבל ויזה.

הייט אשברי
הייט אשברי
17 ביולי 2018 15:15

קראתי משועשע , ולא מתפלא כלל , את התגובות המגדפות למנחם .
אני רק יכול להצטרף למגיבים עידו , הקפטן , גיא והאשך האחד והיחיד : טראמפ הוא ביזיון לאינטליגנציה ולרוח האנושית .

לכל המגדפים את מנחם , ובדרך גם את אובמה ואת ה"ליברלים" באשר הם : תחשבו לרגע על הילדים שאתם מגדלים או שעוד תגדלו – האם הייתם רוצים שהם יקבלו דוגמא מהטיפוס המפוקפק שעומד עכשיו בראש המעצמה הגדולה בעולם ? ישמעו את שפתו ? יקחו דוגמא מהיחס שלו למיעוטים ולנשים ? ישקרו כמוהו בלי אבחנה ?

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 15:24

אם אתה נותן לי לבחור בין עולם שבו מחנכים ילדים שמשפחה יכולה להיות 3 אבות וארבע אימהות וילדים מקבלים עידוד לעשות ניתוח לשינוי מין אם רק יגידו שבא להם, אבל כולם מדברים בנימוס ומתייחסים בכבוד לנשים,

לבין עולם שמשפחה היא משפחה נורמלית אבל לפעמים מדברים בגסות אל נשים ומשקרים בלי אבחנה (קלינטון ?) ,

אני מעדיף את האפשרות השניה.

הייט אשברי
הייט אשברי
17 ביולי 2018 15:44

אותך כבר קראתי מספיק כאן , וניסיתי לא להקיא. תמשיך לחיות בעולם שטוף עבודת האלילים והאמונות הטפלות שלך , ולראות הכל רק בשחור ולבן .

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 15:49

אתה מקיא מהאפשרות השניה או הראשונה, לא הבנתי ?

איפה יש אלילים בתגובתי ?

או אמונות תפלות ?

אם אין לך תשובות ל3 השאלות האלה, סימן שאתה (צר לי) אדיוט, כי זו ההגדרה של מי שמאשים בלי ביסוס.

לגבי שחור ולבן – אני לא רואה הכל בשחור ולבן, עובדה שהייתי מצביע טראמפ.

הייט אשברי
הייט אשברי
17 ביולי 2018 15:50

מי שמאמין בכוחות עליונים ממנו הוא עובד אלילים .

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 15:52

או עובד אל.

גיא רוזן
גיא רוזן
17 ביולי 2018 16:00

אולי הגיע הזמן למצוא עבודה חדשה?

(לא הייתי מסוגל לכסות בצילו של אל המטיף לשנאה.
לשמחתי, יש לא מעט מאמינים שמבינים את הכתוב כראוי, ובוחרים להילחם נגד שנאה, ולא בעדה)

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 9:25

"אל המטיף לשנאה" – דמגוגיה. אז לך תהיה נוצרי, דת האהבה.

גיא רוזן
גיא רוזן
18 ביולי 2018 9:31

אני?
אני סבבה לגמרי עם האמונה שלי, אין לי צורך שתשלח אותי למקום אחר.

החמצת לגמרי את הביקורת שלי –
אין לי בכלל בעיה עם האמונה היהודית.
משעשעים אותי אלו שהפרשנות שלהם הפסיקה להתפתח לפני 600 שנה,
והם קפאו במקום בעוד שאר העולם המשיך להתקדם.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 9:38

מה היה לפני 600 שנה ?

אני חייב להתפעל שמישהו טורח לחפור בעמקי ההודעות כאן ולענות.

גיא רוזן
גיא רוזן
18 ביולי 2018 9:45

הייתי בסביבה…

תיקון טעות – 800 שנה. או ליתר דיוק, 814 שנה. אז נפטר רבי משה בן מימון.

לקרדה
לקרדה
17 ביולי 2018 15:59

רשמתי לפני את ההעדפה שלך.

משה
משה
17 ביולי 2018 16:49

מה אגיד לך, עדיף ללמד ילדים להיות אוכלי חינם, לא לעבוד יום בחייהם, לא לשרת בצבא ולהאמין ביישות מוזרה, לא אוהבת אדם בעליל, שיושבת למעלה בשמיים ושומר עליהם כל הזמן (אבל לא באמת שומתר עליהם כי הדרכים שלו נסתרות והוא עוזר רק למי שעוזר לעצמו).

אני בעברי אדם מאמין והיום כבר הבנתי שהכל שקר אחד גדול מראשית האנושות עד ימינו אנו – מערכת שנועדה רק לשלוט באנשים

no funny shtuff
no funny shtuff
17 ביולי 2018 21:10
Reply to  משה

הוא (קווין ג'ונסון) גם כבר יודע זאת.
הוא פשוט מנסה להאחז בשארית קמצוץ האמונה שהולכת ונעלמת.
לכן הוא כל כך נחרץ, כי הוא כבר לא..

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 9:26

ולכן שניכם נחרצים בהבלים שלכם ? כי אתם בעצם לא ?

ברוך רובין
ברוך רובין
17 ביולי 2018 21:12

פשוט עצוב שיש מגיבים כמוך קווין גונסון אני לא מתפלא על אדם שמשתמש בשם של אנס ככינוי לתגובות כאלה, חשבתי שאנשים חשוכים עברו מעולם שהדור שלי כבר רובו חלף ומי שנשאר זה אנשים משכילים ופתוחים ללא דעות קדומות ללא שנאה לאדם רק בגלל נטייתו המינית.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 9:24

אתחיל מסוף תגובתך – איפה ראית שיש לי שנאה להומואים ?

לגבי קוין ג'ונסון – לא הכרתי את נושא ההטרדה, אך למעשה הוא לא הועמד אפילו למשפט, לא ?

"משכילים ופתוחים" – אני משכיל (תואר אקדמאי) ופתוח, ללא דעות קדומות. אם תראה לי דעה קדומה אחת שלי, אוכיח לך שבעצם בגלל שיש לי קו אדום כלשהו שלא קשור ליחסים בין אדם לחבירו – אתה קורא לי לא פתוח. אבל גם אתה כך. גם לך יש מגבלות כאלו, אז מה שאתה שונה ממני ?

Ish
Ish
18 ביולי 2018 2:18

יש לך את זה ביותר איש קש?

זה מה שאתה לומד משפירו? כאילו זה בהחלט רוב מה שהוא עושה אבל לבנות אנשי קש זה לא באמת דרך לטעון טענות רלוונטיות.

זה מקביל לזה שמישהו יכתוב לך שאם הוא צריך לבחור בין עולם שבו מחנכים ילדים להיות נאצים שחמושים מהיום שהם יכולים ללכת ומעודדים אותם לירות בערבים כבר מגיל שלוש אבל כולם בטוחים לגמרי מפני טרור איסלמיסטי/ערבי. לבין עולם שבו הילדים הם מחונכים בצורה מתונה ונורמלית אבל לפעמים יש פיגועי טרור. אז הוא מעדיף את האופציה השניה.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 9:22
Reply to  Ish

תסביר לי למה זה איש קש, הסתכלתי שוב בויקיפדיה, ולא הבנתי איפה הכשל הלוגי על ידי הגחכת העניין.
אני באמת חושב שזה מה שתגובה 39 העמידה אותי בפניו.
תסביר לי איפה טעיתי בהתייחסותי *לתגובה שלו*

Ish
Ish
18 ביולי 2018 12:47

למה זה איש קש?

אתה בטוח שבדיוק קראת על זה בויקיפדיה?

'איש קש או דחליל (לשון הפועל, קישוש או דיחלול) היא שיטה רטורית הנוגעת להגחכה של טענה מסוימת, על ידי הצגתה באופן לא מדויק עד כדי שתיראה עבור אחרים כלא אמינה בעליל. מתוקף כך, טיעון איש קש מוצלח, מציג את עמדת היריב כחלשה או מגוחכת ואף בכוחו להסיט דיון למחוזות לא רלוונטיים[1]. במערכות לוגיות מסוימות, ובפרט בלוגיקה פורמלית, שיטה זו אף משקפת כשל לוגי שכן היא פוגעת ברצף הלוגי כביכול של דיון מסוים.'

בקשר לכשל לוגי, אז זה היה רלוונטי אם היית טוען טענה לוגית. כיוון שלא עשית זאת ורק השתמשת בזה ככלי רטורי אז ז רלוונטי רק ברמת ההתייחסות שלך לדברים שאליהם הגבת. מעשית התוצאה של זה היא שלמעשה לא התייחסת לדברים כי בעצם מה שכן עשית הוא להציג דברים שלא נאמרו ולהתייחס אליהם.

לא ה"א, לא אובמה ולא אי אלו ציבור "ליברלים" באשר הוא כלשהו לא הציעו לך לבחור בין עולם שבו מחנכים ילדים שמשפחה יכולה להיות 3 אבות וארבע אימהות וילדים מקבלים עידוד לעשות ניתוח לשינוי מין אם רק יגידו שבא להם, אבל כולם מדברים בנימוס ומתייחסים בכבוד לנשים, ועולם שבו משפחה היא משפחה נורמלית אבל לפעמים מדברים בגסות אל נשים ומשקרים בלי אבחנה.

עכשיו אנצל את זה שאני כבר כותב לטרמפ על תגובה אחרת שלך.

'תגיד לי, כשאח שוכב עם אחות זה איכסה ? כשגבר שוכב עם כלבה זה איכסה ? אם כן, למה פתאום כשגסר שוכב עם גבר זה לא איכסה ?'

גם גבר שוכב עם אישה זה איכסה, וגם לחרבן זה איכסה, וגם לחטט באף וכו' זה איכסה. אף אחד לא מכריח אותך לעשות גברים שמגעילים אותך, זה לט טומר שאתה צריך למנוע מאנשים אחרים לעשות דברים שלא מגעילים אותם.

'אם לא, אשמח שתצהיר בפה מלא שלא אכפת לך שהבן שלך יתחתן עם הבת שלך.'

יש בעייתיות של בריאות ביולוגית עם זה שאח ואחות יעמידו צאצאים(זה נכון גם לבני דודים אבל שם משום מה אין לך(או לפחות לדת ולחברה שלך) בעיה וזה לא איכסה), אם אין להם כוונה כזאת אני לא מבין למה שזה יפריע לך שאח ואחות כלשהם(שהם אינם אתה שעבורך זה איכסה) יתחתנו ויבלו את הימים שלהם בלחטט באף ביחד או באיזה מעשים איכסאים בעינך שלא יהיו.

'למכור ילדה בת 3'
למה באמת תרבות נאורה וחכמה כל כך שמוכוונת ע"י ה"אמת הנצחית" לא יכלה בעצם לחשוב על כך שהחברה בכללה צריכה לדאוג שלא יהיה מצב שבו אב יהיה עד כדי כך נואש שהוא בכלל ישקול למכור ילדה שלו מכל גיל שהוא?

'כל העולם נברא לצורך האדם, אין הבדל אמיתי בין חשיבות גרגר חול או גלקסיה, אם זה סה"כ גוש חומר ללא חיים. יום ולילה זה דברים בעלי משמעות אלנשים חיים, זה הרבה יותר חשוב.'

ו…. שברנו שיאים חדשים של ווישפול ת'ינקינג באתר

Ish
Ish
18 ביולי 2018 12:50

לעשות דברים שמגעילים אותך, זה לא אומר שאתה צריך

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 19:33

שים לב למה עניתי (תגובה 39)
"תחשבו לרגע על הילדים … האם הייתם רוצים שהם יקבלו דוגמא מהטיפוס המפוקפק שעומד עכשיו בראש המעצמה הגדולה בעולם ? ישמעו את שפתו ? יקחו דוגמא מהיחס שלו למיעוטים ולנשים ? ישקרו כמוהו בלי אבחנה ?"

מול זה, העמדתי דוגמה חריפה של דברים נוראים לפי דעתי.
א-מ-מ-ה, לא יכולתי לכתוב סתם "עולם שבו תומכים בהומואים, כי החכם בלילה היה מהנהן "כן כן" שזה העולם שהוא רוצה. אז הלכתי צעד אחד קדימה כמותית אך לא מהותית מבחינת גילוי עריות, שעדיין הנשמה שלו נגעלת ממנו, ותיארתי משפחה של בע"ח וריבוי גברים ונשים יחדיו. זו לא הגחכה אלא האפשרות היחידה שלי להראות בצורה לגיטימית לאן קו המחשבה הליברלי מבחינה מינית מוביל. כי אם אין לך עכבות בגילוי עריות של משכב זכר, איזה זכות יש לך לעכבות בגילוי עריות של משכב בהמה או ריבוי גברים ? אין.

עכשיו בקשר להמשך תגובתך –
בהחלט חולק עליך, יש לי זכות וחובה כאדם למנוע לגיטימציה בחוק למעשי תועבה וגועל שאחרים עושים. האם אתה נגד חוק שיאסור על קניבליזם ? על נקרופיליה ? אני גם לא בעד חוקים כאלה, אבל עקרונית אני לא נגדם, כי אנחנו לא חיות לא רק בכך שאנו לא פוגעים אחד בשני, אלא כי לדעתי ולדעת רבים אחרים יש לנו צלם אלוהים. אתה חושב שלא, אז בא נתווכח על אלוהים. תמיד זה מתנקז לשם.
לגבי אח ואחות – מה עם אמצעי מניעה שפותרים בעיות גנטיות, אתה בעד ?

לגבי לדאוג לכך שהאב לא יגיע למצב – חכם בלילה… לא אטרח לענות על זה.

לגבי העולם נברא לצורך האדם -נכון זוהי דעתי,היא לגיטימית ולא מפלצתית.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 19:36

וראה גם 71.1.1 סעיף ז

ינתיאל
ינתיאל
17 ביולי 2018 15:39

נשיא ארצות הברית לא צריך להתנהג כמו מאמא תרזה.הוא צריך להיות נשיא ארצות הברית ולהגן על האינטרסים של אזרחי ארצות הברית. את דמויות המופת לי אני אבחר בעצמי .תודה רבה

הייט אשברי
הייט אשברי
17 ביולי 2018 15:49
Reply to  ינתיאל

נשיא ארה"ב צריך להוות דוגמא , כמו כל מנהיג אחר אגב . לשיטתך , גם אם יעלה גנב או רוצח לנשיאות , בעיניך הוא כשיר אם אתה אוהב את דיעותיו .
גנב , דרך אגב , הוא בוודאי . הוא הונה משקיעים רבים וצבר את הונו בדרכי מירמה באמצעות פשיטות רגל פיקטיביות.
לגבי החלק השני , הוא התפאר פעם שיבחרו בו גם אם הוא יירה במישהו באקראי ברחוב. ומה שעצוב – הוא צודק . אתה וג'ונסון הראיה לכך .

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 16:15

נשיא לא צריך להוות שום דוגמא, הוא צריך להזיז דברים. דוגמא יהוו ההורים. בדיוק כמו שספורטאי לא צריך להוות דוגמא. אף אחד לא חייב לך כלום והוא לא צריך להתנהג עפ"י אמות המוסר שלך. הוא צריך להזיז דברים במדינה שלו ולקדם אותה, זהו.

ברוך רובין
ברוך רובין
17 ביולי 2018 21:14

שמעון ספורטי הוא לא מבחר ציבור, הנשיא בהחלט חייב לאלה שבחרו אותו ולהוות דוגמה אישית.

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 16:15

פעלולים משפטיים וחשבונאיים אגב זה מקובל בכל העולם ומאוגד תחת חוקים.

ינתיאל
ינתיאל
17 ביולי 2018 16:57

אתה דמגוג בשתי גרוש.
אני מעדיף אדם ולגרי שאוהב לזיין אבל שומר על האינטרסים שלי על אחד שימכור אותי בשביל לקבל פרסים על מדשאות וישעבד אותי ואת בני אחרי בשביל החזון המשיחי שלו

שמעון
שמעון
17 ביולי 2018 18:29
Reply to  ינתיאל

כולם אוהבים לזיין בעצם אולי לא כולם לא יודע יש אנשים מוזרים. יש כאלו שמתחבאים ועושים בשושו ואז מטיפים נגד סה ויש פוסי גראברס גלויים שגאים בזה. שלא ינסו לעבוד עלינו.

הרמב"ם מבתק פעוטות
הרמב"ם מבתק פעוטות
17 ביולי 2018 15:21

קווין ג'ונסון, אתה יודע שהרמב"ם שאתה כה מעריץ, התיר לאנוס ילדות מגיל 3?

תחזור איתי אל ימי הביניים לרגע. לא מסובך, בעברית פשוטה:

משנה תורה לרמב"ם, הלכות אישות פרק ג', הלכה טו':

"אם הייתה בת שלוש שנים ויום אחד, מתקדשת בביאה מדעת אביה; פחות מכאן – אם קידשה אביה בביאה, אינה מקודשת."

כלומר, ביאה עם בת 3 מותרת – צריך רק את הסכמת האבא.

ואתה, כבר הסכמת?

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 15:31

היא הנותנת, אתה מכיר מישהו שמיישם את זה ? התורה (לא הרמבם חידש את זה) נותנת אופציה לאבא שמשפחתו הגיעה לשפל המדרגה, לא מדובר על שפל המדרגה של ימינו שמדבר על לשבת בלשכת אבטלה ממוזגת, מדובר על מציאות הרבה יותר קשה, והתורה אומרת שאב כזה שלא יכול לגדל את בנותיו ואין אף אחד שיכול לתת לו עזרה כלכלית או אימוץ או אומנה או כל דבר שכל אדם נורמלי היה עושה, ואם היא תישאר אצלו האב מעריך שיקרה לה מה שקורא לילדות בודדות בהודו, מותר לו להציל אותן מגורל אכזר מיני כלכלי אישי ואיך שלא תסתכל על זה – מותר לו לבגוד בבתו (התורה קוראת לזה בגידה"ממש, "בבגדו בה" בפרשת משפטים) ולהשיא אותה למישהו אחר בהסכמתה והוא יטפל בה.

למעשה קידושין על ידי ביאה נאסרו על ידי חכמים באופן גורף עד כדי עונש מלקות, כך שאם מישהו יקדש אותה בביאה הוא יחטוף. זו מציאות מאוד קיצונית שאני בספק אם מישהו יישם אותה בעולם העתיק, ודאי וודאי שלא כיום שכל המצב משתפר.

no funny shtuff
no funny shtuff
17 ביולי 2018 21:15

נו, פרימיטיביות בקיצור.
הומואים זה איכסה.
ילדה בת 3 אפשר למכור לאיזה וואחש.
אלוהים ברא את השמש והירח כדי להבדיל בין יום ללילה.
האישה נוצרה מצלע של גבר.
הכל אחלה..

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 9:14

תגיד לי, כשאח שוכב עם אחות זה איכסה ? כשגבר שוכב עם כלבה זה איכסה ? אם כן, למה פתאום כשגסר שוכב עם גבר זה לא איכסה ?
אם לא, אשמח שתצהיר בפה מלא שלא אכפת לך שהבן שלך יתחתן עם הבת שלך.

למכור ילדה בת 3 – זה בערך כמו שאגיד שרופא מנתח הוא ג'ק המרטש כי הוא חותך בטנים ויוצא שפריץ גדול של דם.

השמש והירח – מה הבעיה עם האמירה הזו ? כל העולם נברא לצורך האדם, אין הבדל אמיתי בין חשיבות גרגר חול או גלקסיה, אם זה סה"כ גוש חומר ללא חיים. יום ולילה זה דברים בעלי משמעות אלנשים חיים, זה הרבה יותר חשוב.

האשה נוצרה מצלע של גבר – כל מעשה בראשית הוא לא כפשוטו, זה ידוע בדברי חכמינו כבר במשנה במסכת חגיגה, ונחזר ונאמר הרבה פעמים על ידי חכמים קדומים ומאוחרים יותר. בבית הספר לומדים את זה כפשוטו כי מוקדם מדי להרחיב בעניין, יש אנשים שנשארים ברמת בית הספר לצערי.

Captain Beefheart
Captain Beefheart
17 ביולי 2018 15:30

מה שמדהים אותי בכל פעם מחדש הוא ההזדהות האוטומטית של ישראלים עם טראמפ וההגנה עליו אך ורק משום שהוא "חבר של ביבי" ולכן ימני ולכן "אוהב ישראל" וכו'.
לגיטימי לגמרי לתפוס את הצד הזה אבל מביך כמה שאנשים מתבזים בהבנה לכאורה של מה שקורה בארה"ב, ומתוך הכוכים האפלים שלהם המקלדת משפריצה הסברים ונימוקים ומה לא.
זה נהיה מסריח ממש כשאותם אנשים ממשיכים את המומנטום הבזוי של טראמפ ומלכלכים על קלינטון ואובאמה ומרעיפים עליהם קללות.
משתתף הופס שגר בארה"ב (ולא שבועיים בנ"י עם מוישה מוברס) – אשמע ברצינות את כל מה שיש לו להגיד על טראמפ, אובאמה וקלינטון. כל השאר – עדיף שתדברו על דברים שאתם באמת מבינים בהם או שתסתמו.

הייט אשברי
הייט אשברי
17 ביולי 2018 21:53

+ מיליון

הרמב"ם מבתק פעוטות
הרמב"ם מבתק פעוטות
17 ביולי 2018 15:33

היפה הוא שהעולם מתקדם, והחשוכים נשארים במערה.

אנשים בגירים יאהבו ויתחתנו ויעשו משפחה עם מי שבא להם, אי אפשר לעצור את הקידמה.

קווין ג'ונסון וחבריו, מדאע"ש בין היתר, ימשיכו לאכול את הלב, ולצטט פסוקים בני 3000 שנה, שהם חושבים שנכתבו בשמיים וירדו בבת אחת במעמד כלשהו. כולל התורה שבעל פה. באמת! הם באמת מאמינים בזה!

הם גם מאמינים בנחש מדבר (זה דאעש היהודי), ובסוס עם כנפיים שעף בלילה אחד לשמיים (זה דאעש המוסלמי), ומשיח שהלך על המים (זה דאעש הנוצרי).

עוד לא הרבה זמן, הם יישלחו להסתכלות. כי בכל זאת, נחש מדבר. סוס עם כנפיים, בנאדם שקם מהמתים והלך על המים. בינתיים הם ימשיכו לצעוק ולאכול את הלב. כי לא קל להבין יום אחד שרימו אותך כל החיים והאמנת בהבלים מטורפים. תיכף זה נגמר.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
17 ביולי 2018 15:42

"יעשו משפחה עם מי שבא להם" – אז אין לך התנגדות שבתך תתחתן עם 4 גברים, ויהיה גם כבש שירביע אותה מדי פעם, נכון ? העולם מתקדם, לא ?

"לאכול את הלב" – תאמין לי שלא. קודם כל אני אופטימי אחרי ניצחון נתניהו והברקזיט וניצחון טראמפ, ושנית צר לי עליכם, אני לא בחששות על סביבתי.

אתה באמת מאמין שיש אינסוף יקומים בלי בדל של הוכחה וזה משקיט את מצפונך שבדואי מתוך מספר כה גדול של יקומים ההסתברות לכל פלאי הבריאה ביקום שלנו המקרי, בכל צירופי המקרים של הDNA והRNA וכו' וכו' , הסתברויות מדהימות ביותר – הכל מקרי ואין מתכנן, הכל נוצר בבום אחד גדול – כי באמת אתה מאמין שזה סביר, כי הרי אתה מאמין באמונה שלימה שיש עוד יקומים אחרים ובדיוק אתה נפלת על אותו אחד המיוחד שהכל קורה בו כמו שצריך.

אם אתה חושב שאני מאמין בנחש מדבר אתה ילדותי מאוד. אבל לעומת זאת אתה מאמין שהמוח שלך, גוש של חצי קילו בשר אפור, שמקבל מכה קלה, פתאום אתה כבר לא זוכר איך קוראים לך, או פתאום אתה מלחין את התשיעית של בטהובן, או להסתכל בפלאי העולם ולהשתומם. זה יותר סביר בעיניך מנחש מדבר (שאני לא מאמין בו אגב, אבל לך תבין)

תפסיק לתקוע את החץ ולסמן סביבו מטרה, תתחיל להתקדם.

לקרדה
לקרדה
17 ביולי 2018 16:04

חחחח יפה הרמב"ם הוצאת את ג'ונסון משלוותו.

אינסוף יקומים זה עדין יותר סביר מסנה מדבר

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 9:02
Reply to  לקרדה

"סנה מדבר" – זה מה שמפריע לך ?
אז 2 דברים בקשר לזה –
כדי לענות לך על הסנה המדבר אני צריך להיכנס איתך לדיון על
א) מציאות אלוקים
ב) האם יש לו קשר לעולם
ג) האם היהדות היא האמת
ד) שאלה ספציפית בתורה (סנה מדבר{רמז – הוא לא})

ניסיתי קודם, לא בחכמה, לדלג על שלבים ולהכניס כבר את עניין ההסתברויות והיקומים.

אני מוכן להיכנס איתך לדיון אם תגיד לי שאתה רוצה

Captain Beefheart
Captain Beefheart
17 ביולי 2018 16:12

לא התכוונתי להיכנס לזה אבל בכל זאת קיץ, עונת מלפפונים וכו':
"ריבוי יקומים" זו תיאוריה שולית. "המפץ הגדול" זו תיאוריה חזקה ביותר. ובכל זאת – שתיהן תיאוריות.
ישות שלא יודעים איפה היא, איש לא ראה או שמע אותה, לא יודעים מה צורה לה, מאיפה באה ולאן היא הולכת ומה היא רוצה אבל היא זו שיצרה את הכל – זו לא תיאוריה. זו פשוט דרך להגיד "אין לי מושג מכלום ואין לי כוח ורצון לחקור כלום". או במילה אחת "אלוהים".

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 9:09

ראה תשובתי 42.1.1.1 למה התייחסתי לזה.

לגבי "ישות שלא יודעים… וכו' – זו לא דרך להגיד אין לי כוח ורצון לחקור כלום.
ההיפך.

אם אתה *מאמין* שיש לאדם כוח בחירה, אם אתה *מאמין" בהגיון במציאות, ואם אתה *מאמין* שיש משמעות לחיים, אז אתה מאמין שיש את עיקרון הסיבה והתוצאה.
לכל דבר יש סיבה שגרמה לו.
לכל חומר , עצם, חלקיק ויצור יש סיבה שגרמה לו להיות או לפעול כך או כך. גירדתי בעין ? כי אבק היה שם. אבק היה שם ? כי רוח העיפה אוו. רוח העיפה אותו ? כי האקלים השתנה. וכו'.
מה הסיבה הראשונית ?
או שתמיד היה חומר שגרם לחומר שגרם לחומר, או שיש גורם ראשוני.
מה הבעיה עם "תמיד היה חומר" ? שאין משמעות לשום דבר. לא השקעתי מחשבה רבה בקטע הזה אבל כך בתמצית מחשבותי, לא קראתי על זה. יכול להיות שאני טועה בקטע הזה.
אם יש גורם ראשוני ללא חומר שגרם לשינוי הראשון, הוא היה לפני הזמן. כי זמן שייך רק במקום שיש שינוי כלשהו, ושינוי שייך רק כשיש חומר.
אם כך, מדובר על גורם ראשוני, לא חומרי, מעבר לזמן – אלוקים. אני לא רואה כאן "אין לי כוח רצון לחקור כלום.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 9:19

אוקיי, יש לי סתירה פנימית –
דווקא בקטע שהתכוונת אליו כתבתי :לא השקעתי מחשבה רבה בקטע הזה".
אני לא חוזר בי מהכיוון, אבל אבדוק יותר את הנושא, אני כרגע בעבודה, אם יהיה עוד פעם דיון בזה תזכיר לי להחזיר לך תשובה על זה.

בנימין
בנימין
17 ביולי 2018 17:18

"הרמב"ם מבתק פעוטות" אתה פתטי כמעט כמו הכינוי שלך

שמעון טבדי
17 ביולי 2018 16:22

מצחיק שמישהו שמאמין שהיה איזה מפץ (איך בדיוק נבראו אותם חומרים במפץ?) מגחך על מישהו שמאמין בסנה בוער ונחש.

שני הסיפורים למוח שלנו נשמעים חרטא בארטה ובדיות. אין הסבר אמיתי גם לאבולוציה אלא כל מיני חרטוטים שהגיוניים כמו פתיחת ים סוף.

מה המסקנה, אין אדם בעולם שיודע לענות על שאלת השאלות, מהות הקיום האנושי, איך הכל נוצר ולכן כל אחד יאמין במה שבא לו.

אני באופן אישי בהחלט מאמין שיש אלוהים כי לא יתכן שהכל נוצר ככה בדיוק מושלם ושאנחנו פה בלי תכלית סתם מתהלכים.

מהות הקיום האנושי זה מעבר לבינתנו, זה כמו תינוק שאתה אומר לו לא לעשות משהו או כן לעשות האם הוא מבין? לא, הוא עושה על אוטומט, אז אנחנו תינוקות בתחום הזה ויש דברים נשגבים מבינת האדם.

את הסוד נגלה שנלך לקבר אם יש או אין.

Captain Beefheart
Captain Beefheart
17 ביולי 2018 16:51

שמעון אתה רציני?

אף אחד לא "מאמין שהיה איזה מפץ". זוהי תיאוריה שמתיישבת עם מה שידוע לנו באופן אמפירי.

רק אנשים בורים סבורים שמי שמקבל את התיאוריה הזו "מאמין בה".

שמעון
שמעון
17 ביולי 2018 17:54

באמת? הכל שם בדיות ולא הוכיחו כלום. איך החומרים שיצרו את המפץ נוצרו? איך נוצרו החיים? איך נוצרו המינרלים? אין מענה שם לכלום. קראתי את זה וזה נשמע לי חרטא אחת גדולה יותר מפתיחת ים סוף. לזה אתה קורה אמפירי? כמה מדענים ניסו לקפוץ מעל הפופיק ויצאו לא כאלה חכמים. זה אפירי בדיוק כמו התנך. בזוהר כתובים דברים הרבנ לפני שאנשים המציאו אותם והגיעו לכל מיני מסקנות שכדור הארץ עגול וכו. בזוהר יש הסברים להכל וגם דברים עתידיים פשוט לא יודעים לפרש אותו במלואו. זה אפירי יותר מהמפץ בטוח. בקיצר כל אחד יאמין במה שבא לו. את האמת נדע בסוף אם רוב העולם בצורה מוחצת היה רפה הבנה או המעטים שחשבו שהם גדולים מהכל יצאו רפי הבנה.

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 18:04
Reply to  שמעון

אוייש תשתוק. עד כאן!
אתה אפילו לא מבין מה זה אמפירי או מה זה תיאוריה.

שמעון
שמעון
17 ביולי 2018 18:14

יודע טוב ממך. המפץ הגדול ממש לא אמפירי אלא גיבובי שטויות שאלו שהמציאו אותם טוענים שזה אמפירי. אין להם שום מענה לכלום. ההסברים שלהם מגוחכים.

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 18:17

כן, כי קראת על זה…

שמעון
שמעון
17 ביולי 2018 18:19

לצערי קראתי יותר מידי על זה ובזבזתי זמן עוד לפני הרבה שנים. ביפורי מעשיות.

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 18:21

אז בוא תספר לנו מה הבנת ולמה זה שטויות.
תתחיל אבל במה זו תיאוריה מדעית ומה זה "אמפירי"

שמעון
שמעון
17 ביולי 2018 18:26

אתה יכול לחפש בגוגל יסבירו לך טוב ממני ואז תעלה לנו טור על זה עם הסברים שלך.

עידו גילרי
עידו גילרי
17 ביולי 2018 18:27

אני לא צריך.
אני גם לא מתיימר לבטל תיאוריה מדעית שיש לה הרבה מאד עדויות אמפיריות.

Captain Beefheart
Captain Beefheart
17 ביולי 2018 18:11
Reply to  שמעון

טוב שכנעת אותי. לך תחפש דילוגי אותיות בספר הזוהר.

שמעון
שמעון
17 ביולי 2018 18:18

אני לא מחפש כלום. לאף אחד אין ולא יהיה ידע למהות הקיום האנושי. אני לא מתיימר לדעת מה שנשג מבינתי זהו. לא מנסה לשכנע אותך ולא אף אחד כי לא מעניין אותי. איש איש באמונותו יחיה ובחופש שיאמין במה שבא לו. אם אני צריך לבחור בין התנך לבין תיאוריית המפץ הגדול אני בוחר בתנך. לי שניהם נשמעים מעשיות אבל יש דברים גדולים ממני ואני מאמין שלא יתכן שכל מה שנוצר מקרי ואנו מתהלכים פה ללא סיבה אוכלים מזיינים מחרבנים ומתים וזהו.

Ish
Ish
17 ביולי 2018 18:24

אם אתה לא מתיימר לדעת אז למה אתה בעצם בסוף(או משפט וחצי אחר כך) דווקא כן מתיימר לדעת?

בנימין
בנימין
17 ביולי 2018 19:36
Reply to  שמעון

שמעון. המפץ הגדול כמו כל התיאוריות המדעיות לא סותר את האמונה באל. אל תלעיג את הדת ומאמיניה. לגבי הזוהר היוונים הקדמונים גילו את זה קודם.. אני לא מכיר שום מידע בזוהר שמוכיחה את אמינותו. תשתף

משה
משה
17 ביולי 2018 20:20
Reply to  שמעון

שמעון אני פשוט בשוק שנותנים לך לכתוב מאמרים לאתר הזה.

אין לך הכנה למוח אחי היקר.

מדהים אותי גם ששום דבר לא עוצר אותך.

אתה אגדה.

no funny shtuff
no funny shtuff
17 ביולי 2018 21:19
Reply to  שמעון

שמעון אתה מביך.
בנושא הזה באמת כדאי לך לשתוק כי אין לך מושג.
לא חייבים להביע דעה על כל דבר, קצת ענווה לא תזיק לך, זו לא בושה לכתוב "בזה אני לא מבין".

Ish
Ish
18 ביולי 2018 2:20

אתה לא משאיר לו שום דבר לכתוב חוץ מ'בזה אני לא מבין'

לקרדה
לקרדה
17 ביולי 2018 17:11

שמעון למה שלא תעשה TOP 100 של תיאוריות ובדיות?
זה עדיף מאשר שתנסה ללמד משהו מישהו

דקסטר
דקסטר
17 ביולי 2018 16:23

לפני שמתלכלכים פה יותר מדי אני אומר שיש מקום לכל הדעות גם ההזויות ביותר ואין טעם להיכנס אחד בשני בצורה ילדותית וצינית.
תענו לגופו של עניין.
ווואלה.. אין לנו את כל התשובות לכל השאלות בעולם וגם מה שאנחנו מחשיבים לעובדות הסטוריות מתבררות כלא יותר מעיוות.
אז בואו לא ניקח את עצמנו יותר מדי ברצינות ויהיה אחלה דיון

משיח
משיח
17 ביולי 2018 16:33

מנחם,

המעבר של השיקוץ לליקרס זה הדבר הכי טוב שקרה להופס סי או אי אל

מוציא ממך את הטוב ביותר

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
17 ביולי 2018 17:37
Reply to  משיח

100+

מנחם לס
מנחם לס
17 ביולי 2018 16:42

תןדה לכלם באם אני מסכים עם הכתןב אן לא

צביקה
צביקה
17 ביולי 2018 16:53

מנחם יכול לכתוב מה שהוא רוצה כאן, זה הבית שלו. אני אישית חושב ומקווה שכל המלעיזים על טראמפ יאכלו את כובעם בפרספקטיבה של כמה שנים, ממה שאני רואה הוא פועל בחכמה ומשיג הישגים מול כל העולם, לטובת כולנו. במיוחד שכולנו מבינים שהאלטרנטיבה יכלה להיות הילרי, אחרי 8 שנים איומות של אובמה – אין ספק שזה מצויין שהוא נבחר.

Captain Beefheart
Captain Beefheart
17 ביולי 2018 17:55
Reply to  צביקה

להגיד לך משהו? גם אני מקווה שבפרספקטיבה של שנים יתברר שטראמפ פעל בחוכמה. תחושתי היא שההיפך יהיה הנכון.
ובהמשך למה שכתבתי קודם – אתה תושב ארה"ב? שאם לא כן המשפט "8 שנים איומות של אובמה" הוא סתם נפיחה.

שמייקל
שמייקל
17 ביולי 2018 17:01

מנחם לא ידעתי שאתה שיטהד דמוקרט…טראמפ לא מכר שום דבר והוא עשה טובה ענקית לישראל. הוא מנהיג משכמו ומעלה שעושה רק טוב לאומה הרופסת שאובמה הפך את ארה"ב. תמשיך להתעסק בספורט עזוב אותך שטויות.

וניל זה טרופי
וניל זה טרופי
17 ביולי 2018 17:01

אני מבין את הרצון לערב פוליטיקה עכשיו בעונת המלפפונים, ביחוד תודה מנחם על פוסט מטלטל, אתה חי בארצות הברית של אמריקה, אבל אמריקה זה גם מרכז וגם דרום היבשת, ובתור מי שגר כאן אני חולק עליך, הגרינגוס בחשו בפוליטיקה של כל המדינות מצ'ילה ועד מקסיקו, התערבו בבחירות שלחו צבא עינו מתנגדים יצרו מהפכות ועוד ועוד ועוד. לבוא עכשיו ולהתלונן על מה שהרוסים עשו או עושים זאת צביעות. אני מאוד מעריך את העם האמריקאי, על כל הישגיו ועדין חושב שנתגעגע אליהם ואל תרבותם, כשהסינים יעלו לשילטון…., רק הם יכולים לשנות את גורלם. מקווה שתצליחו, כמו לטינו אמריקה שעולה חזרה מהביוב לחזור להיות המעצמה שאתם רוצים.

תומר השני
תומר השני
17 ביולי 2018 17:49

אחלה מעורב מנחם !

Ish
Ish
17 ביולי 2018 17:52

אני חייב להודות שמשעשע אותי לחשוב מה היו התגובות של כל מגיני ותומכי טרמפ כאן אם הנשיא הקודם היה אומר אותו הדבר ועושה את אותם הדברים.

Captain Beefheart
Captain Beefheart
17 ביולי 2018 18:13
Reply to  Ish

תגובה רוטרית טיפוסית.
ומה היה אילו רבין היה יורה ביגאל עמיר? בטח אז כל השמאלנים היו שוב חוטפים את ילדי תימן ומשתכשכים בבריכות הקיבוצים.

Captain Beefheart
Captain Beefheart
17 ביולי 2018 18:13

במהופך יש לומר 😉 הבנתי את כוונתך אבל העיקרון נותר

Ish
Ish
18 ביולי 2018 4:00

חוץ מהקטע שאני לא באמת צריך לחשוב אני פשוט יכול ללכת חזרה לתגובות שלהם כשאובמה עשה דברים דומים 🙂

רפיקי
רפיקי
17 ביולי 2018 17:56

אמן פופ יחתוך אותו

עידן
עידן
17 ביולי 2018 18:04

נמנעה בייליצה שסגר לעונה בפילדלפיה הודיע לקבוצה שבכוונתו לשחק השנה באירופה

גיא רוזן
גיא רוזן
17 ביולי 2018 18:05
Reply to  עידן

ההבדל שבין סיכום בעל פה, לבין חתימה על חוזה, שוב מומחש.

Ish
Ish
17 ביולי 2018 18:17

למנחם יש חומר לנזיפה של מחר

Ish
Ish
17 ביולי 2018 18:20
Reply to  Ish

ספוילר: זה גם מקושר ליחס של לברון לסיקסרס

עידן
עידן
17 ביולי 2018 18:20

עשה להם דיאנדרה ג’ורדן בקטנה.
באירופה יוכל להרוויח יותר מהשכר מינימום בנבא וגם לא שאני מבין בזה אבל קראתי פעם שבאירופה השכר הוא נטו ובנבא הוא ברוטו.
הספסל של פילי מתקצר

שמעון
שמעון
17 ביולי 2018 18:22
Reply to  עידן

אפשר לחשוב איסה כוכב חח סתם נגר שיש אלפים כמוהו במחנות הקיץ.

עידן
עידן
17 ביולי 2018 18:28
Reply to  שמעון

נגר הוא לא.סטרץ 4 שהיה אמור להיות במקום אליאסובה

שמעון
שמעון
17 ביולי 2018 18:33
Reply to  שמעון

נגר הכוונה בשחקן לא מהותי וזניח הוא פחות טוב מאילי שטויות הוא יודע למה עזב. נביא נגר אחר

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
17 ביולי 2018 18:12
Reply to  עידן

יש!

פילי מתרסקים השנה בלי בלינלי ואליאסובה. הם היו הגיים-צ'יינג'רים שלהם.

שמעון
שמעון
17 ביולי 2018 18:21

מה מתרסקים המזרח ככ פח שבמינימום מקום 3 מובטח לנו בהכי גרוע. צפה לעונה חזקה של סימונס יהיה לך הרבה להתבאס 🙂

עידן
עידן
17 ביולי 2018 18:36

בלי פציעות השנה זה גולדן סטייט-בוסטון בגמר ויהיה גמר מאוד תחרותי בניגוד לשנתיים האחרונות.2 הקבוצות בפער לא קטן מהיריבות שלהן בקונפרנסים.לפילי חסר עוד סופרסטאר סטייל קוואי ואפילו פול גורג היה מתאים פלוס שחקנים סטייל בייליצה בספסל שיודעים לקלוע.
שוב אם אין פציעות משמעותיות בשתי הקבוצות(אני לא מדבר על קווין קוק או גרשון יאבסולה) לא רואה תסריט אחר בגמר השנה

גיא רוזן
גיא רוזן
17 ביולי 2018 18:48
Reply to  עידן

אם טרייד של קאוויי לטורונטו ייצא לפועל,
אני חושב שהם הופכים למעומדת המובילה במזרח.

עידן
עידן
17 ביולי 2018 18:59

לא חושב.הם יחליפו את פילדלפיה כמספר 2 במזרח.בכל זאת בטרייד הם כנראה יאבדו את דרוזן.בכלל אני חושב שבוסטון בריאה היא משוכה ממש קשה לווריירס ברמה של יוסטון של שנה שעברה
חמישייה של
קיירי איירווינג
גיילן בראון
גורדון הייוורד
גייסון טייטום
אל הורפורד
כשעל הספסל מחכים
טרי רוזייר
מרכוס סמארט(אם ישאר)
מרכוס מוריס
דניאל תייס
ארון ביינס
ושאר הצעירים סטייל סמי אוגילה נאדר יאבסולה שיעשו קפיצת מדרגה כמו שעושה כל שחקן במערכת של הסלטיקס בשנים האחרונות פלוס וונאמייקר שבט במקום לארקין והבעייתי מהדראפט רוברט וויליאמס
תהיה לסלטיקס קבוצה מאד מוכשרת ועמוקה פלוס מערכת שמזכירה את סן אנטוניו בימיה הטובים.

גיא רוזן
גיא רוזן
17 ביולי 2018 19:04
Reply to  עידן

אין ספק שבוסטון נראים מצוין.
אני חושב שלטורונטו יש עומק וסגל שיכולים להלום את יכולותיו של קאוויי כמו כפפה ליד.

יאללה, קאוויי לטורונטו. יהפוך את המירוץ לראשות המזרח למרתק.

עידן
עידן
17 ביולי 2018 19:07

הלוואי.שיהיה מעניין

עידן
עידן
17 ביולי 2018 18:43

גארט טמפל עובר לממפיס
סקרמנטו מקבלת את בן מקלמור בחזרה דיונטה דייויס וכסף

דדי
דדי
17 ביולי 2018 20:13
Reply to  עידן

המהלך הנבון הראשון של ממפיס הקיץ.

Ljos
Ljos
17 ביולי 2018 20:20
Reply to  עידן

ווהו!
עוד גבוה לסקרמנטו!
(חשבתי שממש מעריכים את האישיות של טמפל בסקרמנטו. מה קרה?)

ליאור
ליאור
17 ביולי 2018 18:54

מנחם, כל הכבוד!. אני תומך מאה אחוז במה שאמרת על טראמפ. הייתי בישראל לא מזמן וראיתי את ההערצה של הישראלים כלפיו ובאמת מה איכפת להם מהפוליטיקה האמריקאית. מי שחי בארה"ב יודע שהוא מפורר את יסודות המדינה ופוגע בכל מוסד אפשרי כדי להגיע לכאוס שיביא לו עוד כוח. הוא אדם כוחני שמוכר את עקרונות הדמוקרטיה שלא איכפת לו מהם בכלל. בסך הכל המגמה שטראמפ מציג כבר מתרחשת בישראל: החלשה של בתי המשפט, מתן לגיטימציה לדת על פני זכויות וכו'. טראמפ הוא נשיא מסוכן המעודד בורות. לכל אלה שטוענים שבארק אובמה היה רע – באמת היה יכול להיות יותר טוב, אבל הוא היה נשיא טוב ותפסיקו לקשקש.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
17 ביולי 2018 20:48
Reply to  ליאור

בקיצור תואם ביבי

ליאור
ליאור
17 ביולי 2018 23:33

הוצאת לי את המילים מהפה.

יום אחד
יום אחד
17 ביולי 2018 18:58

הדבר הכי מדהים לראות את כל ההאבקות הבוץ היום באתר הזה מתחילה בטרמפ VS הילרי ומתגלגלת לאט לאט אך המחוזות הצפויים של התנך VS המפץ.
כמה שבלוני.
וכמה מייאש לפצוח בוויכוחים כאילו עניינים ולמעשה כמו ששר פוליקר, הכל מתחיל בבית השאר צירוף מקרים…

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
17 ביולי 2018 19:12

טוף

עכשיו אני

פוטין, לפי פרסומים האיש העשיר בעולם ואחד משני החזקים ביותר.
הוא מפחיד אותי יותר מכל אדם אחר על פני כדור הארץ. ידו בכל וכל יד בו.
הוא השתלט על המזרח התיכון בזכות חוסר ההחלטיות (חולשה) של אובמה.
גם אובמה וגם טראמפ היו טובים ולא טובים לישראל. כל אחד בדרכו. אני חייב להגיד שהיה זמן שלא סבלתי את אובמה אבל בפרספקטיבה של זמן הוא עשה גם דברים טובים עבורנו ועבור האמריקאים. חבל שלא טיפל בבעייה ענקית בארה"ב שהיא מכירת נשק לציבור.
הדברים הטובים שאובמה עשה? הוא עצר את תכנית הגרעין של אירן. ההתקדמות נעצרה בזכות הסנקציות שהוא יזם וחיבר את האירופים לעיניינינו. כמובן שהוא עשה את זה אחרי שביבי איים במלחמה עם אירן אבל כשראה שמר נתניהו רק דיבר הוא הבין שהאיומים הם סרק! בתכלס העסקה הזו לא טובה כי הכסף שהאירנים שחררו משמש אותם להפיץ את המהפיכה וחלום הגרעין רק הושהה.אובמה גם סגר עם ישראל על הסיוע הגדול בתולדותנו. אם אתם שואלים לדעתי, טראמפ עוד היה מקצץ את מה שכבר קיבלנו.
טראמפ טוב לישראל בביטול ההסכמים עם אירן, בשהיית האמריקאים בסביבה כמטריית הגנה סביב ישראל במקרה שתיפתח מלחמה עם אירן. דבר אחרון הוא כמובן מעבר השגרירות לי"ם שגרר עוד מדינות להכיר בה כבית ישראל (אפילו עם לא אומרים זאת בריש גלי).
לגבי נתניהו ואשתו, לא בחרתי בו אבל אני רואה גם את החיוב בשלטונו וגם את השלילה. האיש נהנתן וזה לא פשע. זה צורם ולא יפה אבל כל הפרשות שהוא משורבב בתוכן, יש בהן פרשנויות לכאן ולכאן, כל עוד אין הוכחה ברורה וחד משמעית (!) לשוחד והפרת אמונים אי אפשר לגעת בו.
רק רציתי לסיים בפואנטה שהעולם שטוח וסתם עובדים עליכם כל הקונספירטורים כמו קיירי אירווינג וסאשה ברון-כהן הערס 🙂
את אלוהים אני עוזב לפעם הבאה…

פינקי
פינקי
17 ביולי 2018 20:28

לגבי הדברים ה"טובים" שעשה אובמה, קודם כל בהסכם הגרעין, כמו שבעצם כתבת בעצמך, הוא לא עצר שום דבר, רק השהה, ובנוסף למעשה נתן לגיטימציה.
לגבי הסיוע, אנשים מסתכלים על זה בצורה ממש לא נכונה, הסכום על הנייר אמנם גדל משמעותית, אבל אחד התנאים בו היה שהייצור יעבור כולו לארה"ב (עד עכשיו חלק משמעותי מהייצור היה בארץ), מה שלמעשה פוגע בתעשייה הביטחונית המקומית, וכמובן נותן בוסט לתעשייה האמריקאית.
ברמת המאקרו זה נראה טוב, אבל כשיורדים לפרטים זה ממש לא.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
18 ביולי 2018 4:31
Reply to  פינקי

האם אתה חושב שטראמפ היה נותן יותר? מהבחינה הכספית כמובן.
האמריקאים עדיין ממנים לנו גם חלק מפרוייקט הטילים. שים לב שהטילים שישראל משגרת נגד מטרות אירניות בתעופה הם טילי פטריוט ולא חץ או משהו משרביט הקסמים.
אני גם לא מבין מדוע האמריקאים צריכים לממן את התעשייה הבטחונית שלנו שמוכרת לצבאות זרים וגם לצהל. יש גבול! אנחנו מנצלים אותם? אז לפחות התעסוקה תהיה בארה"ב ותתרום משהו לכלכלה שם.
ההשהייה הזו של פרוייקט הגרעין גם כן היתה שווה משהו מבחינתנו למרות שאת הכסף שקבלו הפנו כמובן לזירוז עניין המהפיכה ולא לרווחת האירנים…

פינקי
פינקי
18 ביולי 2018 10:24

אני חושב שהוא היה נותן פחות, ושזה דווקא דבר חיובי.

הסיוע האמריקאי מאוד גדול ומאוד חשוב, אבל הוא עדיין מהווה פחות מעשירית מתקציב הביטחון.
יכול להיות שהיה עדיף לוותר על התוספת שנתן אובמה ולהשאיר יותר עבודה לתעשייה המקומית.

אגב, זה ממש לא ניצול, שני הצדדים מרוויחים, האמריקאים לא טיפשים ולא פראיירים, גם לפני אובמה רוב הייצור היה בארהב, אובמה פשוט הפך את זה לכלל גורף.

עידן
עידן
17 ביולי 2018 19:27

לא רואה בדרך כלל ליגת קיץ אבל רציתי לראות את הצעירים של הלייקרס אז ראיתי תקציר וואלה אמנם זו רק ליגת הקיץ אבל אם גוש הארט ימשיך כך הוא מסיים את העונה כשחקן חמישייה בלייקרס.לא רוצה שום ורייד על קוואי בשביל הלייקרס.אם הוא רוצה שיבוא שנה הבאה בחינם.לא לשחרר בשום אופן את אינגראם קוזמה והארט

John
John
17 ביולי 2018 19:59

החברה של וילנובה הולכים לקשט כמה קבוצות ויהיה מרתק לעקוב אחרי האלופים הגדולים.

גוש הארט – הכוכב הגדול של האליפות הקודמת. חבל שכריס ג'נקינס ההוא עם הסל המדהים לא הצליח להגיע להידבק לרוסטר בליגה. הארט הוא קודם כל שחקן של אופי. הוא מנהיג בכל רמ"ח אבריו ולומד לנצל את יכולותיו באופן מיטבי. קשה לי לראות אותו כסופרסטאר או אפילו אולסטאר בליגה כרגע (בטח במערב) אבל גרף השיפור שלו נהדר ואני מאמין שכבר שנה הבאה נראה ממנו 40-42% אחוז משלוש והגעה לקו. מתאים מאוד ליד לברון אבל דווקא מנהיגותית יכול לבלוט בחמישיה השנייה.

ג'יילן ברונסון – המאבס חייבים לתת לו הזדמנויות. את מה שיש לו קשה ללמד. זה מזכיר קצת את שבאז נפייר שבתחילה התקשה בפער שבין גארד ממוצע במכללות לגארד ממוצע ב-NBA. אם יצליח לקבל 7-10 דקות למשחק השנה זו תהיה הצלחה

דונטה דוונצ'נזו – ההייפ שלו חוצה פרופורציות בגלל היכולות האתלטיות שהראה בקומביין. אם מוציאים את המופע ההירואי בגמר המכללות, דוינצ'נזו היה צריך על פי היכולות ליפול לסיבוב שני ולחמם ספסלים. ההרגשה שלי היא שאת ההתפרצות שלו נראה בפלייאוף של הבאקס ולא בעונה הרגילה

מיקל ברידג'ס – אני עדיין מאמין שהוא כישרון טופ 5-7 בדראפט ושהנפילה שלו לסאנס הפקוקים בעמדה 3 תהרוג לו את עונת הרוקי. העניין הוא שמנסיונות עבר שחקנים שעושים קפיצות ענקיות בכל שנה פורצים בסוף מחסומים (דונובן מיצ'ל, פול ג'ורג', דני גריינג'ר, סקוטי פיפן). מיקל חייב לעבוד קשה על הכדרור כי יש מצב שבכלל מדובר על SG ארוך ואתלטי ולא SF רזה (מה שאני טוען לגבי וויגינס שלוש שנים).

עומרי ספלמן – הייתי בטוח שישאר במכללה עוד שנה אבל השחקן הזה שמזכיר לי מאוד את מו באקטס של לפני כמה שנים ימצא נישה בליגה. אין מצב ששחקן 2.08 שהוא גם חיה על הקרשים וגם יודע להשחיל מרחוק.

דדי
דדי
17 ביולי 2018 20:33

טוב בגלל כל הויכוחים האלה הייתי חייב להתגלות אליכם שוב, אפילו שהפרעתם לי באמצע חלוקת מחלות חשוכות מרפא לילדים.

עכשיו תקשיבו טוב – המפץ הגדול הוא לגמרי לא הגיוני כי אז מי יצר את כל החלקיקים שהיו נחוצים למפץ ???

אז ברור שאני הוא התשובה כי הרבה יותר הגיוני שמישהו דמיוני והכי מדהים ever כמוני היה כאן מאז ומעולם ואף אחד לא היה צריך ליצור אותו, מאשר כמה אטומים שתמיד היו כאן.

והכי הכי ברור זה שלמרות שיש לי עכשיו לטפל בגלקסיות על גלקסיות על גלקסיות בכמויות שהמח שלכם בכלל לא מסוגל לקלוט, מה שבאמת חשוב לי זה שבנים לא ישכבו עם בנים ובנות לא תשכבנה עם בנות בכוכב לכת אחד נידח, אחרת אני ממש מתבאס ובמיוחד נעלב.

אז יאללה צדיקים, אני חייב לקפוץ לאיזה אתר בניה להעיף איזה פועל ככה בשביל הפאן, אז אל תשכחו לסגוד לי כי אני הכי נהדר, הכי נפלא, הכי אדיר, והכי צודק.
אפילו כתבתי את זה בספר אז איך אפשר לחשוב שזה לא נכון ?

ושמעון וקווין – צברתם היום מלא נקודות מבחינתי, ואני מבטיח שבגלל זה אמשיך להמיט אסונות, מחלות, וטרגדיות רק על אחרים.
רק תמשיכו לסגוד לי ולעשות מה שאנשים עם מוסר וידע של תקופת האבן חשבו שאני רוצה שתעשו…

נשגב או לא נשגב ?

אין, אין עלי.

שלכם ד'

John
John
17 ביולי 2018 22:04
Reply to  דדי

הי ד'! Long time listener first time caller

צריך ממך עזרה במשהו קטן. אתה חייב לי עוד מהפעם שלקחת את הסוניקס מסיאטל. אני צריך שתיתן בינה בצדיק ולדי דיוואץ' יבד"ל.

לפי הגימטריה שהמצאת בשביל בני התמותה ולדי=50. לכן בשביל הצדק הפואטי של גמר המערב 2002 ולשם החזרת עטרה ליושנה אבקש לתת לקינגס 50 ניצחונות העונה ועליה לפלייאוף ע"ח הת'נדר ימ"ש.

זהו אתה יכול להתפנות לעיסוקיך

דדי
דדי
17 ביולי 2018 22:08
Reply to  John

יש דברים שגם אני לא יכול לעשות.

ביי צדיק.
שים צפילין ונשק מזוזות, כן ? כי זה מה זה חשוב לי.

dani din
dani din
17 ביולי 2018 23:47
Reply to  דדי

יהווה – ראיתה שקווין במיטה עם ניאו-נאצים? לדעתי זה יצירת המופת שלך. היה שווה לרכז מאמץ בכדור הארץ.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 8:53
Reply to  dani din

הפוך,
אלוקים – ראית שניאו-נאצים מבינים מה שדני דין לא מבין ? יש סיכוי שגם אחמד יאסין הבין מה שאתה לא הבנת. ממש יצירת ופת. "ישראל אשר בך אתפאר".

משה
משה
18 ביולי 2018 7:54
Reply to  דדי

גדול דדי

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 8:56
Reply to  דדי

א) אתה מתפלא איך יש מחלות לילדים.
אני מבין שאתה מצפה לעולם שיש בו חוק טבע – שילדים לא יכולים לחלות ?

ב) לטפל בגלקסיות על גלקסית אכן פחות חשוב מהשערה על זרת הרגל של זחל קטן בהונדורס. אין חשיבות כלל לכל הגלקסיות מול גרם אחד של חיים. וכן, זה חשוב לו שלא יהיה גילוי עריות.

ג) יש לך תפיסה אפילה מאוד של אלוקים, משהו ויקינגי, קתדרלה אינקויטורית. ניסית פעם להכיר דמויות כמו רבי אריה לוין ?

Trailblazer
Trailblazer
18 ביולי 2018 11:23

יכול להיות ש"קווין ג'ונסון" הוא גם דמות של סשה ברון-כהן?

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 11:29
Reply to  Trailblazer

יכול להיות שאנשים כל כך התרגלו לחיות בתוך בועה (פייסבוק וכו') עד שטיעונים של אחרים נראים להם כמו קומדיה ? זה טרגי.

Trailblazer
Trailblazer
19 ביולי 2018 14:01

הכוונה הייתה שאתה טרול

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
17 ביולי 2018 20:50

לא יודע אם יש אלוהים, אבל אם כן אני מאמין שהוא מתבונן בהשתאות, ולא בלי צער על כך שיש 300 תגובות על אלוהים, טראמפ וקצת לייקרס וקוואי, ו60 תגובות על פוסט שמסכם את אגדת מאנו ג'ינובילי. ליבי אתך, אדושם.

נתן
נתן
17 ביולי 2018 20:52

דדי אם אפשר את דעתך על השוטינג גארד האוקראיני מכילוק או איך שלא קוראים לו

דדי
דדי
17 ביולי 2018 22:10
Reply to  נתן

תגובה 2.1.1

דדי
דדי
17 ביולי 2018 22:11

קריאת חובה לכולם (חוץ מהאשך שלא מאמין שזה חשוב)

Adrian Wojnarowski

@wojespn
ESPN reporting with @ramonashelburne: As trade talks continue. Spurs star Kawhi Leonard seriously considers participating in USA Basketball mini-camp next week. https://es.pn/2Jv3C7Z
7:10 PM – Jul 17, 2018

http://www.espn.com/nba/story/_/id/24121241/san-antonio-spurs-kawhi-leonard-seriously-considering-participation-usa-basketball-national-team-mini-camp-las-vegas-next-week-according-sources

סקוטי פ.
סקוטי פ.
17 ביולי 2018 22:38

מצער לקרוא את התגובות פה היום. שיח שאינו מכבד את את האתר ואת הגולשים שברובם , אני סבור , רואים בו אי של שפיות.

sdasd
sdasd
17 ביולי 2018 22:56

אמרה סטודמייאר רוצה לחזור לNBA
יכול להתאים ללייקרס בתור גבוה ל10-15 דקות

גל אל איי
גל אל איי
17 ביולי 2018 23:34

מיכאליוק (מייקל תומפסון, השדר של הלייקרס, קורא לו טסבי, התחלה של השם הפרטי) הוא עוד גניבה של מחלקת הסקאוטינג של הלייקרס. מלבד ה-3 הוא גם יודע לכדרר, למסור ומראה הגנה לא רעה. ארבע שנים בקולג׳, כמו ג׳וש הארט. פלינקה ומג׳יק מחפשים ומוצאים אינטליגנציה מעבר ליכולת הפיזית. ישחק השנה מהספסל אם ימשיך ביכולת הזו.

נאנסי
נאנסי
17 ביולי 2018 23:48

רשום שהוא 2.03 אבל הוא נראה פחות ובנוסף יש לו ידיים מאוד קצרות
נקווה שיצליח להשפיע ברמת הnba

נאנסי
נאנסי
17 ביולי 2018 23:49

והוא גם רזה מאוד
הוא חייב להעלות לפחות כמה קילו של שרירים

בוני
בוני
18 ביולי 2018 0:40

מנחם אפשר לעשות 50 הפוליטיקאים בכל הזמנים.

אתה מאשים את לברון בזה שהוא תורם לקהילה ומדלג על אימון לא חשוב עם שחקנים שנחותים ממנו. אין סיכוי שפופוביץ' הזקן יוותר עליו.

דרור
דרור
18 ביולי 2018 3:44

קווין ג'ונסון אתה סרסור של שנאה תתבייש. בדיוק כמו טראמפ. דדי, לברון ייקח אליפות בסגל הזה אני שם תמונה שלך במזוזה שאין לי. ביי קווין, אני רץ לשכב עם הבחור הראשון שאפגוש, מקווה שאתה לא גר בכנרת.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 8:52
Reply to  דרור

תראה לי גרם אחד של שנאה בהודעה אחת שלי.

דרור
דרור
18 ביולי 2018 11:26

קווין אתה רואה עצמך גדול מספיק להחליט לאחרים איך יחיו את חייהם. כלומר שונא כל דרך שהיא לא לפי ה"דת" שלך. שונא, או לא מכבד את בחירתם החופשית. ווטאבר יו וונה קול איט. אז מה שווה הדת הנפלאה הזו אם אתה לא מכבד את רעך ועושה לו מה שככ שנוא עליך? ואיפה בדיוק עובר הגבול? מתי יתחילו לסקול כאלה שלא שומרים שבת? ובאיזו קלילות אתה מתייחס ליחס הנורא של טראמפ לנשים? למה? ומה עם היחס לאשה ביהדות? סליחה, אתה פשוט חשוך. מאז התנך היו עוד כמה ספרים וחוקים והאנושות עשתה עוד כמה מהפכות חשובות. היחס שלך לאחר, לשונה זו האיכסה האמיתית בדיון הנבוב הזה. האמונה שלך לא מתירה לך להתערב בחיי אחרים כל עוד לא פגעו בך. אתה לא מרכז היקום ולצערך גם הדת שאתה ככ אוהב היא לא כזו. אולי נתחיל מזה שגם את הספר שאתה ככ אוהב דנו בו ודשו בו ופירשו אותו פירושים שונים במשך מאות בשנים. אז אולי מותר לעשות זאת גם כיום, ולא ישר להגיע למחוזות ה"איכסה" הילדותי שלך. אלוהים שלך הומצא לפני מלא זמן, וגם אותו ניתן ורצוי לשדרג, הכל חולף, תודה לאל היחס לנשים ולכופרים השתנה מאז, אם אתה רוצה דיון אמיתי צא מנקודת הנחה שמה שמחייב אותך לא בהכרח מחייב אותי ואל תטיף לנו מוסר כל עוד לא פגענו בזכויות הפרט שלך. יש בספר שלך הרבה יותר איכסה מדברים שאנשים עושים היום בחדר המיטות. קניית נשים, רצח בשם הדת, ועוד ועוד. אתה מבחינתי זאב בעור של כבש, סליחה.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 11:43
Reply to  דרור

יש לך כמה טיעונים:
א) אני לא מכבד בחירה חופשית של אחרים.
ב) זה שקול לכך שאני שונא את דעתם.
ג) השנאה הזו סותרת את מה שכתוב בתורה "ואהבת לרעך כמוך".
ד) אני מתייחס בקלילות ליחס הנורא של טראמפ לנשים.
ה) יחס היהדות לאשה לא טוב.
ו) היחס שלי לאחר ולשונה מגעיל.
ז) האמונה שלי לא מתירה לי להתערב בחיי אחרים כל עוד לא פגעו בי.
ח) אמרתי "איכסה" ילדותי כנגד להטבי"ם.
ט) היטפתי מוסר למישהו.

יקח לי זמן להשיב על זה.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
18 ביולי 2018 19:19

א) אני לא מכבד בחירה חופשית של אחרים.
זה לא עניין של כבוד, אלא של שיפוטיות. אני שופט ומחליט שמישהו מתנהג לא בסדר. ניקח כדוגמה את הקניבליזם – אני רואה אדם אוכל גופות, אני שופט ומחליט שזה לא בסדר. או בדוגמה שלנו גילוי עריות. אני לא מכבד ואני לא 'לא מכבד'.

ב) זה שקול לכך שאני שונא את דעתם.
ודאי שלא. גם אם הייתי לא מכבד את דעתם זה לא אומר שאני שונא את דעתם. ודאי שאני רק לא מסכים עם דעתם. אותם אני לא שונא כלל וכלל, אני מרחם עליהם. את המעשים עצמם אני מתעב. זו הפרדה. שוב כדוגמה – קניבליזם. אם אראה קניבל ארחם עליו ואתעב את מעשיו. שנאה לאדם לא תהיה לי.

ג) השנאה הזו סותרת את מה שכתוב בתורה "ואהבת לרעך כמוך".
כשב' לא קיים גם ג' לא קיים.

ד) אני מתייחס בקלילות ליחס הנורא של טראמפ לנשים.
עיין בתגובה 32.2.1 בהערה, כתבתי במפורש שזה נורא. אני לא מתייחס בקלילות אלא עושה חישוב תועלתני מה פחות נורא.

ה) יחס היהדות לאשה לא טוב.
לא נכון. תוכיח.

ו) היחס שלי לאחר ולשונה מגעיל.
לא נכון כפול.
א – זה סלידה מהמעשים ושיפוט שזה טעות גמורה, אך לא יחס אישי לאדם כגועל.
ב – לא לכל האחר והשונה, רק למגלי עריות, קניבלים, נודיסטים. נקרופילים, ושאר משוגעים וסוטים. לא לנכים, למפגרים, לטיפשים, וכו'. אני מתבייש שצריך לכתוב לך את זה, אבל על האשמה טיפשית עונים תשובה שתיראה בסוף טיפשית, מה לעשות.

ז) האמונה שלי לא מתירה לי להתערב בחיי אחרים כל עוד לא פגעו בי.
זו נקודה מהותית וחשובה שאני חולק עליך מכל וכל.
האם כשאתה מחנך את ילדיך לערכים שאינם דווקא בין אדם לחבירו, האם אתה לא מתערב בחיי אחרים ? אם אתה מחנך לציונות, או ליהדות, או שגילוי עריות אח ואחות בהסכמה (עם אמצעי מניעה) זה לא טוב, זו לא התערבות ? האם כשאתה אוסר על ילדיך להיות קניבלים אם וכאשר, זו לא התערבות ? גם לך יש קוים אדומים, אז גם לי יש. ואם אין לך, טוב , כאן אני חולק עליך שיש ערכים מעבר לבין אדם לחבירו. ערכים של צלם אנוש.

ח) אמרתי "איכסה" ילדותי כנגד להטבי"ם.
לא נכון. תראה לי.

ט) לא זכור לי, תראה לי. רק תיארתי מה השיקולים שלי להצביע טראמפ.

Ish
Ish
18 ביולי 2018 22:56

ק.ג. מגיב לך בסוף בשביל נוחות-

'מול זה, העמדתי דוגמה חריפה של דברים נוראים לפי דעתי.'

דוגמה של דברים שלא קיימים אנשים שמציעים בקרב הציבור שאתה כביכל עונה אליו (או בשום ציבור שאני מודע אילו), אל מול טענה לגבי דברים ממשיים שבתגובה שמולה אתה מעמיד את הדברים ה"חריפים שלך. זה בדיוק הנקודה שהצבעתי עליה. כאשר אתה עושה זאת אתה למעשה בפועל לא מתייחס לדברים של ה"א. מה שאתה כן עושה זה בודה לך איזו עמדה דמיונית נגדית שלא קיימת (כמיטב המסורת של אלילך שפירו) ויוצא כנגדה כאילו האנשים שאתה מדבר איתם.עליהם מחזיקים בדעה כזאת. אתה מתנהג כאילו האופציה שבה עולם שמשפחה היא משפחה נורמלית ומדברים בנימוס ומתייחסים בכבוד לנשים היא לא קיימת (ואנחנו נדרשים לבחור בין התסריטים המומצאים שלך ולא רק זאת באופן בינארי כאילו אין עוד אינסוף אופציות אחרות).

'זו לא הגחכה אלא האפשרות היחידה שלי להראות בצורה לגיטימית לאן קו המחשבה הליברלי מבחינה מינית מוביל'

רק שהתפיסה שלך של קו המחשבה הזה שגויה לגמרי ובעקבות זאת אתה מייצר עוד ועוד אנשי קש(אל דאגה עוד רגע נגיע לזה)

'איזה זכות יש לך לעכבות בגילוי עריות של משכב בהמה או ריבוי גברים'

יש מושג כזה שנקרא הסכמה, הוא מאוד מאוד חשוב בקו המחשבה הליברלי (הוא קשור לדבר הזה שהליברלים הארורים מאוד מתנגדים אליו שנקרא כפיה). אתה מבין שאתה לא יכול לקבל כזאת מבהמה במסגרת חיבור בין בן אדם כלשהו ובעל חיים כלשהו?

ומצטער, אין לי מושג מה הכוונה שלך בגילוי עריות ריבוי גברים אז אני לא ממש יכול לומר על זה שום דבר.

'יש לי זכות וחובה כאדם למנוע לגיטימציה בחוק למעשי תועבה וגועל שאחרים עושים.'

אז מבחינתך למישהו שבמסגרת ראיית העולם האסתטית שלו חושב שגבר ששוכב עם אישה זה איכסה ומעשה תועבה וגועל, יש זכות וחובה למנוע לגיטימציה בחוק של זה?

יש לך פירוט למדוע הדברים שאתה רואה בהם כתועבה וגועל הם כאלו מלבד תפיסה אסתטית?

'האם אתה נגד חוק שיאסור על קניבליזם ? על נקרופיליה ? אני גם לא בעד חוקים כאלה, אבל עקרונית אני לא נגדם'

למה אתה לא בעד בעצם? האם לא כתבת כרגע שיש לך חובה למנוע לגיטימציה בחוק של דברים שלתפיסתך הם תועבה וגועל?

אישית אני בעד חינוך כללי בחברה שיבהיר לכל מי ששוקל לעסוק בקניבליזם ו/או נקרופיליה מה ההשלכות של פעילות זאת ומדוע לא כדאי לאנשים לעסוק בהם(חוקים לרוב נמצאים במקומות בהם חינוך נכשל*). בהנחה של מסגרת חברתית קיימת בפועל שבה אנשים נוקטים בקניבליזם ו/או נקרופיליה בהחלט ראוי לשקול חקיקת חוקים כנגדם בעיקר מסיבות תברואתיות(ולא בגלל שזה מגעיל מישהו על בסיס אסתטי).
זה מעניין שאתה מעלה קניבליזם בהתחשב בזה שאני די בטוח שיש מצבים שבהם היית מסכים שזה בסדר גמור ואפילו רצוי לנקוט בקניבליזם.

'אתה חושב שלא, אז בא נתווכח על אלוהים. תמיד זה מתנקז לשם.'

זה ממש לא מתנקז לשם, זה אפילו לא היה קרוב לזוז לשם אפילו מילימטר. אתה רק מנסה לברוח לשם כי אין לך טיעון ענייני שיבהיר את הערכים האסתטים שלך באופן שבו יהיה הגיון מאחורי הדרישות שלך לפעול להגביל התנהגות של אנשים בחברה בעקבותיהם.

'לגבי אח ואחות – מה עם אמצעי מניעה שפותרים בעיות גנטיות, אתה בעד ?'

מה זה אמצעי מניעה שפותרים בעיות גנטיות? אם לא היה ברור אין לי בעיה עם אח ואחות שבוחרים לחיות איך שהם רוצים לחיות תוך כדי שהם לא כופים שום דבר על אף אחד.

למה לא ענית ללמה שזה יפריע לך שאח ואחות כלשהם(שהם אינם אתה שעבורך זה איכסה) יתחתנו ויבלו את הימים שלהם בלחטט באף ביחד או באיזה מעשים איכסאים בעינך שלא יהיו?

'לא אטרח לענות על זה.'

כמובן שלא. למה באמת לשאול את עצמך מדוע ערכים מוסריים עליונים ואבסלוטים שקיבלת מהאל שלך פחות מוסריים מערכים שבני אדם הגיעו אליהם כמה שנים מאוחר יותר, ומדוע הערכים המוסריים האבסלוטים הללו כל הזמן צריכים להיות מעודכנים ומעודנים בהתאם לערכים מאוחרים יותר שבגינם צריך לייצר אפולוגטיקה לערכים העליונים האבסלוטים של פעם?

'לגבי העולם נברא לצורך האדם -נכון זוהי דעתי,היא לגיטימית ולא מפלצתית.'

עדיין ווישפול ת'ינקינג ברמה היסטורית

'זו נקודה מהותית וחשובה שאני חולק עליך מכל וכל.'

בקשר לסעיף ז, מסכים איתך כאן לגמרי. בהחלט ראוי להתערב במקרה שפוגעים בכל אחד ולא רק להתעורר רק כשפוגעים דווקא בך.

however

סה"כ כתב לך:
'מה שמחייב אותך לא בהכרח מחייב אותי ואל תטיף לנו מוסר כל עוד לא פגענו בזכויות הפרט שלך'

ואתה איכשהו הצלחת להפוך את זה ל:
'האמונה שלי לא מתירה לי להתערב בחיי אחרים כל עוד לא פגעו בי.'

במילים אחרות הוא לא אמר שאסור לך להתערב בחיי אחרים, הוא סתם אמר לך סתום את הפה הערכים שלך לא יותר טובים משלי.

קש ועוד קצת קש מחוברים ביחד בצורה יצירתית עם עוד טיפה קש, אתה לא חושב?

*המון ספרים מלאים חוקים הם עדות לחברה כושלת חינוכית

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
19 ביולי 2018 0:21
Reply to  Ish

1) השאלה היתה – איך אתה יכול לבחור בנשיא שמייצג חיסרון חינוכי לילדים שלך ?
2) לא יכולתי לענות – "הרי גם הצד שלך מייצג חיסרון חינוכי", כי בעיניך זה לא חיסרון.
3) הפתרון שלי ל2- לקחת דוגמה שלא קיימת בפועל, אך לדעתי אין שום מניעה שמדרון חלקלק יוביל לשם מהמצב כיום, כי ההבדל בין המציאות לדוגמה שלי הוא לא איכותי אלא כמותי.
4) דוגמה – מפקד מנסה להסביר לחייל מה רע בזה שהוא מזלזל בגומיות בנעליים. הוא לא יכול להגיד לו "חייל נראה לא טוב בגומיות, וחייל חייב להיראות טוב כלפי אחרים", כי החייל מאמין באמת שהוא נראה טוב בגומיות. לכן הוא יסביר לו – אם אתה מזלזל בגומיות בנעליים, אין שום סיבה שלא תזלזל בניקוי הנשק.
יגיד החייל – אתה איש קש, זו דוגמה דמיונית !
יגיד המפקד – אבל אם אתה מזלזל בגומיות, תבוא לזלזל גם בניקוי נשק. אין הבדל בין זלזול כזה לזלזול אחר ב-מהות, הוא רק ב-כמות, אבל בשניהם אתה מעבר לקו האדום. אם לא קלטת שאתה מעבר לקו האדום בגומיות, תקלוט שאתה מעבר לקו האדום בנושא ניקוי נשק. זלזול אצלך גורם לפעולה לא רצויה.
5) כמובן שהדוגמה לא משקפת בדיוק, כי לניקוי נשק יש הגיון מבצעי לעומת גומיות בנעליים, לעומת משכב זכר ומשכב בהמה שבשניהם ההיגיון לאסור שווה (אין כזה הגיון), וגם חומרת משכב זכר בעיני מאוד מאוד קרובה לחומרת משכב בהמה, יותר מהמרחק בין זלזול בגומיות לזלזול בניקוי נשק. הצד השווה שבהם ששניהם מעבר לקו האדום.
6) ברגע שאדם מתיר לעצמו עריות מסוג אחד, אין שום סיבה שבעולם שלא יתיר לעצמו עריות מסוג שני. לכן אין שום מניעה שאביא דוגמה לגילוי עריות אחר, כי מי שכבר מגלה עריות, מה אכפת לו איזה דוגמת גילוי עריות אני מביא לו ? מה זה משנה אם בימינו זה קיים או לא ? זה לא רלוונטי, מי שמתיר את זה צריך להתיר את זה, ומי שאוסר את זה צריך לאסור את זה.
7) דיברת על נושא ה"הסכמה" – ניתן להשיג הסכמה מבהמה ב2 מקרים: (א)הבהמה היא זכר שעושה מעשה אקטיבי. אז ברור שהיא רוצה בזה. (ב) הגבר עדין ולאט. אם לא הבנת, תסתפק בדוגמה א.
8) כמו שחשבתי, אין לך התנגדות שאח יתחתן עם אחות במקרה שיש להם אמצעי מניעה כך שלא יהיו הסכמות גנטיות. אני רוצה שתגיד לי בפה מלא – "אין לי בעיה שהבן שלי יתחתן עם הבת שלי כל עוד יהיו להם אמצעי מניעה", כי בכל זאת יש לי ספק קל שהגעת עד לכדי כך.
9) אני לא בעד חוקים שכופים ערכי מוסר, כי זה לא אמור להיות בחוק, זה צריך להיות טבעי ומובן מאליו – שאומרים תודה, שקמים לזקן, שלא הולכים ערום ברחוב, שלא אוכלים גופות, וכו'.
10) בריבוי גברים התכוונתי שזה לגיטימי שאם 5 גברים ו3 נשים באים למשרד הפנים וטוענים שהם רוצים להירשם כמשפחה, וגם שמשרד החינוך צריך לחנך את ילדי הדור הבא שלגיטימי ליחות כמשפחה של 5 גברים ו3 נשים (על כל המשתמע כולל יחסים של כולם עם כולם, למרות שלא מדברים על יחסים אבל תיכוניסטים כבר יבינו שזו המשמעות).
11) חקיקה נגד חיטוט באף הוא דוגמה לסעיף 9 למה דבר טבעי (נימוס שמונע חלחלת אנשים)לא אמור להיות בחוק. כי אנשים מבינים מעצמם ונמנעים בד"כ מלעשות כך, והמתחלחלים מבינים מעצמם שהמחטטים שכחו את עצמם. אם באמת מישהו יחטט באף בכוונה כל הזמן, יהיה איזה עורך דין שימצא משהו דומה בחוק ויתבע אותו.
12) אני לא חושב שאתאיסטים תומכים בגילוי עריות באופן גורף. הייתי מהמר אפילו שהרוב נגד.
13) לא הבנתי את הקטע של ערכים אבסולוטיים ומעודכנים וכו'.
14) אין לי בעיה שתגדיר "ווישפול תינקינג", הדגש שלי היה שזה לא מפלצתי כמו שמנסים לתאר כאן התוקפים את דעתי השוללת גילוי עריות.
15) בסעיף ז לא דברתי על פגיעה בבני אדם אחרים, אלא בדברים שבין אדם לעצמו. בין אדם לבוראו. כאן בודאי לא תסכים, ואני כן חושב שהכל מתנקז לשאלת אלוקים, למרות שאני חושב שיש גם אתאיסטים שחושבים שיש ערכי נימוס ומוסר אבסולוטיים שלא קשורים ליחסי אנוש אלא לבין אדם לעצמו. למשל – אדם רוצה לכרות לעצמו זרת, סתם כי משמעמם לו. נניח שאין כאן שום נזק לחברה, רגשי או כספי. האם לא תשכנע אותו להפסיק עם השיגעון הזה בגלל שפיות לשם שפיות, שפיות לשם צלם אדם כפי שיגיד האתאיסט או לשם צלם אלוקים כפי שיגיד המאמין ? האם תישאר שווה נפש ?
16) "האמונה שלי " וכו' זה ציטוט ממה שכתב לי דרור.
17) אם הוא טוען שהערכים שלי לא יותר טובים משלו, אז גם הערכים שלו לא יותר טובים משלי.
אם כן, יוצא לפי דעתו, מותר לו להלחם למען ערכיו שפוגעים בי ומותר גם לי להילחם למען ערכי שפוגעים בו.

Ish
Ish
19 ביולי 2018 2:29

1) לא היא לא. זה בכלל לא מה שה"א אמר. אתה שוב ממציא.

2) אבל גם עבורך ילק מהדברים שה"א ציין אינם דברים שהיית רוצה שילדיך ילמדו ויעתיקו. רצית להתייחס לדבריו? מצויין. הוא שאל כמה שאלות ויכולת להתייחס אליהן ישירות בלי להסחף למחנאות שלזכרוני זה משהו שאתה ממש לא אוהב ומתלונן עליו.

'האם הייתם רוצים שהם יקבלו דוגמא מהטיפוס המפוקפק שעומד עכשיו בראש המעצמה הגדולה בעולם ?'
יכולת לענות כן או לא ומדוע

' ישמעו את שפתו ?'
יכולת לומר מה אתה חושב על שפתו (אנגלית איכסה(זה בדיחה, כן))

' יקחו דוגמא מהיחס שלו למיעוטים ולנשים ?'
מה לדוגמה אתה חושב על זה?

' ישקרו כמוהו בלי אבחנה ?'
אני מניח שאתה לא בעד שהילדים שלך או של מישהו מאיתנו יגדלו להיות שקרנים שלא בוחלים בדבר

3) כנראה החמצת את החלק בתגובה שלי שמבהיר שההבדל הוא מאוד איכותי ובכלל לא כמותי.

4) והבנתי שאתה פשוט לא מבין מהו איש קש, oh well… והדוגמה שלך לא תופסת בגלל סעיף 3

5) למה חומרת משכב זכר בעינך מאוד מאוד קרובה לחומרת משכב בהמה?

לליברלים יש הסבר ללמה זה לא (והצגתי לך אותה בתגובה הקודמת), למה לך אין הסבר?

6) אתה זוכר את הקטע שבו דרור אמר לך 'מה שמחייב אותך לא בהכרח מחייב אותי'. ובכן אתה חושב שכל עריות זה אותו דבר אבל זה אולי נכון עבורך אבל זה לא אומר כלום להמון אנשים אחרים שעבורם זה חסר משמעות. אתה מאגד כאן כל מיני סוגי פעילות תחת מטרייה אחת בעוד שעבור אנשים אחרים הם כלל לא מאוגדים ככה ועבורם מדובר בדברים נפרדים תחת קטגוריות שונות לגמרי. זה נחמד שאתה חושב ש'ברגע שאדם מתיר לעצמו עריות מסוג אחד, אין שום סיבה שבעולם שלא יתיר לעצמו עריות מסוג שני' אבל אין לך באמת שום דרך לבסס את זה ויש לך המון דוגמאות לאיך זה לא נכון. אני בטוח שתוכל למצוא אותם בקלות אם רק תנסה טיפה. (זה בערך שקול לזה שמישהו יטען שברגע שמישהו ינסה או יתמכר לסם אחד הוא יעשה זאת גם לכל שאר הסמים)

7) you've got to be kidding me. באמת, אני חוסך ממך את השאלות שמתבקשות שאני אשאל אותך בעקבות התגובה הזאת. זה לא יהיה נעים.

אתה הולך גם לתת לי דוגמאות לאיך אפשר להשיג הסכמה מפעוטות?

8) מה כמו שחשבת? אמרתי את זה במפורש כבר קודם.
יש לי כמה בעיות לעשות זאת. 1) שאין לי בן 2) גם לא יהיה לי. 3) אני מתנגד באופן עקרוני למוסד הנישואין שהינו מיותר לגמרי אז אני נגד שהם יתחתנו.
אבל בתאוריה כן, אם היו לי לא הייתה לי בעיה עם זה. היה חבל לי שהם לא יזכו לחוויה של לגדל ילדים אבל יתכן וזה בכלל לא נכון והם פשוט יתרבו לא ביחד. אם אתה רוצה להראות סיבה למדוע זה לא בסדר שהיא לא שזה לא מסתדר עם התפיסה האסתטית שלך אתה מוזמן. אשמח לשמוע ולשקול מחדש את עמדתי. אולי אני מחמיץ משהו שלא חשבתי עליו.

9) אין דבר כזה חוקי מוסר טבעיים ומובנים מאליהם. יש סיבה שאנחנו מבלים כל כך הרבה זמן בלחנך ילדים ולהסביר להם מה לעשות ומה לא לעשות.
אכילת גופות הצילה אנשים במצבים קשים שבהם כנראה אפילו אתה היית נוקט בה בשביל לשרוד.

10) תסביר לי בבקשה מה זה מפריע לך שקבוצה של 5 גברים ושלוש נשים מצליחה לחיות כמשפחה (לא שיש לי מושג איך מישהו מסוגל לעשות דבר כזה בלי שהאינטריגות הבין אישיות יפרקו את זה) ולמה זה נראה לך כל כך גרוע שהם רואים בעצמם משפחה ורוצים לקבל זכויות סוציאליות בהתאם לזה(ולא שאני יודע אם זה תואם את האינטרסים של המדינה כלכלית לאפשר רישומים כאלו אבל נניח למען הקטע שזה לא יוצר בעיה)?

11) באמת? אתה באמת חושב ככה? איך זה שונה מלדוגמה לבישת חולצות בצבע ירוק? אתה לא חושב שיש סיבה יותר עמוקה ללמה חברה שלא נפלה על הראש לעולם לא תחוקק חוק כנגד חיטוט באף או לבישת חולצה בצבע מסוים כלשהו?

12) לא ברור לי בקשר למה זה? מה זה לתמוך בגילוי עריות? למה אתה מתכוון בגילוי עריות כי מדובר להבנתי על תחום רחב מאוד של דברים שאתה כולל בתוכו? אני לא מתנגד לבחירה של שני אנשים בוגרים, מיודעים וחופשיים שאין עליהם לחץ כלשהו בבחירתם, לבחור איך לחיות את החיים שלהם. באותו זמן אני לא חושב שאני אמליץ למישהו או אעודד אותו לקיים גילוי עריות מסיבות שאת חלקן כבר הסברתי אבל גם מסיבות אחרות שלא.
אני מבחינתך תומך בגילוי עריות?

13) זה לא היה קטע קצר, מה לא הבנת בו?

14) הווישפול ת'ינקינג היה לגבי זה ששאתה חושב שהעולם היקום והמהשלאיהיה נברא לצורך האדם.

15) אז הצלחת לבלבל אותי עם מה שכתבת שם. יחי השעה המאוחרת ושלוש שעות שינה בלילה
אם יש שם שאלה שאתה רוצה שאני אענה עליה שהחמצתי אז ציין ואנסה למצוא לה זמן.

16) צודק, מיי בד. החמצתי את זה בשלוש קריאות הראשונות.

_____________

לא ברור לי למה התעלמת מכל כך הרבה חלקים מהתגובה שלי אבל הכי מפריע שאתה מתעלם באופן קבוע מזה -יש לך פירוט למדוע הדברים שאתה רואה בהם כתועבה וגועל הם כאלו מלבד תפיסה אסתטית?

אם אין שום דבר מאחורי הטיעונים שלך לאיך צריך להתנהג מלבד כמה דבר זה או אחר תואם את התפיסה האסתטית שלך אז למה שנקשיב לך?

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
19 ביולי 2018 8:44

אתחיל מהסוף –
לגבי נימוק ה"תועבה" ל"גילוי עריות" – ראה תחילת סעיף 10 כאן.
נ.ב – אין פירוש הדבר שזו הכרעה שכלית, זהו ערך. ליבוביץ כבר אמר שלגבי ערכים , אי אפשר לשכנע אלא רק להילחם עליהם. זו הרגשה פנימית עמוקה, הנוגעת לרוב רובו של העולם, לפחות ברוב העריות. (כמות האנשים איננה שיקול, זה רק מסייע ליחס הנפשי שלא לדחות בזלזול מצידך את עצם היחס הזה לעריות). הרגשה פנימית שאם מנסים לתרגם אותה, צריך להיכנס למושגים שאתה כלל לא מייחס אליהם חשיבות. ואחרים כן.

ו"למה שנקשיב לך" ? לא ביקשתי שתקשיבו לי, בהתחלה התבטאתי כמו כל אחד אחר כאן שמפרסם את דעתו, ואח"כ שמתי לב שמאשימים אותי בשנאה, כלומר בחוסר לגיטימיות, וניסיתי להנחיל את ה*הרגשה* ואולי גם את ה*הבנה* שגם אם אתה חולק על דרכי, היא לגיטימית.

1+2) א) ה"א לא פתח דיון חינוכי מאפס, מה דעתך האם טראמפ צריך להיות מופת לילדינו. הוא גייס את השאלה הזו לטענה – אם אתה בוחר טראמפ אתה בעצם מעיד על עצמך שאתה בוחר דברים לא טובים לילדיך. זה כמעט כל נושא הפוסט הזה.
ב) ולכן עניתי לו – בחרתי ברע במיעוטו, ואין זה מעיד על חוסר מוסריותי למרות חוסר מוסריותו של טראמפ, כי האלטרנטיבה המעשית היתה עוד יותר גרועה.
ג) לכן הטענה על התחמקות מהנושא או על יצירת מחנאות ופילוג לא קשורה, כי בסיס השאלה לא היה התעניינות בחינוך אלא מנוף להשלכה על פוליטיקה ומוסר.

3) לדעתי ההבדל הוא איכותי ולא כמותי. גם אם דעתך אחרת זה לא העניין, אני לא מנסה לשכנע מישהו בצדקת דרכי. אני מנסה לשכנע, לאחר ש"נדהמתי" (לא באמת) לספוג הערות על שנאה מצידי, שזו לא שנאה אלא דרך לגיטימית (גם אם שגויה בעיני אחרים) לתפוס את הדברים. אא"כ פספסתי הוכחה חותכת שזה הבדל איכותי, ואז אבקש ממך שתפנה אותי לזה.

4+5+6+8+12) א) הבנתי ש"איש קש" זה טענה שאם אני מגחיך את עמדת הצד השני, זה לא טיעון לגיטימי ואי אפשר להסיק מזה כלום.
ב) עניתי שאין כאן הגחכה, הראיה (אפילו 3 ראיות) – אין לך התנגדות עקרונית למשכב אח ואחות (אם לא יהיו פגמים גנטיים), אין לך התנגדות עקרונית למשכב בהמה אם נניח שמדובר במציאות מוכחת מדעית של הסכמת הבהמה (אסביר לך בסעיף אח"כ), ואין לך התנגדות עקרונית למשפחה מרובת גברים.
ג) נו, אז למה אתה קורא לזה הגחכה, *אתה כבר שם* ! המציאות הפוטנציאלית ניתנת לשימוש בטיעונים שלי, כי מראש אתה מודיע שעקרונית אתה לא מתנגד.
ד) אני כורך את כל גילוי העריות יחד, כי הם מעשי סטיית מין, הם נכללים ב"תורה" בפרשת העריות בספר ויקרא פרק יח, (זה לא הסיבה אלא הסימן) , כי להרגשתי זה דיון על פריצת גבולות של כל מסגרת ובראשן המסגרת המינית והמשפחתית. זה הדגל של הליברלים ההרסניים. אני לא מצפה לשכנע מישהו, אני רק מציג את התפיסה שלי שהיא לגיטימית ולא בלתי הגיונית, ולכן היא לא רעה. אין כאן כוונת זדון או שנאה. יש כאן דיון על "אם אתה נותן לגיטימציה לעריות א', אין סיבה שלא תיתן לגיטימציה לעריות ב'". וזה באמת דומה לטיעון הסמים שהבאת, רק שהפוך. אם אדם מתיר לעצמו לאבד שליטה עם סם א', אין לו סיבה עקרונית שלא לאבד שליטה עם כל סם שבעולם. הסיבות שלו רק תועלתניות איזה סם מזיק לגוף או ממכר, ולא עקרוניות על איבוד שליטה וצלם אנוש או התמכרות. מקווה שזה ענה לך על גם ההשואה בין חומרת משכב זכר לחומרת משכב בהמה. ובסעיף הבא אסביר לגבי ההסכמה.

7) אם בהמה היא האקטיבית היחידה, האשה רק שוכבת והבהמה עושה מרצונה החופשי את כל מעשה הביאה, האם יש לך ספק שאין כאן "חוסר הסכמה" ? היוזמה והפעילות של הבהמה, ואתה שואל "איך היא מסכימה"" ? מה אתה רוצה טופס חתום ?

9) א) אם אין כזה דבר מוסר טבעי, למה בעצם זה לא מוסרי לפגוע אחד בשני אם זה מסב לי הנאה ? הכל בגלל שיקולי תועלת, אל תפגע בי ולא אפגע בך ?
ב) לאכול גופות כדי להינצל ממוות – נכון. מותר גם לגנוב אוכל מחבר כדי להינצל ממוות, זה לא אומר שאני לא אחנך את הבן שלי לא לגנוב, כנ"ל קניבליזם.

10) אם אתה מבקש ממני להסביר לך למה אשה אחת לא יכולה להתחתן עם כמה גברים. ההסבר שלי קשור במושגים כמו "נשמה" "ענף" ו"שורש" שלא מדברים אליך אז חבל על הזמן.
לך אכן אין הסבר הגיוני למה לא, ולכן כמו שכתבתי – המדרון החלקלק הוא מציאות ולא הגחכה או איש קש. זה כבר כאן, בפוטנציאל המיידי.

11) נדמה לי ששנינו מסכימים , כבר מההתחלה דעתי היתה שזה לא טוב לחוקק כאלו דברים. או שלא הבנת אותי או שלא הבנתי אותך.
כמובן ש"לא טוב לחוקק" עקרונית, אבל בעולם שיש בו הרגלים לא טובים חברה מגינה על עצמה על ידי חוקים. כנראה הנזק מחיטוט באף נסבל על ידי הבריות.

13) א) לא הבנתי את הטענה שלך. הרי הטענה שלי היתה שלא אטרח לענות לך על האמירה "למה שה' לא ידאג לכך שהאב לא יגיע למצב כל כך נורא ? או לפי הבנה אחרת בדבריך – למה שהחברה לא תדאג לכך שהאב לא יגיע למצב כל כך נורא.
ב) לא הייתי בטוח למי התכוונת, אבל כך או כך לא אטרח לענות על זה, כי התשובה פשוטה, אם זה מצד שאלה על השגחת ה' ואם זה מצד השגחת החברה.
ג) ואז ענית לי על האמירה הזו משהו על ערכים אבסולוטיים שלא משתנים לעומת ערכים שמתעדכנים. מה הקשר בכלל. אתה שאלת על התערבות חיצונית כדי למנוע את המצב, לא על עצם מעשה האב שהוא אם כבר ראוי לדיון על מוסריותו. את חוסר הקשר הזה לא הבנתי.

14) עיין ב3 מהחלק "אני לא מנסה לשכנע".

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
19 ביולי 2018 8:45

זו תגובה ל72.1.1

Ish
Ish
20 ביולי 2018 2:02

'לא ביקשתי שתקשיבו לי'

בהחלט ביקשת שנקשיב לך. כאשר אתה מבקש מאיתנו לראות לגיטימציה בערכים שלך זוהי בקשה להקשיב לך.

'הוא גייס את השאלה הזו לטענה – אם אתה בוחר טראמפ אתה בעצם מעיד על עצמך שאתה בוחר דברים לא טובים לילדיך.'

לא, הוא לא. אם אתה תמשיך לבחור להמציא מילים ותוכן שלא קיים בדברים ובטענות של אנשים אתה תמשיך לחחצר עוד הרבה אנשי קש

'אא"כ פספסתי הוכחה חותכת שזה הבדל איכותי, ואז אבקש ממך שתפנה אותי לזה.'

זה כאילו שאתה לא טורח לקרוא את התגובות שלי ושלא כתבתי את זה:
'יש מושג כזה שנקרא הסכמה, הוא מאוד מאוד חשוב בקו המחשבה הליברלי (הוא קשור לדבר הזה שהליברלים הארורים מאוד מתנגדים אליו שנקרא כפיה). אתה מבין שאתה לא יכול לקבל כזאת מבהמה במסגרת חיבור בין בן אדם כלשהו ובעל חיים כלשהו?'

בקרב החשיבה הליברלית יש לגיטימיות למערכת יחסים הומוסקסואלית בעוד שמשכב בהמה הינו חסר לגטימיות. זה מראה שההבדל קיים והוא אכן איכותי. אני לא מרגיש שיש צורך לפרט מעבר למרות שניתן.

'הבנתי ש"איש קש" זה טענה שאם אני מגחיך את עמדת הצד השני, זה לא טיעון לגיטימי ואי אפשר להסיק מזה כלום'

הבנת לא נכון. איש קש הוא טיעון בו אתה מייצג באופן שגוי את עמדת/דברי הצד השני שאותו כביכול אתה מעוניין לבקר, ואז מבקר את עמדה זו/דברים אלו. התוצאה היא שכל מה שאמרת חסר רלוונטיות לעמדה/דברים כי בעצם התייחסת לעמדה/דברים אחרת/ים.

'אין לך התנגדות'
אז זהו שלא. יש לי התנגדות ברורה עם מחשבה וסיבות רציונלית ומפורטות מאחוריהן, ואז בתנאי הדמיוני שמורידים את כל הסיבות האלו אז אין לי התנגדות.

באותה צורה אני יכול לומר שכאשר מורידים את ההתנגדות שלך מסיבות אסתטיות גם לך אין התנגדות לאף אחד מהדברים שאתה מתנגד אליהם.

'אין לך התנגדות עקרונית למשפחה מרובת גברים.'

ולך אין התנגדות עקרונית למשפחה מרובת נשים

'*אתה כבר שם*'

גם אתה שם. (אנחנו רק נדמיין כמו שאתה מדמיין שהסיבות להתנגדויות שלי לא קיימות שהסיבות להתנגדויות שלך לא קיימות)

'אני כורך את כל גילוי העריות יחד'

בסדר, ואני לא ויש לי סיבות טובות מאוד לא לכרוך אותם יחד.

'אני רק מציג את התפיסה שלי שהיא לגיטימית ולא בלתי הגיונית'

רק שלא. אם אתה לא יכול להראות שיש הגיון מאחורי התפיסה שלך ואני מראה שאין הגיון מאחוריה(כמו שקורה בדיון כאן) אז היא היא כן בלתי הגיונית.

' יש כאן דיון על "אם אתה נותן לגיטימציה לעריות א', אין סיבה שלא תיתן לגיטימציה לעריות ב'"'

אז תנהל על זה דיון במקום להתעלם מההבדלים בין עריות א' ב' ג' וה' בגלל שזו התפיסה האסתטית שלך בערבות הרגשות הפנימיות שלך והסימנים מהספר(מאיפה בדיוק אגב נראה לך שהגיעו הרגשות הפנימיים האלו?hint hint))

'אם אדם מתיר לעצמו לאבד שליטה עם סם א', אין לו סיבה עקרונית שלא לאבד שליטה עם כל סם שבעולם'

and yet אצל רוב עצום (אם לא כולם) של האנשים שצורכים סמים זה לא קורה ואצל רוב מוחלט(אם לא כולם) ממגלי העריות זה גם לא קורה. לא סיבה מספיק טובה לבדור את התזה שלך? אם המציאות מראה לך שמה שקורה במציאות לא תואם לתזה שלך זה לא מראה שיש בה משהו שבור? יש לאליל שלך איזה משפט על זה לא? משהו על עובדות רגשות וחוסר אכפתיות

'אם בהמה היא האקטיבית היחידה, האשה רק שוכבת והבהמה עושה מרצונה החופשי את כל מעשה הביאה, האם יש לך ספק שאין כאן "חוסר הסכמה" ?'

בהחלט יש כאן ספק לגבי קיומה של הסכמה כאן, אבל זה דורש הסבר ארוך על מה זו הסכמה כי נראה שגם זה מושג שאינך מבין. אבל קודם כל אין בהסבר זה טעם כל עוד אתה לא מביא הוכחה שמה שתיארת כאן בכלל מתקיים במציאות ואינו יותר מפנטזיה שלך.

'אם אין כזה דבר מוסר טבעי, למה בעצם זה לא מוסרי לפגוע אחד בשני אם זה מסב לי הנאה ? הכל בגלל שיקולי תועלת, אל תפגע בי ולא אפגע בך ?'

זה קצת הרבה יותר מורכב מהתיאור הבסיסי הזה אבל בגדול כן.

אם ניקח את הדוגמה הכי בנאלית של רצח, אני מניח שדי קל לדמיין לאן תגיע חברה שבה רצח הוא דבר שהינו חלק מהשגרה היומיומית של חבריה. (רמז: היא לא, היא כנראה פשוט תתפרק ולא תהיה חברה)

'זה לא אומר שאני לא אחנך את הבן שלי לא לגנוב, כנ"ל קניבליזם.'

אני מניח שאתה גם מחנך את הילד שלך לא לאכול חרא. לא כל דבר שאתה מחנך את הילדים שלך אליו קשור ברגשות שלך שמבוססות על מוסריות טבעית כלשהי, אני מציע פשוט שגם שהדברים שאתה חושב שמבוססים על זה הם דברים שאתה צריך לחשוב עליהם ולשקול מחדש את הסיבות מאחוריהם(מי יודע, אולי עוד תגלה במקרה שיש סיבה טובה באמת מדוע לא כדאי שאנשים יאכלו אנשים).

'אם אתה מבקש ממני להסביר לך למה אשה אחת לא יכולה להתחתן עם כמה גברים. ההסבר שלי קשור במושגים כמו "נשמה" "ענף" ו"שורש" שלא מדברים אליך אז חבל על הזמן.'

זה נחמד מאוד שאתה לא רוצה לשתף אותי בהסבר שלך בגלל שהוא מבוסס על פנטזיות שלך שלא ידברו אלי, אבל התוצאה המעשית של זה הינה שאתה מכיר בפועל בכך שאין הגיון אמיתי וסיבה ראויה מאחורי הערכים האלו שלך. אתה מוזמן לתקן את הרושם הזה בכל עת. תאמין לי שאני ממש לא מפחד מהמושגים שלך.

'כנראה הנזק מחיטוט באף נסבל על ידי הבריות.'

לא, זה לא זה. רוצה לנסות שוב או שאתה רוצה שאתן לך את התשובה על כפית(רמז" היא מסתתרת בדברים שדרור כתב)?

'לא הבנתי את הטענה שלך. הרי הטענה שלי היתה שלא אטרח לענות לך על האמירה "למה שה' לא ידאג לכך שהאב לא יגיע למצב כל כך נורא?'

וואוו, החמצת כאן כל כך רחוק את הדברים שלי שאני אפילו לא יודע אם אני יודע איך לתקן את זה. אני בכלל לא אמרתי שום דבר מסוג שהיצור הדמיוני ידאג שהאב לא יגיע למצב הזה כיוון שברור לי שהוא לא קיים אז אני לא אדרוש שטות כזאת. אני דיברתי על מדוע שהחוקים של החברה לא יהיו כאלו.

' או לפי הבנה אחרת בדבריך – למה שהחברה לא תדאג לכך שהאב לא יגיע למצב כל כך נורא.'

צא מתוך נקודת הנחה שבתפיסת העולם שלי החוקים האלו נכתבו ע"י בני אדם וזה אמור להבהיר לך את הכל.

' ואז ענית לי על האמירה הזו משהו על ערכים אבסולוטיים שלא משתנים לעומת ערכים שמתעדכנים.'

זה בהקשר לדיסוננס של החברה שלך בקשר ליחס שלה לאמת הנצחית והאבסולוטית שלה שמשום מה כל הזמן גמישה להשתנות בהתאם לרוח התקופה אצל העמים הסובבים אותה.

'מה הקשר בכלל.'

נראה לי שזה נובע מזה שלא הבנת את השאלה המקורית ומזה שחלק נרחב מהחלק ההוא של התגובה היה משיקים על גבי משיקים.

'אין פירוש הדבר שזו הכרעה שכלית, זהו ערך'

ערכים צריכים לנבוע ממקור כלשהו. ערך שלא משרת דבר מלבד שמירה על עצמו וקיומו הוא חסר כל ערך לאדם ולחברה. אז כן, לכל ערך צריך שתהיה הכרעה שכלית.

'ליבוביץ כבר אמר שלגבי ערכים , אי אפשר לשכנע אלא רק להילחם עליהם.'

יכול להיות שאתה מוציא את זה מקונטסטט שבו זה נכון ורלוונטי, אבל כך גזור מהקונטקסט זה אינו נכון. עובדה שאנשים רבים (אם לא כולם) שינו את ערכיהם במהלך חייהם ובהרבה מאוד מהמקרים זה התרחש בעקבות שכנוע.

'זו הרגשה פנימית עמוקה, הנוגעת לרוב רובו של העולם'

הרגשות פנימיות עמוקות ככל שיהיו זה לא בהכרך משהו לבנות על בסיסו החלטות טובות. אני מניח שאתה מכיר כמה חברות שבנו את עצמן סביב הרגשות פנימיות שהרגישו ממש נכונות והמיטו אסון על המוני אנשים.

אולי זה מה שאתה מפספס, שהרגשות של אנשים זה לא הדבר החשוב בסוף, אלא הטובה הכללית שלהם. (שזה מצחיק עבור אדם שמאליל את בן שפירו(שבעצמו נופל בסטנדרטים שהוא מציב ודורש מאחרים בתחום זה(אז בעצם אולי זה דווקא לחלוטין מובן)))

דרור
דרור
19 ביולי 2018 10:24

טוב קצת באיחור וגם קצת התפרצתי מלכתחילה לדיון של אחרים ובכל זאת: ק.ג' אני לא יודע אם המילה "שנאה" הייתה במקומה. אבל שאלה: מה היחסך ללהטבים? מה אתה מציע לעשות בעניינם?
ודרך אגב, הקטע מגון אוליבר ממחיש נפלא למה (בעיניי כמובן) אסור בשום אופן לתמוך בטראמפ (וגם רפובליקנים רבים התנגדו לו בשל כך). מאותה הסיבה שאין זה ראוי לתמוך בביבי. מדובר באנשים חסרי מוסר מצפון וערכים, שמסיתים אזרח כנגד אזרח ע"מ לצבור רווח פוליטי ועלולים בהחלט להוביל לאסון, מלחמת אזרחים ועוד. השיקולים שלהם זרים לרוב. במקרה של טראמפ גם ניתן לראות די בבירור שהאיש אינו כשיר לתפקיד, רחוק מזה.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
19 ביולי 2018 11:04
Reply to  דרור

לדעתי,
א) להטבי"ם בעיני הם אנשים שיש להם בעיה נפשית מסויימת, כי הם לא סולדים מגילוי עריות על סוגיו, מי יותר ומי פחות. אדם בריא בנפשו סולד מזה.

ב) המקור לבעיה הזו איננו גנטי, ואין גם למיטב ידיעתי אף אחד שטוען שזה הוכח. מה שכן מצאו שינויים לפעמים בהורמונים וכדומה, זה ה*סימן* לבחירתו הנפשית של האדם, ולא ה*סיבה* לבחירתו. לדוגמה, אדם מאוהב לעומת סתם אדם שעושה קניות בסופרמרקט, אצל המאוהב יופיעו הורמונים מסויימים, יופרשו חומרים, פעילות מסויימת תיווצר, לעומת האדם הלא מאוהב. השינויים הגופניים הפנימיים הזעירים הם תוצאה של בחירתו של האדם. לא הפוך, בקרה הזה.

ג) ראיה תומכת לזה , לדעתי – אלוהים אוסר בתורה על עריות, ואני נותן אמון באלוהים שאין דבר אחד בתורה שהוא נתן לנו שהוא מעבר ליכולתינו. אם גילוי עריות היה בעיקר תוצאה של פגם גנטי, אלוהים לא היה אוסר עלינו. זה סעיף שצריך להרחיב בו אבל כתבתי בתמצית.
ד) דוגמה תומכת לזה – סיגריה בשבת. יש מעשנים כבדים דתיים, שיש להם חשק לעשן סיגריה כל ערב. אבל בליל שבת אין להם את החשק הזה. מדוע ? האם הגנטיקה/הורמונים/התמכרות פיזית לניקוטין פתאום נעלמה ? התשובה היא שאם אדם יודע בוודאות של 100 אחוז שהוא לא הולך לממש משהו מסויים, גם הגוף נשמע לו.דתי יודע במאה אחוז שיישרף העולם והוא לא יעשן, לכן הבחירה שלו משפיעה על הפיזיות שלו ממש. אם אדם היה יודע בוודאות של מאה אחוז שהוא לא הולך לעשות מעשה אסור, גם החשק אליו היה יורד.

ה) הומואים דתיים וכו' – יש סיבות נפשיות רבות שמכניסות אנשים למשברים ותיסבוכים. דוגמה לדבר, חרדת ביצוע אצל גבר. בהתחלה הוא נכשל, וזה משפיע עליו לימים, שבועות, ואפילו שנים. הנפש מאוד משפיעה על היכולות המיניות, אבל בסופו של דבר התסבוכת ברת פיתרון. יש תסבוכות שאדם ראה את אביו אלים מילולית כלפי אימו והא נרתע מגבריות ואוהב נשיות, יש אדם שנבהל מדוע אני לא נמשך לאשה הזו שכולם מתפעלים ממנה (לא שם אל ליבו כי הוא מתוח, עייף, רעב וכו) ואז הוא נחרד אולי אני הומו ובודק את עצמו ורואה שהוא נמשך וזה מוביל אותי לסעיף הבא.

ו) מטבעו, בשר נמשך מינית לבשר. אצל כל אדם יש פוטניצאל להימשך לכל בשר אחר. גבר לאשה, גבר לגבר, גבר לחיה, וכן אצל אשה, וכן אצל חיה. לכן יש הלכות ביהדות – לא לרכב על סוס בלי אוכף , לא לישון שני גברים יחד במיטה. זה הטבע הביולוגי, החייתי, הפראי. מאז ומתמיד היהדות דוגלת בקידוש הטבע. לא במלחמה בו כמו הנזירים הנוצריים אלא בקידוש הטבע. יחסים בין איש לאשה זה טוב כל עוד שאינם קרובי משפחה מסויימים, כל השאר לא. למה זו שאלה אחרת שלא כאן המקום.

ז) משה רבינו נקבר מול "בית פעור", זו עבודה זרה שדגלה בקידוש הטבע. הם עבדו את האליל "פעור" על ידי הקדשת ההנאה מעשיית צרכים לאליל. כל דבר טבעי הוא קדוש. זה ניגוד מוחלט ל"בראשית ברא אלוהים", שליבוביץ אמר שמשעות הפסוק היא – העולם איננו אלוהים. הטבע איננו אלוהים. משה ריבנו נקבר מול זה, כי זו תמצית ההיפך מהיהדות. היהדות אומרת שיש להתעלות או לקדש את הטבע, לא כל דבר טבעי הוא קדוש. אנחנו לא מטילים צרכים בפומבי, לא מקיימים יחסי אישות בפומבי, ויש גם את עניין העריות. יש הגבלות על הטבע. זה גם עניין ברית המילה, תיקון דווקא באותו איבר..

ח) מה לעשות בעניינם ? לרחם עליהם, לא לתת להם לגיטימציה חוקית או חינוכית, ולעזור להם ככל שניתן נפשית ופסיכולוגית להשתחרר מהתסבוכת הנפשית. אני לא שונא אותם, מוכן בפועל למסור נפשי בצבא חלילה למענם, אם נגיד יהיה כפר של הומואים שמחבלים חדרו אליו, אני רץ ראשון ביחידה הפורצת, אין ספק בכלל. לא רק בכלל חובתי החוקית, כי הם בני אדם חביבים שנבראו בצלם, שעושים מעשים איומים, בין ברצון בין בשגגה.

ט) לגבי ביבי – אולי שיקוליו זרים אולי לא. אף פעם לא הצבעתי למישהו כי אני בעדו, תמיד בחרתי באפשרות הכי פחות גרועה לפי שיקולי.

גיא רוזן
גיא רוזן
19 ביולי 2018 11:35

א. אני חושב שניסיון שלך לתת הצדקה פסיכולוגית/פסיכיאטרית, לנושא מיניות האדם, הוא בעייתי מאוד, היות ואין לך את הרקע האקדמי לגבות משפט כמו – "להטבי"ם בעיני הם אנשים שיש להם בעיה נפשית מסויימת".

ב. מוזר בעיני שאתה תומך בהתלהבות יתרה באדם כמו טראמפ,
ובאותה נחרצות נלחם בלהט"בים.

לֹא תִנְאָף.

לֹא תִגְנֹב.

לֹא-תַעֲנֶה בְרֵעֲךָ עֵד שָׁקֶר.

לֹא תַחְמֹד בֵּית רֵעֶךָ. לֹא תַחְמֹד אֵשֶׁת רֵעֶךָ וְעַבְדּוֹ וַאֲמָתוֹ וְשׁוֹרוֹ וַחֲמֹרוֹ וְכֹל אֲשֶׁר לְרֵעֶךָ.

איש עסוק, טראמפ. חלק באמת מכובד מעשרת הדברות, הוא הצליח להפר.
הלהט"בים?
עבור חלקם כלל אין איסור, אפילו במרומז. עבור החלק הנוסף, יש דרכים לפרש את האיסור, דרכים שונות מהותית מהשקפת העולם האורתודוקסית.
את מה שטראמפ מייצג –
אין הרבה מקום לפרשנות בכל הנוגע למעשיו.

לעשרת הדברות לא הוסיפו נספחים המסבירים למה הם קיימים (לדוגמה: "אַל תִּטַּמְּאוּ בְּכָל אֵלֶּה כִּי בְכָל אֵלֶּה נִטְמְאוּ הַגּוֹיִם אֲשֶׁר אֲנִי מְשַׁלֵּחַ מִפְּנֵיכֶם."),
הן לא נכתבו על ידי שליח, הם נמסרו ישירות לעם.

ניתן היה לחשוב שהתעדוף שלך היה קצת שונה, אם לוקחים בחשבון את העקרונות עליהם נבנה סולם הערכים היהודי.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
19 ביולי 2018 11:51

א) מה בכלל יש לאקדמיה עם הנפש ?
נפש זה לא מושג שניתן לחקור אותו בכלים מדעיים, הפסיכולוגיה היא אוסף הצעות לטיפול בבעיות נפשיות על פי מחקרים, סטטיסטיקות, ניסויים – כולם לא מדעיים אלא על פי ההגיון של עורכיהם לגבי הנפש.
לכן כל מי שמעלה הצעה אחרת בתחום הנפש א סותר בהכרח את הפסיכולוגיה, כי (א) היא לא מדע. (ב) קשה להפריך הצעות נוספות להסברים וטיפולים. בניגוד לכימיה למשל, אם מישהו יציע הסבר חלופי לחימצון-חיזור, יש כלים לבדוק את זה. באיבחוני נפש, במתן הגדרות לפעולות נפשיות – השטח האקדמי פרוץ ממהותו.
פסיכיאטריה היא מתן תרופות וכו' שמשפיעות דרך הגוף על נפש. לא הצעתי כאן משהו דומה.

ב) גילוי עריות חמור מלא תגנוב, לא תענה, לא תחמוד.
לגבי לא תנאף – יש מקום לדון האם זה באתה דרגה או לא. יש פנים לכאן ולכאן. אבל זו תופעה שנפוצה בעולם מאז ימי קדם עד היום, אין כאן הידרדרות. תמיד היה ותמיד יהיה לצערי. אין כאן פריצת חומה חדשה. זו חומה פרוצה וידועה שההתמודדות איתה גם יותר נוחה.

הדור הזה הוא דור קריטי, אם קלינטון היתה נבחרת זה היה משפיע על ארה"ב כולה מבחינה חינוכית של חוקים ומערכת חינוך, וזה היה משפיע על כל העולם שיונק מארה"ב. בגלל זה במיוחד כל כך רציתי שהיא לא תיבחר, אלא שהבסיס האוונגליסטי שלפחות הוא ישר דרך יחסית בענייני לא תנאף ולא תחמוד – הוא יהיה הבייס השולט. גם מבחינת היהדות זה נראה לי הרע העדיף במיעוטו.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
19 ביולי 2018 11:55

מה שכתבתי שהמחקרים והסטטיסטיקות לא מדעיים בפסיכולוגיה, כוונתי שהם עוסקים בנושאם לא מדידים, רק בתוצאות שלהם.
למשל – ניסוי חברתי, 10 אנשים הגיבו בפחד ו8 הגיבו בשלווה. זה לא נקרא "מדעי", זה עיסוק בהגדרות נזילות שקשורות לשפה, פרשנות, היגיון סובייקטיבי, ש*נעזר* במתודות מחקר מדעיות, אך הוא עצמו אינו מדע.
למדע עצמו אין דבר להגיד למשל על פחד. הוא יודע מה קורה פיזית כשאדם מפחד, מה גורם לו לפחד, כמה פחדו. אך מהו הפחד ? זה לא מדעי כלל.

גיא רוזן
גיא רוזן
19 ביולי 2018 12:14

לטעמי, הפרשנות שלך לתורה פשוט לא נכונה.

זו הבעיה בממסד הדתי-אורתודוקסי של ימינו. אבדו קשר למציאות. הפסיקו לבדוק, לחקור, ולנסות להגיע לשורש כל מה שעומד מאחורי האמונה היהודית.

עשרת הדברות בכלל לא קשורות ל-"חמור", או לא "חמור". הן אבסולוטיות בכך שהן דנות בסולם ערכים שנכון לימינו, בדיוק כמו שהיה נכון לפני אלפיים ו-3,000 שנה.
זה קודקס מוסרי שהחזיק יציב כבר אלפי שנים.

כל אותם חוקים, ביניהם אלו הכוללים את האיסור על משכב זכר,
הם נכתבו בקונטקסט של תקופה.
"מְכַשֵּׁפָה לֹא תְחַיֶּה" (שמות, כ"ב). גם זה נכתב.
או באותו פרק – "וגֵר לֹא תוֹנֶה וְלֹא תִלְחָצֶנּוּ כִּי גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם."
את זה, משום מה, שכחנו.

זה המקום בו השכל הישר נכנס לפעולה.
למה?
למה אחרי כל אותם איסורים הקשורים ליחסי מין, נכתב:
"אַל תִּטַּמְּאוּ בְּכָל אֵלֶּה כִּי בְכָל אֵלֶּה נִטְמְאוּ הַגּוֹיִם אֲשֶׁר אֲנִי מְשַׁלֵּחַ מִפְּנֵיכֶם." ?

עבורי (ועבור עוד כמה וכמה שחקרו, למדו, בדקו, שאלו, וחיפשו את התשובה), התשובה תמונה בקונטקסט.
למה לא כתוב בכלל על מין בין 2 נשים?
בגלל שככלל, נשים לא אונסות נשים. נשים לא אונסות גברים. נשים לא אונסות ילדים. נשים לא אונסות ילדות.
כל האיסורים הנ"ל נועדו להגן מפני ניצול.
ומה לעשות, לפני אותם אלפי שנים, ועדיין כיום –
אונס וניצול הם חלק מהחברה האנושית.

כאשר מבינים את הכתוב, כאשר נהיה ברור למה,
אז מבינים שבעוד שעשרת הדברות הן קבוע,
שאר החוקים שנמסרו על ידי פרוקסי, הם קווי דרך. הנחיות. כלי עזר, באמצעותו נשארים לצד אותו סולם ערכים, אבל עם קונטקסט נכון.
כזה שנצמד למושג "צדק".

בכל הנוגע לסיבה להומוסקסואליות –
תקרא מחקרים לא מוטים, ותגלה שהדעה הרווחת היא שמדובר על שלוב של תורשה וסביבה.
בחירה חופשית, זה לא.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
19 ביולי 2018 12:25

נושא "תורה שבעל פה", כלומר כללי לימוד תורה (תורה, אמונה, מחשבה) זה נושא עמוק ורחב יותר מ358 ההודעות עד עכשיו.
קראתי את ההודעה שלך, לא אענה לך עליה כי זה יהיה ארוך.

אז נעצור כאן.

גיא רוזן
גיא רוזן
19 ביולי 2018 12:27

סבבה. שיהיה לך אחלה יום, וסוף שבוע נעים.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
19 ביולי 2018 12:35

תודה, שבת שלום 🙂

דרור
דרור
19 ביולי 2018 13:12

תודה לשניכם. קווין, אם אני מבין אותך נכון, חד-מיניים יהיו אזרחים סוג ב' בעולמינו. זה מדרון חלקלק. למה המשטר צריך להיכנס לחדר המיטות שלנו? עד כמה באמת נרוויח מזה כחברה? ומה לדעתך נפסיד מזה? אם בכלל? אני באמת מכבד את הדת, אבל לא מכבד את רמיסת הפרט בשמה. למה מעסיק אותך מה פלוני אלמוני עושה בפרטיות? אין למשטר סוגיות יותר דחופות לפתור? האם אינדוקטרינציה =חינוך? האם בימינו ניתן להדיר אישה מאירוע ציבורי, או מהשתתפות בו? האם בשם ערכי התנך ייתכן שיש מפלגה בארצנו שלנשים אסור לרוץ בה? לא ייתכן שהמשנה החתומה היא הרמטית, שקול הדבר לקטיעת הדיון באמצע. זה לא רציונלי.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
19 ביולי 2018 17:09
Reply to  דרור

א) מה זה "חד מיניים יהיו אזרחים סוג ב'"
אני מתרגם את זה ל"אנשים שחיים בסטיית מין לא יקבלו לגיטימציה וזכויות מהציבור הקשורות לסטיית המין שלהם". זה כולל את כל סטיות המין, למשל אם שלישיית אחים ואחיות ייגשו למשרד הפנים בבקשה להכיר בהם כמשפחה, הם לא יקבלו הכרה. אם הם יבקשו משר החינוך להנחות את הגננות לתת הכשר לכזה סוג משפחה, הם לא יקבלו.

ב) למה צריך להיכנס לחדר המיטות ? כי לכל חברה יש זכות להגדרה עצמית. זו הזכות הבסיסית שנותנת תוקף מוסרי כמעט לכל עם שיש לו לכל מדינה בעולם לדחות מבקשי אזרחות מסויימים על סמך הרצון להגדרה עצמית המבוסס על חיים לצד הדומה לי. הצרפתים לא רוצים שאופי המדינה שלהם ישתנה פתאום לאופי סיני על ידי הגירה של מליוני סינים אליהם, לא רק מהצד הכלכלי – גם מהצד התרבותי חברתי. זכות להגדרה עצמית.
בעם ישראל (ולא רק בו) , מתן לגיטימציה לסטיות מין פוגעות בלכידות כי זה פוגע בזהות. הזהות של רוב החברה היא נגד הדבר הזה, ולכן אם ידוע לנו שיש אנשים שכן תומכים בזה לחברה יש זכות לצאת נגדם באופן כללי. קח דוגמה למשל – אם ידוע לך שיש יישוב של קניבלים בגליל, האם המדינה צריכה לתת להם סיוע בתקציב לאספקת גופות למאכל, או לחנך את ילדי ישראל שזה לגיטימי ? הזכות להגדרה העצמית שלנו כחברה שוללת סטיה זו וכל מתן תמיכה לה. כנ"ל לגבי גילוי עריות על סוגיו השונים, כולל משכב זכר.

ג) הדרת נשים – תן דוגמה ספציפית ואענה לך עליה.

ד) מפלגה שלנשים אסור לרוץ בה – לא יודע, תשאל את אנשי המפלגה ההיא. זה לא איסור תורני אלא יותר מזהה חברתי של הפרדה גבוהה בין נשים לגברים, על סמך היסוד העצום שאומר שגבר אמור להיות בקשר רק עם אשתו, יישום היסוד הזה יוצר השלכות שאינם מוכרחות במבט מן הצד, אבל במבט מבפנים הן לא מעוררות כל תמיהה. תלוי במינון ובהקשר.

ה) המשנה חתומה הרמטית – באופן כללי,היא לא. יש כללים ברורים מתי חכמי ישראל בדור הנוכחי יכולים לחלוק על חכמי הדור שלפניהם.

חמי
חמי
19 ביולי 2018 17:59

רק לי הפריע המילים הטובות על ארהב והרכבות האוירית ב73 אבל אף מילה שישראל קיבלה פקודה לא לגייס כוחות למרות שראו שהסורים והמצרים על הגבול מפי ניקסון והוד רוממותו קיסינג'ר?

סגירת תפריט
366
0
Would love your thoughts, please comment.x